wtorek, 7 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Nowe technologie komunikacji a zmiana postaw konsumenckich

    Zobacz również

    We wrześniu br. ruszyła kolejna edycja ogólnopolskiego badania „Komunikacja SMS w Polsce 2013”. Jego głównym celem jest sprawdzenie jak zmienia się podejście Polaków do komunikacji mobilnej oraz w jaki sposób można efektywniej wykorzystywać narzędzia marketingowe takie jak SMS-y. Biznes i technika rozwijają się coraz bardziej dynamicznie. Inwestycje w mobilne narzędzia powinny nadal być rozwijane. Narzędzia te mają znaczenie nie tylko w obszarze marketingowym – adresowanym do

    - Reklama -

    człowieka – obywatela.

    -Z jednej strony przedsiębiorstwa dostrzegają potencjał drzemiący w marketingu mobilnym, który pozwala docierać do klienta natychmiastowo i cyklicznie w dość krótkich odstępach czasu. Mobilny kontakt pozwala przedsiębiorstwom na stały kontakt z klientem, co jest niezwykle cenne dla przedsiębiorstwa. W klasycznym ujęciu ekonomia zakładała, że człowiek jest istotą racjonalną. Nie kwestionując obszarów racjonalności decyzji, dziś coraz jednak częściej – w obszarze podejmowania decyzji – zwraca się uwagę na emocjonalną sferę człowieka. To właśnie mobilne narzędzia pozwalają na elastyczne, niemal „uszyte na miarę” oddziaływanie – także poprzez emocje – na podejmowanie decyzji, a co za tym idzie na  efektywny popyt.

    -Z drugiej strony należy dostrzec potencjał mobilnych narzędzi informacyjnych dla kształtowania społeczeństwa samorządnego i odpowiedzialnego. Niestety zaangażowanie przeciętnego obywatela w sprawy samorządności (rozróżniam tutaj pomiędzy samorządem a samorządnością), a także posiadany przez obywatela zakres informacji dotyczący spraw regionu, dzielnicy, czyli miejsca w którym się żyje i pracuje, jest dziś niewielki. Również kontakt na linii obywatel – samorząd odbywa się jedynie w obligatoryjnym zakresie. Mam świadomość, że narzędzia mobilne, takie jak smsy, nie rozwiążą wszelkich bolączek samorządności, nie mniej mam nadzieję, że narzędzia te mogą w przyszłości skutecznie otworzyć drogę na ukształtowanie świadomość lokalnej i regionalnej, a już dziś powinny być zwyczajnie praktyczne i potrzebne.

    -Jak wynika z raportu Forrestera w ciągu najbliższych trzech lat wiodące firmy zainwestują 100 milionów €, aby przewidzieć zmiany struktury rynku. To właśnie najbliższe trzy do pięciu lat pokażą, w jakim kierunku będą się rozwijały nowoczesne technologie biznesowe. Pytaniem jest w jakim zakresie wykorzysta się je także w sferze publicznej? Ocenę rynku polskiego marketingu mobilnego będzie można podsumować po zakończeniu badania „Komunikacja SMS w Polsce – komentuje dr hab.  Barbara Piontek, prof. nadzw. z Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

    Przykładowo w Polsce aż co trzeci konsument jest zainteresowany otrzymywaniem SMS-ów powiadamiających o atrakcyjnych promocjach i zniżkach (dokładnie 33.1% ogółu badanych). Analizy przeprowadzona przez Platformę SerwerSMS.pl pokazuje, że taka wiadomość mogłaby skłonić do udania się do najbliższego sklepu 89,7% respondentów, a 88,5% z nich do zapoznania się z ofertą przygotowaną dla osób odwiedzających daną stronę internetową. Wśród badanych, którzy zdecydowaliby się na promocje tego typu nieznacznie przeważają kobiety – 35,4%. Niezależnie od miejsca zamieszkania, wszyscy respondenci w podobnym stopniu interesowali się promocjami otrzymywanymi za pomocą SMS-ów.

    ŹródłoSerwerSMS.pl
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Grupa Polsat-Interia liderem Internetu w Polsce

    Grupa Polsat-Interia z zasięgiem 20,9 mln RU została – drugi raz w tym roku – nr 1 wśród wydawców...