Pierwszy kwartał 2025 roku Play zakończył wzrostami wyników finansowych oraz baz klientów. Spółka zwiększyła też przychody w kluczowych kategoriach – całkowite do 2,6 mld zł, z usług mobilnych do 1,3 mld zł i usług dla domu do 514 mln zł. EBITDAaL, czyli zysk przed kosztami finansowania, opodatkowaniem i amortyzacją, wzrósł aż o ponad 9% r/r do poziomu 1,1 mld zł. Operator kontynuuje inwestycje w infrastrukturę telekomunikacyjną na unikalną skalę. Zapewnia zasięg 5G ponad 80% populacji Polski oraz konsekwentnie rozbudowuje sieć światłowodów.
Osiągnięcia finansowe Grupy Play w pierwszym kwartale 2025 r.:
- Przychody całkowite wzrosły o 2,1% r/r i osiągnęły poziom 2,6 mld zł.
- Przychody z usług mobilnych wzrosły o 9,1% r/r do poziomu 1,3 mld zł, a przychody z usług dla domu o 1,7% r/r i osiągnęły 514 mln zł.
- Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) wzrósł aż o 9% r/r, osiągając poziom 1,1 mld zł.
- Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła poziom ponad 13,3 mln, co oznacza wzrost o 1,2% r/r.
- Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 1,8% r/r i na koniec pierwszego kwartału 2025 wyniosła ponad 2,1 mln.
- Średni przychód na użytkownika (ARPU) usług mobilnych w pierwszym kwartale 2025 r. wzrósł o 7,5% r/r do kwoty 33 zł.
Osiągnięcia infrastrukturalne:
Operator uruchomił 143 nowe stacje bazowe, kończąc kwartał liczbą 12 569 nadajników.
Rósł zasięg sieci 5G, który w ramach wszystkich użytkowanych przez operatora częstotliwości (w tym pasma C), obecnie wynosi ponad 80% populacji.
W wyniku aukcji częstotliwości, zorganizowanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, Play pozyskał dwa bloki cennego pasma 700 MHz, co pozwoli spółce zintensyfikować dalsze inwestycje w rozwój infrastruktury.
Play rozpoczął proces zastępowania technologii 3G kolejnymi nowocześniejszymi generacjami sieci.
Dalsza intensywna rozbudowa sieci stacjonarnej oraz współpraca z partnerami hurtowymi pozwoliła rozszerzyć zasięg usług domowych do 10,7 miliona gospodarstw domowych.
Pozostałe osiągnięcia biznesowe:
Play był w pierwszym kwartale bieżącego roku dalej najchętniej wybieranym operatorem wśród klientów przenoszących numer, czyli już dziewiąty kwartał z rzędu utrzymał pozycję lidera MNP z dodatnim bilansem przeniesionych numerów na poziomie 6 559.
Operator wprowadził do oferty nowy wariant prędkości światłowodu do 8 Gb/s – usługa wykorzystuje technologię XGS-PON, która zapewnia superszybki i stabilny dostęp do internetu.
Spółka dalej rozwijała usługi i intensyfikowała działania skierowane do dużych przedsiębiorstw oraz instytucji w ramach marki Play Rozwiązania dla Biznesu.
Operator podpisał 12-letnią umowę PPA na dostawę energii słonecznej, co stanowi znaczący krok w działaniach z zakresu zrównoważonego biznesu.
Play z sukcesem wyemitował zielone obligacje o wartości 700 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone na finansowanie i refinansowanie projektów związanych z efektywnością energetyczną sieci telekomunikacyjnej, kolejne inwestycje w energię odnawialną, gospodarkę obiegu zamkniętego czy elektryfikację floty samochodowej.
Operator, jako fundator bezpłatnej akademii kodowania 42 Warsaw, kontynuował zaangażowanie w rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce. W pierwszym kwartale 2025 roku kampus realizował szereg inicjatyw o charakterze edukacyjnym, społecznym i biznesowym. Rozpoczął też kolejne etapy rekrutacji, dzięki której nowi studenci rozpoczną naukę w innowacyjnym modelu edukacji.
– Cieszę się, że w I kwartale 2025 r. odnotowaliśmy stabilny wzrost, koncentrując się na poprawie doświadczeń klientów i utrzymując zdyscyplinowane podejście do zarządzania kosztami oraz wartością dla klientów. Przełożyło się to na 9-proc. wzrost wskaźnika EBITDAaL r/r. Kontynuowaliśmy również znaczące inwestycje w obszarze mobilnym i stacjonarnym, odpowiadając na rosnące potrzeby rynku. Dynamiczna rozbudowa naszej sieci mobilnej, wzmocniona pozyskaniem częstotliwości z pasma 700 MHz, potwierdza naszą chęć utrzymania pozycji lidera w tej kwestii. Inwestując w bezpieczeństwo i niezawodność naszej sieci, wyznaczamy najwyższe standardy jakości dostępu do internetu domowego – dowodem na to jest wprowadzenie oferty światłowodu o prędkości do 8 Gb/s. Rozwijaliśmy też rozwiązania dla biznesu, wspierając firmy w ich cyfrowej transformacji – komentuje Ken Campbell, prezes Grupy Play.