wtorek, 14 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Samsung partnerem ogólnopolskiego projektu Lodówka na medal

    Zobacz również

    Samsung łączy siły z Bankiem Żywności SOS Warszawa w kampanii edukacyjnej „Lodówka na medal”. 24 marca wystartowały warsztaty w szkołach oraz wyjątkowa gra online. Wspólnym celem jest szerzenie informacji o skali marnowania żywności w Polsce i skutkach tego zjawiska, a także kształtowanie pozytywnych nawyków dotyczących przechowywania i gospodarowania żywnością już od najmłodszych lat.

    - Reklama -

    Marnowanie żywności to problem dzisiejszych czasów. Według danych PROM*, w Polsce marnuje się 5 mln ton jedzenia, z czego 3 mln ton – aż 60% zakupów spożywczych – marnujemy w naszych domowych gospodarstwach.  To oznacza, że w każdej sekundzie wyrzucamy do kosza ponad 90 kg jedzenia. W ten sposób marnujemy nie tylko żywność, ale i zasoby, które zostały wykorzystane na etapach przetwórstwa i dystrybucji – takie jak woda, paliwo i energia. Zjawisko to, mające wymiar ekologiczny, ekonomiczny i etyczny, możemy ograniczyć wdrażając skuteczne rozwiązania.

    Dlatego Bank Żywności SOS w Warszawie we współpracy z partnerem Strategicznym – Fundacją Santander Bank Polska S.A. im. Ignacego Jana Paderewskiego, partnerami z branży AGD, w tym marką Samsung oraz przy wsparciu merytorycznym Związku Pracodawców AGD APPLiA stworzył projekt edukacyjny „Lodówka na Medal” – Bo aby działać skutecznie, trzeba działać razem.

    Jak wynika z badania Samsung aż 70% Polaków chciałoby ograniczyć marnowanie jedzenia w swoich gospodarstwach domowych. O ile zaawansowane technologie w lodówkach pomagają przedłużyć świeżość owoców, warzyw czy mięsa, to kluczem jest edukacja w zakresie odpowiedniego gospodarowania żywnością i jej przechowywania. Wyniki badań pokazują nam, jak wiele jest do zrobienia właśnie w tym obszarze – mówi Piotr Ługowski, Dyrektor Dywizji AGD w Samsung Electronics Polska.

    Jak wynika z raportu o perspektywach zapobiegania marnotrawstwu żywności w Polsce do 2030 roku*, wprowadzenie edukacji o ograniczaniu marnowania jedzenia mogłoby zmniejszyć to zjawisko nawet o jedną trzecią.

    – Jako Bank Żywności SOS w Warszawie postanowiliśmy wzmocnić nasze dotychczasowe działania edukacyjne i zasiać ziarenko wiedzy od najmłodszych lat. Po pierwsze, dzięki wsparciu Wolontariuszy Fundacji Santander Bank Polska ruszamy od marca do szkół podstawowych w całej Polsce, by zaprosić dzieci do gry. Podczas lekcji uczniowie dowiedzą się o skali problemu, skutkach marnowania żywności i wypracują sposoby na niemarnowanie. Dodatkowo, przy pomocy makiety magnetycznej, dzieci nauczą się jak przechowywać odpowiednio produkty żywnościowe w lodówce oraz poza nią, by na dłużej zachowały świeżość. Aby przenieść edukację poza szkołę, do domów i by zaciekawić każdego z nas – powstała również gra on-line www.lodowkanamedal.pl dostępna w wersji mobilnej i na komputerze. W grze, w atrakcyjny sposób można nauczyć się uproszczonych zasad przechowywania żywności. Mistrzowie zostają w grze Ratownikami Żywności i otrzymują dyplom. – mówi Iwona Wojtaszek, kierowniczka ds. współpracy z biznesem w Banku Żywności SOS w Warszawie.

    Ograniczenie marnowania żywności to wspólny cel, który połączył dwie Fundacje, a także czołowe marki AGD działające w Polsce. Dzięki tej kooperacji możliwe było wypracowanie uniwersalnych zasad, które pomogą nam wszystkim żyć lepiej, bardziej ekologicznie i bardziej świadomie.

    Samsung, jako producent urządzeń w kategorii chłodnictwa, wie doskonale jak przechowywać produkty spożywcze, aby przedłużyć ich świeżość i dzięki temu ograniczyć marnowanie. Dlatego też marki nie mogło zabraknąć wśród partnerów kampanii edukacyjnej „Lodówka na medal” Banku Żywności SOS w Warszawie.

    Badanie Samsung:

    Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone dla firmy Samsung przez agencję badawczą Kantar Polska. Badanie zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 18-54 lat N=1000 metodą wywiadów internetowych CAWI.

    ŹródłoSamsung
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Co drugi klient z niego korzysta, mBank zmienia Menedżera finansów

    Menedżer finansów to narzędzie dostępne w aplikacji mobilnej mBanku. Pomaga klientom w zarządzaniu budżetem. Obecnie korzysta z niego już...