Mastercard powraca z projektem Mastercard Music, tym razem w zupełnie innej formie. W tegorocznej odsłonie Mastercard Music wyróżnia i nagradza fanów, którzy najlepiej znają każdą nutę, dźwięk i historię 3 znanych polskich artystów – a wśród nich Mata, jeden z najważniejszych głosów młodego pokolenia w polskim hip-hopie.
Mastercard Music
To już piąta edycja projektu Mastercard Music, w której to fani są w centrum uwagi, bo ich pasja napędza muzyczny świat. I to właśnie pasja staje się przepustką do nagród. W tegorocznej odsłonie Mastercard Music miłośnicy artystów będą mogli wziąć udział w zabawie na platformie mastercardmusic.pl i sprawdzić jak dobrze znają swoich idoli i ich twórczość. Najlepsi będą mieli szansę otrzymać bilety na koncerty swoich muzycznych idoli za symboliczną złotówkę, płacąc kartą Mastercard.
Być w muzyce całym sobą. Bezcenne
Aby zawalczyć o bilet na koncert jednego z trójki artystów w tegorocznej odsłonie Mastercard Music, należy wejść na stronę mastercardmusic.pl i zarejestrować się, a następnie wziąć udział w wyzwaniu sprawdzającym wiedzę o twórczości i faktach z życia danego artysty.
Na podstawie czasu i liczby poprawnych odpowiedzi, narzędzie codziennie wyłania zwycięzców, którzy następnie otrzymają e-mail z kodem do zakupu biletu za 1 zł na koncert danego artysty na platformie going.app. W zabawie można brać udział codziennie, ale jeden użytkownik może wygrać tylko jeden bilet na koncert danego artysty.
Mata pierwszym artystą tegorocznego Mastercard Music
Tegoroczna odsłona Mastercard Music jest podzielona na 3 etapy. Od 2 do 22 września szansę na zdobycie biletów na koncert będą mieli fani Maty. Młody artysta ma na swoim koncie 5 Fryderyków, 7 diamentowych singli oraz dwa rekordowe albumy: debiutancki „100 dni do matury” z diamentowym statusem i „Młody Matczak” – pierwszy rapowy album w Polsce z podwójnym diamentem. Jako jedyny polski artysta trafił też na listę Billboard Global 200 Excl. US. Liderzy rankingu Mastercard Music otrzymają możliwość zakupu biletu za złotówkę na jeden z 5 koncertów Maty odbywających się w 2026 r. Kolejni muzycy, biorący udział w kampanii Mastercard, będą ogłoszeni pod koniec września i października.
– W tegorocznej odsłonie Mastercard Music światła kierujemy na fanów. Po raz pierwszy pasja do muzyki staje się przepustką na koncert ulubionego artysty. Stworzyliśmy narzędzie, które nagradza najwierniejszych fanów za ich pasję i znajomość twórczości ulubionych artystów. Dzięki temu, wyróżniamy tych, którzy na co dzień żyją muzyką swoich idoli, dając im wyjątkową możliwość uczestnictwa w niezapomnianych wydarzeniach, to bezcenne – mówi Jerzy Hołub, VP, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard.
Muzyka skrojona pod Gen Z
Artystów dobrano z myślą o pokoleniu Z, bo jak pokazało badanie Mastercard, dla pokolenia Z muzyka ma wyjątkowe znaczenie. W minionym roku aż 97% przedstawicieli tej grupy planowało wydatki na przeżycia i doświadczenia, z czego 37% zamierzało przeznaczyć je na koncerty. Dla 66% młodych osób zobaczenie ulubionego artysty na żywo to doświadczenie mające duży lub bardzo duży wpływ na ich życie, a dla 19% – wręcz przełomowe. Aż 58% przedstawicieli pokolenia Z przyznaje, że najszczęśliwiej czuje się właśnie podczas słuchania muzyki na żywo. 81% twierdzi, że lubi słuchać swojej ulubionej piosenki na żywo bardziej niż cokolwiek innego na świecie. Tyle samo uważa możliwość bycia w pierwszym rzędzie na koncercie ukochanego artysty za bezcenne doświadczenie. Dla połowy ankietowanych „zetek” wspólne przeżywanie muzyki live to jeden z ulubionych sposobów spędzania czasu z przyjaciółmi.
Kampania Mastercard Music
Kampania promująca kolejną odsłonę projektu Mastercard Music rusza 2 września 2025 i potrwa do 26 października. Obejmie kanały OOH oraz digitalowe, działania na Tik Toku oraz współpracę z influencerami. W trakcie kampanii, na Instagramie Mastercard odbędzie się także konkurs, w którym fani artystów będą mogli wygrać jeden z limitowanych Mystery Boxów zaprojektowanych przez muzyków.
Za strategię, kreację i realizację kampanii odpowiada agencja McCANN Poland. Agencja Assembly była odpowiedzialna za zbudowanie i UX narzędzia. Za współpracę z artystami odpowiedzialna jest agencja high&, ze relacje z influencerami agencja Hoh, a za działania PR agencja Solski Communications.