Rosyjski bank inwestycyjny BCS Financial Group wybrał system IBM Commerce. Oprogramowanie pozwala na łatwe i skuteczne prowadzenie kampanii spersonalizowanego marketingu. Dotychczas sprzedaż wiązana usług transakcji online, pośrednictwa oraz doradztwa w zakresie strategii inwestycyjnej banku BCS Financial Group wzrosły o 20 procent, a odejścia klientów zmniejszyły się o 0,5 procenta w ciągu zaledwie sześciu miesięcy.
Jednocześnie pojawił się większy odzew na kampanie marketingowe, a poszczególni klienci sięgają po więcej produktów.
Oprogramowanie do planowania, realizowania i mierzenia efektów wysoko spersonalizowanych kampanii marketingowych IBM Commerce zostało wybrane przez BCS Financial Group we współpracy z GlowByte Consulting, partnerem biznesowym IBM. System zapewnia jednocześnie wartościowe informacje na temat działań wspierających sprzedaż, wskazując m.in. czy klient korzystał z kanału online czy urządzeń mobilnych, lub oceniając skłonność firmy do inwestowania w rozwój biznesu.
– Marketing w branży finansowej wymaga obecnie najwyższego poziomu personalizacji, czyli kierowania do poszczególnych klientów komunikatów – w odpowiednim czasie i za pośrednictwem preferowanych przez nich kanałów – mówi Maxim Puzyrev, Dyrektor Marketingu w BCS Financial. – Dzięki współpracy z IBM i GlowByte odnotowujemy olbrzymi postęp w radzeniu sobie z tym wyzwaniem, zdobywając klientów nowego typu i zapewniając im taką jakość obsługi, że stają się oni „ambasadorami” banku – dodaje.
Analizy dostarczane przez oprogramowanie IBM pozwalają firmie na zwiększenie inwestycji marketingowych w tych kanałach, które gwarantują największe powodzenie.
– Obecnie klienci w branży finansowej oczekują, że będą traktowani indywidualnie i otrzymymają oferty skrojone do ich potrzeb – mówi Vladimir Skudin, COO, GlowBite. – Chociaż bogactwo dostępnych danych może być przytłaczające dla osób prowadzących działania marketingowe, to firmy takie jak BCS Financial Group są w stanie zmienić je w źródło przewagi konkurencyjnej.