czwartek, 16 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Panasonic Toughbook liderem rosnącego europejskiego rynku wytrzymałych notebooków i tabletów

    Zobacz również

    Sprzedaż wytrzymałych komputerów przenośnych w 2011 roku wzrosła w całej Europie o 20 proc. – wynika z raportu przygotowanego przez analityków VDC Research. Niezmiennie od 10 lat ich największym producentem pozostaje firma Panasonic, której udziały w rynku wyniosły prawie 66 proc. Zwiększa się również popyt na wzmocnione tablety – w 2011 roku sprzedano ich w Europie niemal 16 proc. więcej niż w 2010. Według VDC Research, globalnej firmy badawczej zajmującej się analizą i doradztwem

    - Reklama -

    w branży technologicznej, w Europie wzrost sprzedaży wytrzymałych notebooków jest spowodowany m.in. rozwojem nowoczesnych technologii związanych z diagnostyką samochodową oraz upowszechnieniem się internetowej sprzedaży detalicznej i digitalizacji dokumentacji medycznej w ośrodkach opieki zdrowotnej. Ponadto, zwiększona mobilność pracowników branż motoryzacyjnej, medycznej i sprzedażowej sprawiła, że zwiększyło się zapotrzebowanie na przenośne komputery, które umożliwiałyby efektywną pracę i dostęp do niezbędnych danych i aplikacji w wymagających warunkach atmosferycznych i terenowych.

    Z danych VDC Research wynika, że w 2011 roku w Europie sprzedanych zostało 142 473  wytrzymałych notebooków, czyli 20 proc. więcej niż w 2010 roku. Dziesiąty rok z rzędu największym graczem na rynku pozostaje Panasonic, producent linii wytrzymałych notebooków Toughbook. Firma, ze sprzedażą 93 690 urządzeń, posiada 65,8% udziału w rynku. Drugi na liście Dell odnotował niemal sześciokrotnie mniejszą sprzedaż niż Panasonic. W 2011 roku zostało zakupionych 15 434 wytrzymałych komputerów tej marki. Trzecie miejsce zajęła firma Getac z 10 969 sprzedanymi urządzeniami i niemal 8-procentowym udziałem w rynku.
     
    Wraz ze wzrostem popularności tabletów, rozwija się również popyt na wzmocnione urządzenia tego typu. Jak wynika z danych VDC Research, w 2011 roku ich sprzedaż w Europie wzrosła o 9 tys. sztuk i osiągnęła poziom 53 913 egzemplarzy. Wśród producentów na pierwszym miejscu z 23,6-procentowym udziałem znalazła się firma Motion Computing. O niemal 7 proc. wzrosła sprzedaż urządzeń Panasonica, który zajął drugie miejsce w zestawieniu. Dalej znalazła się firma DT Research, z udziałem w rynku na poziomie 10 proc.
     
    Wzrost sprzedaży w 2011 roku wytrzymałych komputerów przenośnych oraz tabletów pokazuje, że firmy mają coraz większą świadomość korzyści, jakie daje inwestycja w sprzęt tego typu. Większość wzmocnionych urządzeń dostępnych obecnie na rynku łączy w sobie mobilność oraz wysokie parametry techniczne klasycznych notebooków i tabletów z odpornością na trudne warunki atmosferyczne i terenowe – mówi Jacek Wielgus, Business Development Manager w firmie Panasonic. – Klienci w dalszym ciągu przywiązują dużą wagę do jakości i solidności oferowanych produktów. Świadczy o tym silna pozycja Panasonica, który mimo agresywnej polityki cenowej ze strony innych producentów, niezmiennie od 10 lat sprzedaje największą ilość notebooków, a w 2011 roku zmniejszył dystans do dotychczasowego lidera na rynku wzmocnionych tabletów  – dodaje Jacek Wielgus.

    ŹródłoPanasonic
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowa oferta VeloBanku: 60 zł na start i do 540 zł zwrotu za zakupy

    Czy wydając pieniądze, można jednocześnie zyskiwać? W Świecie Bardziej Velo wszystko jest możliwe, co udowadnia nowa gorąca oferta. Spełniając...