W dniu 10 października 2005 roku Polska Telefonia Cyfrowa uruchomiła możliwość przenoszenia numerów telefonicznych. Era rozpoczęła w tym dniu fazę pilotażowego wdrożenia tej usługi, która będzie trwać około trzech miesięcy.
W okresie pilotażu prowadzone będą próby przenoszenia na ograniczonej liczbie numerów oraz harmonizowane systemy sieciowe operatorów. Sieć przewiduje, że w pełni funkcjonalny serwis telekomunikacyjny na przeniesionych numerach będzie możliwy po zakończeniu pilotażu, tj. w połowie stycznia przyszłego roku. Z usługi przenoszalności numerów mogą skorzystać zarówno klienci, jak i firmy mający podpisane umowy w systemie abonamentowym. Wnioski abonentów, którzy zdecydują się na usługi naszej sieci, chcących jednocześnie zachować swój dotychczasowy numer telefonu, przyjmować będziemy od 10 października 2005 roku. Proces przeniesienia numeru do sieci Era obejmuje trzy etapy:
* Złożenie wniosku i uzyskanie potwierdzenia technicznych możliwości przyjęcia numeru przez Polską Telefonię Cyfrową.
* Uzgodnienie warunków rozwiązania umowy u aktualnego operatora.
* Podpisanie nowej umowy z Polską Telefonią Cyfrową.
Przenoszalność numerów
Krok 1 – Abonent zgłasza się do Biorcy (nowego operatora) z wnioskiem o zgodę na przeniesienie numeru.
W odpowiedzi otrzymuje Zaświadczenie o technicznej możliwości przyjęcia klienta z numerem (Dokument 1).
Krok 2 – Abonent zgłasza się do Dawcy (dotychczasowego operatora) z wnioskiem o „rozwiązanie umów z przeniesieniem”. W odpowiedzi otrzymuje Zaświadczenie – potwierdzenie rozwiązania umowy z przeniesieniem numeru (Dokument 2).
Krok 3 – Abonent zgłasza się do Biorcy (nowego operatora) w celu zawarcia Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych.