środa, 8 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Reklama w mobile gamingu w 2023 r. Co musisz wiedzieć?

    Zobacz również

    Od 2020 roku można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania mobile gamingiem. Jeszcze kilka lat temu gry mobilne uznawane były za niszową rozrywkę dla gamingowych geeków, a dzisiaj są w mainstreamie i królują na każdym poziomie – od ilości pobranych gier po zyski, które generują. Według Newzoo rynek gier mobilnych pozostaje najbardziej dochodowym sektorem branży gier z 92 miliardami dolarów w 2022 r. Z kolei 250 miliardów dolarów to prognozowana wielkość tego rynku do 2030 r.

    - Reklama -

    Nic więc dziwnego, że reklamodawcy zaczęli przeznaczać budżety na reklamy w grach mobilnych. Jak podaje IAB Polska/PwC AdEx, w ostatnich latach już blisko 1/3 wszystkich wydatków na reklamę online była przeznaczana na reklamy w grach. Jakie trendy panować będą w reklamie w grach mobilnych w 2023 roku? Na jakie formaty najlepiej postawić? Na te pytania odpowiedzą eksperci z agencji mobile marketingowej, Mobiem Polska.

    Mobile gaming – jaka wygląda rynek?

    Nikogo nie zaskoczy fakt, że użytkownicy na całym świecie coraz więcej czasu poświęcają na korzystanie ze swoich smartfonów. W ubiegłym roku było to ponad 4 biliony godzin, a według szacunków Data.ai w 2028 r. spędzą przed mobilnymi ekranami już 6 bilionów godzin. Przeliczając to na lata, wychodzi nam nieprawdopodobna liczba ponad 684 milionów lat. Sporo prawda? A co użytkownicy najbardziej lubią robić na swoich telefonach obok przeglądania kanałów społecznościowych? Otóż grać w gry mobilne. Sama liczba graczy też robi wrażenie – według szacunków w 2023 r. liczba graczy może przekroczyć nawet 3 mld.

    –  Globalne dochody w sektorze gier w 2022 r. wyniosły ponad 184 miliardy dolarów, z czego połowa tej sumy przypadła grom mobilnym. A rynek wciąż rośnie. Światowe przychody w branży mają sięgnąć ponad 211 miliardów dolarów w 2025 roku. Co więcej 11 na 14 tytułów, które w 2023 r. przekroczą 2 miliardy wydatków konsumenckich na platformach dystrybucji cyfrowej to gry. Co ciekawe z analizy SuperJoost, wynika, że 10 największych firm gamingowych wygenerowało razem 126 miliardów dolarów przychodów w 2021 roku, z czego Tencent 33 miliardy, z których ponad ¾ pochodzą z mobile’u – komentuje Michał Giera, Mobiem Polska.

    Mobile gaming – jakie trendy będą rządzić w 2023 r.?

    Istotnym trendem, który wyjdzie na prowadzenie w tym roku to przede wszystkim produkowanie gier mobilnych, które oferować będą doświadczenia bliskie tym z konsoli. Wydawcy gier już w poprzednich latach wdrażali swoje produkcje AAA na smartfony i tablety, tak będzie też w najbliższych latach. Ponadto branża mobile gamingowa zmierza w kierunku cross-platformowości, czyli tworzenia możliwości do gry w tym samym ekosystemie niezależnie od używanego sprzętu. Przykładem takiej rozgrywki jest np. Fortnite od Epic Games – gra, która jako pierwsza była dostępna jednocześnie na komputerach, konsolach i urządzeniach mobilnych. Inną produkcją, która wieloplatformowo podbiła świat jest Genshin Impact od studia miHoYo – gra pokryła koszty produkcji w zaledwie 2 tygodnie od jej wypuszczenia.

    – Globalnie rok 2022 w branży mobile gamingowej upłynął pod znakiem wielkich przejęć i konsolidacji m.in. Zynga została kupiona przez Take Two, Microsoft stał się właścicielem Activision Blizzard, a Sony kupiło Bungie. Te wydarzenia niewątpliwie będą miały przełożenie na to, jak rynek będzie wyglądać w kolejnych latach. Wielcy gracze prześcigać się będą w kreowaniu nowych platform do gry, rozpędzaniu metawersum oraz przyciąganiu użytkowników rozsianych pomiędzy rożnymi kanałami i produkcjami. Firmy te wiedzą, że aby zatrzymać graczy, muszą stwarzać dla nich komfortowe środowisko, bazujące na dostępnych technologiach, cross-platformowości, grze w chmurze czy możliwości dostarczania użytkownikom na urządzenia mobilne tytułów AAA (gry o najwyższych budżetach przeznaczonych na produkcję i promocję, od których oczekuje się wysokiej jakości i dobrej sprzedaży) – mówi Michał Pietruszka, Head of Mobile Product, Mobiem Polska.

