sobota, 27 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Prezes LG przedstawia plan osiągnięcia celu Future Vision 2030

    Zobacz również

    Podczas konferencji prasowej zorganizowanej dla koreańskich mediów w Las Vegas w dniu 10 stycznia prezes LG Electronics William Cho i kluczowi członkowie kierownictwa firmy przedstawili strategie, których wdrożenie pozwoli LG osiągnąć cel „Future Vision 2030”.

    - Reklama -

    Prezes rozpoczął od stwierdzenia, że firma LG zidentyfikowała trzy główne obszary – elektryfikację, usługi i cyfryzację – które przekształcą jej działalność i doświadczenia klientów. Firma zamierza sprostać wyzwaniom, takim jak utrzymująca się niepewność na rynku i w łańcuchu dostaw, a także przyspieszyć wzrost poprzez budowanie skutecznej, zorientowanej na wyniki organizacji nastawionej na sukces.
    W 2023 roku wyznaczyliśmy kierunek zmian, a w 2024 roku nadamy tym zmianom tempa. „Future Vision 2030” to obietnica, jaką złożyliśmy rynkowi i naszym klientom, będziemy więc dążyć do jej spełnienia

    — powiedział prezes Cho.

    W ubiegłym roku prezes zaprezentował plan „Future Vision 2030” mający na celu przekształcenie LG w firmę oferującą inteligentne rozwiązania ułatwiające życie. Transformacja ta ma na celu poprawę satysfakcji klientów w różnych obszarach , takich jak dom, handel, mobilność i środowiska wirtualne.


    Wzmacnianie przyszłej konkurencyjności poprzez inwestycje
    Jako główne hasło i filozofię zarządzania firmą w 2024 roku prezes Cho wybrał „Break Through Limits”. Firma LG zidentyfikowała trzy kluczowe obszary przyszłego wzrostu: modele biznesowe niezwiązane z urządzeniami, ekspansja B2B oraz rozwój nowych obszarów działalności. Teraz firma z pełnym zaangażowaniem dopracowuje swoje portfolio.
    Na początek LG zmaksymalizuje potencjał przyszłych motorów wzrostu poprzez zwiększenie inwestycji zgodnie ze swoimi priorytetami strategicznymi. W tym roku firma ponad dwukrotnie zwiększy poziom inwestycji, przeznaczając 8 mld USD* na badania i rozwój oraz inne kluczowe obszary, aby wzmocnić swoją konkurencyjność.


    W 2024 r. LG będzie również mocno inwestować w szybko rozwijające się i przynoszące wysokie zyski główne obszary działalności. Obejmują one obszary B2B: komponenty samochodowe, HVAC, urządzenia do zabudowy i digital signage, a także platformę webOS. Firma będzie nadal inwestować w nowe segmenty, takie jak ładowarki pojazdów elektrycznych (EV) i robotyka. Zamierza także zainwestować do 2030 r. ponad 40 mld USD* w przekształcenie swojego portfolio w celu zapewnienia jak najlepszego rozwoju biznesowego.


    Począwszy od tego roku, LG będzie aktywnie poszukiwać nowych możliwości rozwoju poprzez fuzje, przejęcia i partnerstwa. Jest to uzupełnieniem strategii rewitalizacji wewnętrznych motorów wzrostu. Ponadto firma skoncentruje się na przełomowych obszarach technologii, które wnoszą wartość dodaną dla klientów, takich jak sztuczna inteligencja i rzeczywistość mieszana (MR).


    Prezes uznał nowo utworzoną spółkę Overseas Sales and Marketing Company za atut, który pomoże LG „przełamywać ograniczenia”. Spółka, która w znacznym stopniu przyczyniła się do globalnego sukcesu LG, odpowiadała za około dwie trzecie całkowitej sprzedaży firmy. Overseas Sales and Marketing Company stosuje wyspecjalizowane strategie, które uwzględniają unikalne cechy każdego regionu i rynku. Jej działania zmaksymalizowały wyniki firmy na całym świecie oraz istotnie przyczyniły się do wzmacniania możliwości i rozwoju międzynarodowych spółek zależnych LG.


    „Trzy siódemki” w zakresie wzrostu, zysku i wartości
    Koncentrując się na działalności usługowej opartej na platformach, segmencie B2B i nowych przedsięwzięciach, firma dąży do osiągnięcia „trzech siódemek”: średniej stopy wzrostu i zysku operacyjnego na poziomie siedmiu procent lub wyższym, a także wartości przedsiębiorstwa odpowiadającej wskaźnikowi EBITDA na poziomie siedmiu.


    W ubiegłym roku, pomimo spadku popytu na rynku, firma osiągnęła bardzo dobre wyniki dzięki rozwojowi działalności B2B. W ciągu ostatnich pięciu lat łączna roczna stopa wzrostu działalności B2B firmy LG przekraczała dwucyfrową wartość, a średnia roczna stopa wzrostu ogólnej sprzedaży wyniosła około ośmiu procent.


