czwartek, 9 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Pekao S.A. wprowadza weryfikację tożsamości z użyciem mDowodu

    Zobacz również

    Od 1 września 2023 r. Bank Pekao S.A., na podstawie ustawy o aplikacji mObywatel, wprowadza możliwość potwierdzenia tożsamości klienta na podstawie mDowodu. Dzięki temu zarówno w placówkach bankowych Pekao, jak i partnerskich, będzie można załatwiać sprawy bez potrzeby okazywania tradycyjnego dowodu osobistego. mDowód to nowy elektroniczny dokument tożsamości w Polsce dostępny w aplikacji mObywatel. Jest tak samo ważny jak stosowany obecnie tradycyjny (plastikowy) dowód osobisty z tym, że nie jest jego cyfrową wersją.

    - Reklama -

    Jest niezależnym i równorzędnym dokumentem tożsamości. mDowód i dowód osobisty różnią się serią, numerem, datą wydania i ważności. mDowód zawiera dane z Rejestru Dowodów Osobistych i rejestru PESEL.

    mDowodem można się posługiwać w urzędach, sądach, przychodniach, czy na poczcie, a od 1 września br. także w bankach, w tym w Banku Pekao S.A. Elektroniczny mDowód okazany w placówkach bankowych i partnerskich pozwoli na potwierdzenie tożsamości bez potrzeby posiadania przy sobie innych dokumentów tożsamości, w tym dowodu osobistego.

    Cieszymy się, że Bank Pekao, który staje się coraz bardziej cyfrowym bankiem, wchodzi w nową erę potwierdzania tożsamości mDowodem. To kolejny krok pozwalający na  realizację potrzeb codziennego bankowania bez konieczności okazywania fizycznych dokumentów tożsamości jak dowód osobisty czy paszport – mówi Wojciech Werochowski, wiceprezes zarządu w Banku Pekao S.A. odpowiedzialny za Pion Bankowości Detalicznej. – Po weryfikacji tożsamości z elektronicznym mDowodem będzie można otworzyć w placówkach m.in. Konto Przekorzystne lub zlecić inne dyspozycje.

    W jaki sposób klienci w Banku Pekao S.A. będą mogli potwierdzić tożsamość za pomocą mDowodu?

    Aby zweryfikować tożsamość w banku i załatwić różne sprawy, należy przyjść ze smartfonem, w którym zainstalowana jest aplikacja mObywatel i aktywowany dokument mDowód, do placówki Banku Pekao lub partnerskiej. Z poziomu aplikacji będzie można na miejscu zeskanować wygenerowany przez pracownika  kod QR i przekazać dane dokumentu do banku.

    Po prawidłowej weryfikacji tożsamości klienta, bank otrzyma elektroniczne poświadczenie dokumentu i jego dane, a w aplikacji mObywatel zostanie wygenerowana informacja kiedy i komu zostały powierzone informacje z mDowodu.

    Po wprowadzeniu mDowodu do systemów banku, zarówno w Pekao 24, jak i w PeoPay będzie on widoczny obok innych dokumentów tożsamości. mDowód jest ważny 5 lat i trzeba będzie go aktualizować po upływie terminu ważności na takich samych zasadach jak inne dokumenty tożsamości. 

    Postępująca cyfryzacja usług, również publicznych, niesie za sobą zmianę zachowań konsumenckich. Dziś płatności za pomocą telefonu czy zegarka są dla nas na porządku dziennym. Co więcej, wiele osób, głównie z młodego pokolenia, traktuje kartę płatniczą jako usługę dodatkową, trzymając ją w domu na wszelki wypadek, gdyby inne metody płatności zawiodły. Podobną transformację usług, jak bankowość przechodzi aktualnie administracja publiczna – mówi Błażej Szczecki, wiceprezes zarządu w Banku Pekao S.A. nadzorujący Pion Technologii i Operacji.  – Udostępnienie mDowodu w aplikacji mObywatel to spełnienie oczekiwań osób, które większość spraw załatwiają mobilnie i nie czują potrzeby fizycznego posiadania przy sobie dowodu osobistego. Nasz bank również wyszedł naprzeciw ich oczekiwaniom, pozwalając na potwierdzenie tożsamości w oddziałach za pomocą mDowodu. Zależy nam na tym, aby każdy bankował tak, jak lubi –  dodaje.

    Wprowadzenie możliwości elektronicznego sprawdzenia tożsamości mDowodem w placówkach Banku Pekao, to kolejny krok w realizacji strategii IT banku „Odpowiedzialny Bank. Nowoczesne bankowanie” na lata 2021-2024. Zbliża bank do realizacji celu, aby większość funkcjonalności związanych ze sprzedażą i obsługą klientów odbywało się w kanałach cyfrowych.

    Nowatorskie rozwiązania w bankowości elektronicznej Banku Pekao S.A. są dostrzegane i doceniane na rynku. Zostały nagrodzone m.in. w rankingu „Instytucja Roku” w kategorii „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” oraz „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. A aplikacja PeoPay została uznana za jedną z 15 najlepszych rozwiązań mobilnych na świecie według badania Digital Banking Maturity 2022, przeprowadzonego przez Deloitte.

    ŹródłoPekao
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    6 GHz na usługach, czyli kilka słów o Wi-Fi 6E

    Liczba urządzeń podłączonych do domowej sieci stale wzrasta. Kiedyś były to laptopy i smartfony, teraz także lodówki, telewizory, systemy...