    Strategia mobile first

    W ostatnich latach możemy zauważyć wyraźny wzrost zainteresowania reklamodawców reklamą mobilną, szczególnie tą dystrybuowaną w grach mobilnych. W 2023 r. światowe wydatki na ten rodzaj reklamy osiągną pułap 362 miliardów dolarów, rosnąc o 7,5 proc. rok do roku.[7] Z tego powodu firmy w dużej mierze, w tym roku i kolejnych latach decydować się będą na strategię mobile first ze szczególnym uwzględnieniem reklam wideo.  

    Biorąc pod uwagę warunki ekonomiczne oraz wysokie koszty dotarcia do użytkownika w klasycznych mediach, wydaje się, że marketing mobilny jest narzędziem, którego nie można pominąć w swojej strategii komunikacji. Koszt dotarcia per użytkownik jest niższy niż w innych mediach – komentuje Michał Giera. – Dodając do tego zamiłowanie kolejnych pokoleń do gier, również tych mobilnych i fakt, że oferują one ciekawe i nieinwazyjne formaty, które nie zakłócają rozgrywki to jest to świetna alternatywa dla tradycyjnych form reklamowych – dodaje.

    Argumentów świadczących „za” reklamowaniem się w grach mobilnych jest sporo, ale jeden powód jest niezwykle istotny. Mianowicie, w większości „gamerom” nie przeszkadzają reklamy w grach, szczególnie jeśli idą w parze z bonusami w rozgrywce lub gdy komunikat marketingowy jest odpowiednio dopasowany do preferencji odbiorcy. Z danych Comscore Report, wynika, że 7 na 10 graczy oczekuje, że lokowanie produktu będzie dostosowane do ich zainteresowań lub do samej gry.

    Jaki format w grach mobilnych sprawdzi się najlepiej?

    Biorąc pod uwagę popyt na innowacyjne formaty, IAB zunifikował framework reklamowy dla gamingu i e-sportu. Marketerzy do wyboru mają m.in.: Intrinsic In-Game, czyli reklamy pojawiające się bezpośrednio w grze. Adjecent to kreacje wyświetlane obok gry czy Interstitial, reklamy pełnoekranowe, które wstrzymują rozgrywkę od kilku do kilkunastu sekund. Stosowane są jako przerywniki gry i nie cieszą się największą popularnością wśród użytkowników. Aczkolwiek wiele badań wskazuje, że w przypadku reklam z bonusem (rewarded ads) gracze mimo to są skłonni „klikać” w komunikat reklamowy. Ponadto z raportu Mobile Insights 2022 od Google wynika, że gamerzy wchodzą w reklamy przynajmniej raz w tygodniu, jeżeli mogą liczyć na zdobycie jakiejś korzyści w grze (62 proc.).

    – Najciekawsze dla użytkowników, a także dla reklamodawców są formaty wideo. Mogą mieć zastosowanie produktowe i wizerunkowe, ale przede wszystkim dają szeroki wachlarz możliwości kreatywnego budowania interakcji z użytkownikiem. Żeby pełnoekranowe reklamy były dla odbiorców jak najbardziej przystępne, warto stawiać na angażujące, immersyjne kreacje, w które mogą ingerować. Dobrym przykładem są tu reklamy gier, które umożliwiają doświadczenie prezentowanej rozgrywki. Stawianie na grywalizację w środowisku gamerów, to ukłon w ich stronę, a dzięki gamifikacji sama reklama będzie się cieszyć większym współczynnikiem zaangażowania – komentuje Magdalena Wąsikowska-Gal, z Mobiem Polska

    ŹródłoMobiem
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Grupa Polsat-Interia liderem Internetu w Polsce

    Grupa Polsat-Interia z zasięgiem 20,9 mln RU została – drugi raz w tym roku – nr 1 wśród wydawców...