    Spółka Vehicle component Solutions (VS) również stała się dla LG kluczowym obszarem, osiągając roczną sprzedaż w wysokości 8 miliardów USD* w dziesiątym roku istnienia. Przewiduje się, że globalne przejście na pojazdy elektryczne zwiększy popyt na wysokiej jakości części do pojazdów elektrycznych, co jest jednym z głównych obszarów kompetencji VS Company.


    Bazując na trzech filarach, jakimi są systemy informacyjno-rozrywkowe w pojazdach (IVI), elektroniczne układy napędowe i lampy samochodowe, można prognozować, że VS Company będzie się nieprzerwanie i szybko rozwijać. Od 2024 r. skupi się przede wszystkim na zwiększaniu możliwości pojazdów definiowanych programowo, zdobywaniu nowych klientów na części do pojazdów elektrycznych i umacnianiu swojej wiodącej pozycji w dziedzinie inteligentnych lamp. W odpowiedzi na rosnącą liczbę nowych zamówień firma zainwestuje w zwiększenie mocy produkcyjnych w Ameryce Środkowej, Ameryce Południowej i Europie.


    Segment HVAC firmy LG, będący istotnym elementem jej portfolio B2B, odnotowuje szybki wzrost na rynkach wschodzących, takich jak Azja oraz Ameryka Środkowa i Południowa. Na rozwiniętych rynkach, takich jak Europa i Ameryka Północna, gdzie istnieje duże zapotrzebowanie na wysokowydajne i przyjazne dla środowiska produkty, firma nadal odkrywa nowe możliwości.


    W obszarze HVAC firma LG dąży do zwiększenia konkurencyjności swoich zaawansowanych technologicznie komponentów, takich jak silniki i sprężarki, aby rozszerzyć ofertę produktów. Po utworzeniu w listopadzie ubiegłego roku konsorcjum na rzecz badań nad zaawansowanymi pompami ciepła na Alasce LG planuje zbudować w tym roku bazę badawczo-rozwojową w Europie. Firma zamierza również rozszerzyć działalność poprzez wprowadzenie zróżnicowanych produktów klimatyzacyjnych, takich jak dedykowane systemy wentylacyjne.


    Zdając sobie sprawę, że gospodarka mniej bezpośrednio wpływa na firmy B2B niż B2C, LG aktywnie wzmacnia swoją działalność B2B jako sposób na utrzymanie stabilności sprzedaży i zysków. Firma ogłosiła plany rozwoju swojej działalności B2B i zamierza do 2030 r. zwiększyć sprzedaż do ponad 32 mld USD* (dwukrotnie więcej niż obecnie), wprowadzając szereg nowych rozwiązań.


    LG chce również przyspieszyć ewolucję swojego ogólnego modelu biznesowego, wkraczając w obszary niezwiązane z urządzeniami, takie jak treści, usługi i subskrypcje. Uzupełni to istniejące, skoncentrowane na produktach obszary urządzeń AGD i telewizorów. Wykorzystując setki milionów produktów LG używanych już dziś na całym świecie, firma spodziewa się generować ciągłą sprzedaż i zyski.


    Zgodnie z tą zmianą kierunku działalności dział Home Entertainment (HE) zamierza stać się operatorem platformy medialno-rozrywkowej oraz rozwinąć swoją działalność związaną z platformą webOS. Dział HE szybko wzmacnia fundamenty swojej działalności platformowej, rozszerzając ekosystem webOS o inteligentne monitory, systemy IVI i innych producentów telewizorów. LG spodziewa się, że w najbliższej przyszłości platforma webOS stanie się jednym z najbardziej obiecujących motorów wzrostu.


    Spółka Home Appliance and Air Solution (H&A), która odgrywa kluczową rolę w transformacji całej struktury organizacyjnej LG, opracowuje też inteligentne rozwiązania dla domu łączące usługi i subskrypcje. Ostatecznym celem działu H&A jest realizacja wizji bezobsługowego domu, która wykracza poza urządzenia domowe, aby uczynić życie w inteligentnym domu wygodniejszym niż kiedykolwiek
    Usługi abonamentowe, obejmujące codzienne usługi uzupełniające produkty AGD firmy LG, szybko rozwijają się w Korei Południowej. Trwa ekspansja działalności abonamentowej, a poza Koreą jako pierwsze korzystają z niej strategiczne rynki w Azji.


    Udział całkowitej sprzedaży LG przypadający na działalność niezwiązaną ze sprzętem wzrósł ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat. Chodzi tu o działalność związaną z treściami i usługami opartymi na platformie webOS oraz z usługami abonamentowymi na urządzeniach AGD.
    Ponadto LG będzie intensywnie promować komercjalizację wartości niematerialnych i prawnych, takich jak jej patenty w kluczowych obszarach technologii, czyli komunikacji, mediach, mobilności i łączności IoT. Podczas niedawnej reorganizacji firma utworzyła nowe jednostki biznesowe w celu komercjalizacji swojego doświadczenia w zakresie budowy inteligentnych fabryk.


