poniedziałek, 13 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Poczta Polska obsługuje wnioski dofinansowania do zakupu telewizorów i dekoderów

    Zobacz również

    W związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego. Od 30 marca br. dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera. Zmiana sposobu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, wiąże się z dostosowaniem odbiorników do nowych wymagań zapewniających standard odbioru telewizji naziemnej w wersji DVB-T2/HEVC.

    - Reklama -

    Oznacza to, że użytkownicy starszych typów telewizorów muszą dokonać zakupu urządzenia umożliwiającego odbieranie nowego sygnału.

    Dotychczas wsparcie gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów związanych z zakupem nowego urządzenia wynosiło 100 zł. Jak piszemy wyżej, od końca marca wynosi ono 100 zł lub 250 zł. Zmiana ta nie ma wpływu na sposób składania wniosków.  Specjalny kod w postaci wydruku, przekazany przez pracownika Poczty Polskiej jest podstawą do  otrzymania dofinansowania w wysokości uzależnionej od rodzaju kupowanego sprzętu. Wnioski można składać we wszystkich urzędach i filiach pocztowych (bez agencji pocztowych).

    Ważne! Dotychczas przydzielone kody, które nie zostały jeszcze zrealizowane mogą być wykorzystane zarówno jako dofinansowanie 250 zł do zakupu telewizora albo 100 zł do zakupu dekodera.

    Zakup odbiorników jest możliwy już w ponad 2600 punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce: https://dvbt2.gov.pl/wyszukiwarka

    W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywa się regionalnie, w czterech etapach. Pierwsze przełączenia rozpoczęły się  28 marca w województwach dolnośląskim i lubuskim. Ostatnie przełączenie nastąpi 27 czerwca.

    ŹródłoPoczta Polska
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Polacy kochają zakupy online, ale nie za każdą cenę [RAPORT AUTOPAY]

    Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Chociaż cena jest decydującym kryterium wyboru...