Firma LG Electronics (LG) opublikowała raport zrównoważonego rozwoju na lata 2024–2025, w którym przedstawia postępy w realizacji celów środowiskowych wyznaczonych na 2030 rok, obejmujących m.in. redukcję emisji gazów cieplarnianych (GHG) oraz gospodarkę zasobami. Dokument pokazuje, w jaki sposób kwestie środowiskowe są integrowane z bieżącą działalnością firmy.
W 2024 roku łączna emisja LG w zakresie 1 i 2 wyniosła 910 000 ton CO₂, zbliżając firmę do celu 878 000 ton, wyznaczonego na 2030 r. LG wcześniej zadeklarowała redukcję emisji o 54,6% względem poziomu z 2017 roku. Wynik ten osiągnięto m.in. dzięki wdrożeniu energooszczędnych urządzeń i technologii ograniczających emisje w procesach produkcyjnych.
Firma kontynuuje działania na rzecz ograniczenia emisji w zakresie 3 (Scope 3), związanych z użytkowaniem produktów, m.in. poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji i innych technologii zmniejszających zużycie energii. W 2024 roku emisja z produktów spadła o 19,4% w porównaniu z 2020 rokiem. LG była pierwszym producentem AGD z Korei Południowej, którego cele redukcji emisji zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi). Zgodnie z tymi założeniami, firma planuje redukcję emisji w zakresie 3 o 20% do 2030 roku w siedmiu kluczowych kategoriach produktów (w odniesieniu do poziomu z 2020 r.).
W zakresie obiegu zasobów, LG osiągnęła w 2024 r. wskaźnik recyklingu odpadów na poziomie 97,4% w zakładach produkcyjnych na całym świecie, przekraczając tym samym cel 95% wyznaczony na 2030 r. Firma zebrała również 532 630 ton zużytej elektroniki z 91 lokalizacji w 56 krajach, zwiększając łączną ilość zebranych urządzeń od 2006 r. do ponad 5 mln ton. Zwiększono także wykorzystanie plastiku z recyklingu o 36% w ujęciu rocznym.
LG deklaruje dalsze działania na rzecz zwiększania dostępności produktów i usług. LG Comfort Kit – zestaw rozwiązań projektowych ułatwiających obsługę urządzeń – obejmuje obecnie 14 modeli. Funkcje dostępności, takie jak odczyt ekranu i podwójne wyjście dźwięku (dla aparatów słuchowych i głośników) w telewizorach OLED, kioski z regulacją wysokości i dotykowe klawiatury, wspierają użytkowników o różnych potrzebach. Firma rozwija również działania wspierające, w tym programy opieki nad osobami z niepełnosprawnościami, konsultacje w języku migowym, wsparcie dla osób starszych oraz edukację w zakresie bezpieczeństwa, technologii i kultury w sklepach.
LG rozwija strukturę zarządzania zgodną z zasadami zgodności i etyki. Zarząd działa w oparciu o zasady niezależności, kompetencji i przejrzystości. Coraz większą rolę w nadzorze nad działaniami ESG odgrywa specjalny komitet. W łańcuchu dostaw firma realizuje audyty zgodne ze standardami Responsible Business Alliance (RBA), wspierając rozwój dostawców.
LG drugi rok z rzędu została sklasyfikowana w „Top 1%” rankingu Corporate Sustainability Assessment (CSA) S&P Global. Firma uzyskała także ocenę „A” od MSCI piąty rok z rzędu i od 13 lat znajduje się w indeksie Dow Jones „Best-in-Class World Index”.