    LG zapewni sobie możliwości rozwoju oferujące wysoki potencjał i wysoki stopień synergii biznesowej. Na przykład LG NOVA zamierza do końca 2024 r. zwiększyć fundusz promocji start-upów do ponad 100 mln USD. Umożliwi to firmie odkrywanie innowacyjnych technologii i rozwiązań, które będą napędzać przyszłe innowacje, a także rozwijać nowe segmenty biznesowe.


    Niedawno utworzona przez LG spółka produkująca urządzenia do ładowania pojazdów elektrycznych szybko przekształca się w dostawcę kompleksowych rozwiązań w tym zakresie. Oferuje zaawansowane ładowarki i rozwiązania sterujące, możliwości zdalnej diagnostyki i serwisowania, a także diagnostykę akumulatorów samochodowych oraz solidną infrastrukturę produkcyjną i sprzedażową. Firma wkroczyła na rynek północnoamerykański i zakończyła budowę linii produkcyjnej ładowarek w Fort Worth w Teksasie.


    W sektorze cyfrowej opieki zdrowotnej LG rozszerza swoją działalność telemedyczną we współpracy z firmą Amwell. Ponadto przeanalizuje opłacalność świadczenia usług w takich obszarach jak profilaktyka, diagnostyka, opieka pooperacyjna i rekonwalescencja. W segmencie wirtualnej rzeczywistości, czyli kolejnym obszarze biznesowym, LG przygotowuje się do komercjalizacji urządzeń MR. Pod koniec 2023 r. firma utworzyła w ramach HE Company jednostkę biznesową eXtended Reality i kontynuuje współpracę z partnerami technologicznymi nad rozwiązaniami z zakresu rozszerzonej rzeczywistości.


    Natomiast główne biuro technologiczne firmy (CTO), które kieruje rozwojem przyszłych technologii, prowadzi intensywne programy badawczo-rozwojowe mające na celu wzmocnienie konkurencyjności i odkrywanie nowych kluczowych technologii. CTO koncentruje się w szczególności na ośmiu obszarach: oprogramowaniu, procesorach, sztucznej inteligencji, robotyce, materiałach i częściach, standardach, obliczeniach nowej generacji oraz chmurze i danych.


    Przyspieszenie transformacji cyfrowej dzięki danym i inwestycjom w ERP nowej generacji
    Dzięki cyfrowej transformacji LG będzie zapewniać klientom wrażenia pod hasłem F.U.N – First, Unique i New – oraz jeszcze bardziej udoskonali system zarządzania zorientowany na klienta.


    Firma inwestuje w IT na dużą skalę, aby przeprowadzić transformację cyfrową w całej organizacji. Co więcej, LG rozwija N-ERP, czyli planowanie zasobów przedsiębiorstwa nowej generacji, aby zintegrować procesy biznesowe i systemy firmy. Od tego roku na całym świecie wdrażana będzie platforma Intellytics Customer 360, która umożliwia zintegrowane zarządzanie danymi zebranymi z różnych punktów kontaktu z klientem. Starania LG w zakresie transformacji cyfrowej wykraczają poza innowacje w zakresie obsługi klienta i obejmują również poprawę działania łańcucha wartości – od zakupów i produkcji aż po dostawę i sprzedaż. W ubiegłym roku, dzięki transformacji cyfrowej w każdym łańcuchu wartości, firma LG zwiększyła produktywność i wydajność o ponad 240 mln USD.


    Zwiększanie wydajności i propagowanie filozofii „Life’s Good”
    Podczas rozmowy z pracownikami prezes Cho często cytuje Petera Druckera, amerykańskiego naukowca zajmującego się zarządzaniem: – Kultura zjada strategię na śniadanie. Prezes wierzy, że do przekształcenia strategii w dobre wyniki niezbędna jest silna kultura organizacyjna.


    Podczas wystąpienia dla pracowników w grudniu ubiegłego roku prezes Cho nakreślił wizję firmy na 2024 rok, która przewiduje zwiększenie wydajności. — Aby to osiągnąć, musimy ściśle połączyć naszą misję, wizję i cele oraz nieustannie koncentrować się na ich realizacji — stwierdził.


    Zgodnie z misją marki „Life’s Good” od tego roku rozpocznie się szereg zintegrowanych działań obejmujących marketing, ESG i CSR. LG będzie propagować wartości i filozofię, które leżą u podstaw hasła „Life’s Good”, nadając jednocześnie marce młodzieńczego dynamizmu. Określająca się jako „odważny optymista” firma stawia czoło trudnościom, wierzy w możliwości poprawy nawet w trudnych czasach i znajduje rozwiązania, słuchając swoich klientów oraz zwracając uwagę na rynek.

    ŹródłoLG
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowe telewizory LG już w Polsce! Soundbar do wyboru w atrakcyjnej ofercie oraz kamerka Smart w prezencie

    Ruszyła przedsprzedaż nowych telewizorów LG w Polsce. W ofercie znalazły się wyposażone w samoświecące piksele modele LG OLED evo,...