wtorek, 20 maja, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Orange: Razem dla równości w różnorodności

    Zobacz również

    Niedawno obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Bifobii i Transfobii. To dobry pretekst, by podsumować co robimy i co jeszcze przed nami, by każdy czuł się w Orange szanowany, zrozumiany i potrzebny. Wiemy, że właśnie w różnorodności jest siła. W badaniu satysfakcji z miejsca pracy, które robimy regularnie w Orange, zapytaliśmy pracowników m.in. o zaangażowanie, dobrostan, rozwój kariery, wartości firmy, różnorodność i zaufanie. Aż 90% odpowiedziało, że czuje się bezpiecznie i „może być sobą” w środowisku, które razem tworzymy.

    - Reklama -

    Sojusznicy społeczności LGBTQ+

    „Głęboko wierzę w to, że wszyscy jesteśmy równi, niezależnie od tego co czujemy i jak czujemy. (…) Bardzo cenię różnorodność, to że jesteśmy różni wzbogaca nas i powoduje, że w zespole funkcjonujemy lepiej”Tomek

    „Wszyscy jesteśmy ludźmi, każdy powinien móc godnie żyć i czuć wsparcie innych. Głęboko nie zgadzam się z dyskryminacją oraz hejtem” Piotr

    „Mam dwójkę dzieci chcę, żeby wiedziały, że mogą dorastać w świecie, gdzie miłość, szacunek i otwartość należą się każdemu bez wyjątku” Chcę, żeby moi koledzy i koleżanki wiedzieli, że przy mnie mogą być bezpieczni”Dorota

    „Wolność jednego człowieka kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka” w imię tej zasady, szacunku i akceptacji różnorodności jestem sojuszniczką społeczności LGBTQ+” Agnes

    Wszystko zaczyna się od zrozumienia

    Nasze inicjatywy skierowane do pracowników zaczynają się od dialogu. Poprzez ankiety, spotkania, wywiady i zgłaszanie pomysłów pytamy o ich zrozumienie różnorodności, wartości, jakie z nią kojarzą i co powinno być priorytetowe dla firmy. Widać zmianę, która dokonała się przez ostatnie lata. W 2015 roku, podczas pierwszego badania różnorodności w Orange Polska, tożsamość płciowa została uznana za „wrażliwą” kwestię. Pracownicy wskazali, że pracodawca nie powinien się w to angażować. Teraz uznają, że jest to dla nich ważny temat i chcą, aby nasza firma odgrywała w tym aktywną rolę

    Jak działamy na co dzień

    Przejrzeliśmy przepisy dotyczące definicji rodziny i dostosowaliśmy świadczenia pracownicze by były przyznawane bez względu na rodzaj związku (formalny, taki jak małżeństwo, nieformalny, ale zadeklarowany przez pracownika, heteroseksualny lub nieheteroseksualny) i aby dzieci partnera były traktowane na równi z dziećmi biologicznymi. Umożliwiliśmy też osobom transpłciowym formalne prezentowanie się pod własną tożsamością.

    Zarządzanie różnorodnością to kompetencja, której uczymy szkoląc menedżerów. Kluczowymi wartościami, jakimi kierujemy się, i które są podstawą naszej kultury, to uważność, odpowiedzialność i odwaga. Uważność to zapewnienie, że każdy kandydat i pracownik czują się szanowani i cenieni. Odpowiedzialność – utrzymanie przejrzystości i uczciwości w naszych procesach rekrutacyjnych oraz praktykach zarządzania, zapewniając równość. Odwaga to z kolei kwestionowanie przestarzałych norm i ciągłe doskonalenie praktyk rekrutacyjnych i zarządczych.

    Różnorodność to dla nas nie tylko kolejny projekt, ale kultura organizacyjna, zestaw wartości, sposób myślenia i postawy. To także ogromny zasób. Badania pokazują, że firmy wdrażające praktyki społecznie odpowiedzialne dla osób LGBTQ+ osiągają lepsze wyniki finansowe. Zróżnicowane zespoły są bardziej innowacyjne i lepiej przygotowane do zaspokajania zróżnicowanych potrzeb klientów. Kluczowe jest zapewnienie pracownikom przestrzeni do działania i wspierania ich inicjatyw, np. poprzez sieci pracownicze – w Orange to „Bądź sobą LGBTQ+”. Regularnie organizujemy spotkania online i na żywo, poruszamy np. kwestie związane z relacjami nieheteronormatywnymi w kontekście urlopu rodzicielskiego, czy zgłaszamy pomysły na konkretne działania.

    Otwarta komunikacja pomaga

    Żeby być osobą sojuszniczą, trzeba rozumieć kontekst i sytuację w jakiej znajdują się osoby LGBTQ+ i z czym się mierzą na co dzień. Otwarta komunikacja to klucz do sukcesu, nie tylko w odniesieniu do różnorodności, ale też strategii, zarządzania projektami, etyki i zaangażowania społecznego. Język odgrywa niebagatelną rolę np. uwzględnianie płci w opisach stanowisk czy ogłoszeniach rekrutacyjnych. Opracowaliśmy także „Wytyczne dotyczące otwartej i etycznej komunikacji”, kładące nacisk na szacunek dla innych, niedyskryminację i odpowiedni język komunikacji. Prowadzimy również webinaria dla pracowników na temat języka niedyskryminującego.

    0 Komentarze
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    T-Mobile burzy bariery międzypokoleniowe wśród gamerów na 8. edycji Gra Paczka

    Już 23 maja startuje 8. edycja projektu „Gra Paczka” – charytatywnego streamu, w którym rozrywka łączy się z pomaganiem....