sobota, 11 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Premiera polskiego autobusu wodorowego Grupy Polsat Plus i ZE PAK

    Zobacz również

    NesoBus to całkowicie nowy, wyprodukowany w Polsce zeroemisyjny miejski autobus wodorowy. Zasilany zielonym wodorem jest najbardziej ekologicznym autobusem dla mieszkańców miast i transportu miejskiego. Stworzyli go polscy konstruktorzy i inżynierowie przy współpracy z partnerami z Europy i całego świata. Ma 12 m długości, do 93 miejsc, w tym do 37 miejsc siedzących, jego zasięg to około 450 km, nie emituje spalin, oczyszcza powietrze, a jedyne co emituje to para wodna.

    - Reklama -

    Konstrukcja NesoBus – polskiego autobusu wodorowego jest stworzona od podstaw jako wodorowa – nie jest przeróbką czy modyfikacją autobusu spalinowego czy na baterie. Rozpoczęcie produkcji seryjnej jest planowane na 2023 roku w powstającej w Świdniku fabryce.

    Komunikacja miejska ekstremalnie zanieczyszcza powietrze w miastach. Każde zanieczyszczenie powietrza może być przyczyną chorób – nie tylko układu oddechowego, ale też udarów, nowotworów, zawałów serca, alergii itp. Stworzyliśmy autobus wodorowy, który napędzany zielonym wodorem nie emituje spalin, a dodatkowo oczyszcza powietrze.

    NesoBus jest idealnym rozwiązaniem dla mieszkańców miast – likwiduje emisję trujących substancji – poza CO2 to przede wszystkim tlenki azotu czy pyły, w szczególności drobne pyły PM 2,5.

    Jak działa autobus na wodór?

    NesoBus, polski autobus wodorowy jest autobusem elektrycznym – ma silnik elektryczny. Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Posiada własną „mini-elektrownię”. Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i wytwarzana jest energia elektryczna zasilająca silnik elektryczny. Nie ma żadnego procesu spalania. W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym, autobus emituje z rury wydechowej parę wodną. Ta woda jest w pełni destylowana.

    Jak nasz autobus na wodór oczyszcza powietrze?

    NesoBus wytwarza na bieżąco energię elektryczną pobierając tlen z powietrza i łącząc go z wodorem ze zbiorników przy użyciu ogniwa paliwowego. Nie ma żadnego procesu spalania. Pobierane powietrze musi być w pełni oczyszczone przez specjalne filtry, by ogniwo paliwowe otrzymało czysty tlen. Wówczas tlen łączy się z wodorem i powstaje energia, która napędza silnik elektryczny. Nesobus użytkowany na zielony wodór nie emituje spalin i oczyszcza powietrze.

    Dlaczego Nesobus?

    Marka naszego autobusu „Neso” wodorowego to skrót od „Nie Emituje Spalin i Oczyszcza” powietrze. NesoBus ma zasięg do 450 km, tankowanie trwa tylko 15 minut. Dzięki temu w pełni ekologiczny NesoBus nie traci wielu godzin na ładowanie baterii. Zamiast stać i ładować się wiele godzin, cały czas może jeździć. NesoBus jest bardzo efektywny – zużywa średnio około 8 kg wodoru na 100 km. Zbiorniki mają pojemność 37,5 kg wodoru co pozwala na przejechanie ok. 450 km. W teście SORT-2 uzyskał zużycie 5,5 kg wodoru na 100 km.

    NesoBus ma również świetne parametry fizyczne – ma 12 m długości, 2,55 m szerokości, 3,4 m wysokości, jego masa własna to niespełna 13 ton, pomieści do 93 pasażerów, w tym do 37 na miejscach siedzących.

    Konstrukcja stworzona od podstaw dla autobusu wodorowego i opcje dopasowane do potrzeb poszczególnych miast i przewoźników

    Konstrukcja NesoBus jest stworzona od podstaw jako wodorowa – nie jest przeróbką czy modyfikacją autobusu spalinowego czy na baterie. Autobus jest zbudowany od podstaw z myślą o technologii wodorowej – dzięki czemu bardzo łatwo jest np. zamienić zbiorniki na wodór o wyższym ciśnieniu i zwiększyć zasięg.

    Autobus jest zbudowany modułowo, więc jesteśmy w stanie dopasować go do potrzeb konkretnych miast. Zatrudniamy 25 konstruktorów, którzy dostosują autobus do potrzeb poszczególnych miast i przewoźników.

    NesoBus to model opracowany przez najlepszych i najbardziej doświadczonych inżynierów z Polski we współpracy z partnerami z Europy i świat

    Autobus jest zbudowany z bardzo wysokiej jakości komponentów. Wygląd zewnętrzny oraz wnętrze zostało zaprojektowane przez włoską firmę Torino Design, specjalizującą się w branży automotive, ogniwa paliwowe pochodzą od światowego lidera w tej dziedzinie firmy Ballard, a zbiorniki wodorowe od firmy Hexagon, specjalizującej się w produkcji zbiorników na wodór.

    Nowoczesny design połączony z najnowszymi technologiami pozwala uzyskać maksymalne parametry techniczne przy zachowaniu komfortu podróżujących.

    Homologacja

    Po 65 dniach intensywnych badań „poligonowych” i laboratoryjnych, obejmujących 40 różnego rodzaju testów realizowanych zarówno w kraju jak i za granicą, NesoBus autobus w kwietniu 2022 roku otrzymał europejską homologację typu pojazdu.

    Planujemy rozpocząć produkcję seryjną w Polsce – na potrzeby rynku polskiego i na eksport do innych krajów

    Jesteśmy dumni, że budujemy w Polsce fabrykę w Świdniku – regionie z tradycjami motoryzacyjnymi i bardzo doświadczonym, profesjonalnym zespołem. Będziemy mogli produkować tam ponad 100 autobusów rocznie. Fabryka zostanie oddana do użytkowania już w przyszłym roku.

    ŹródłoPolsat box
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

    Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania...