niedziela, 19 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Multimedia Polska – wyniki za trzy kwartały 2012 r.

    Zobacz również

    Przychody Multimedia Polska po trzech kwartałach 2012 r. wzrosły o 10% i wyniosły 507,4 mln zł w porównaniu do tego samego okresu 2011 r. W III kwartale 2012 r. skorygowany EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja skorygowany o jednorazowe zdarzenia) wyniósł 87 mln zł, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r. Po trzech kwartałach 2012 r. Multimedia Polska wypracowały EBITDA na poziomie 256,9 mln zł, tj. o 7% wyższym niż w tym samym okresie przed rokiem.

    - Reklama -

    Wyniki wypracowane po trzech kwartałach tego roku, w tak trudnym otoczeniu rynkowym, jeszcze raz potwierdzają, że decyzja akcjonariuszy o pozostaniu w spółce i wspieraniu jej dalszego rozwoju była słuszna. Rozwój organiczny, a także skutecznie przeprowadzane i efektywne akwizycje, takie jak ostatnio Stream Communications, czy Diana przekładają się pozytywnie na nasze wyniki. Konsekwentnie pracujemy nad dalszą poprawą efektywności spółki. Widzimy możliwości usprawnienia organizacji i uwolnienia rezerw, co powinno pozytywnie wpłynąć na rezultaty kolejnych kwartałów – mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

    EBITDA i zysk netto
    Spółka utrzymuje relatywnie niski poziom kosztów operacyjnych na sprzedaną usługę (RGU) w ujęciu miesięcznym. Wskaźnik ten w III kwartale 2012 r. wyniósł 17,6 zł (rok wcześniej 16,8 zł). Należy podkreślić, iż to zdarzenia jednorazowe (ok. 8 mln zł, w tym 6 mln zł poniesione na przeprowadzenie audytu strategicznego) miały znaczący wpływ na koszty operacyjne. Bez tych wydatków koszty operacyjne na RGU na miesiąc za III kwartał 2012 r. utrzymałyby się w historycznym trendzie spadkowym.

    Spółka odnotowała 14,1 mln zł zysku w III kwartale 2012 r., czyli o 33% mniej niż rok wcześniej. Po trzech kwartałach 2012 r. wynik netto wyniósł 43,8 mln zł. Rok wcześniej w analogicznym okresie było to 56,4 mln zł. Główną przyczyną spadku były wspomniane wyżej zdarzenia jednorazowe, wyższe koszty finansowe związane z emisją obligacji, a także wzrost efektywnej stawki podatkowej.

    Przychody

    Spółka Multimedia Polska osiągnęła w III kwartale 2012 r. 174,9 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 12% w stosunku do analogicznego okresu 2011 r. Po trzech kwartałach przychody wyniosły 507,4 mln zł, o 10% więcej niż rok wcześniej. Wzrost przychodów jest pochodną stałej tendencji wysokiej dynamiki zwiększania sprzedaży w segmencie telewizji cyfrowej (DTV), szerokopasmowego dostępu do internetu oraz dzierżawy infrastruktury. Pozytywnie na przychody przełożyły się także wyniki przejętego Stream Communications (konsolidowane od maja 2012 r.) oraz Diana (konsolidacja od sierpnia 2012 r.).

    Od lat Multimedia Polska utrzymują strukturę przychodów na optymalnym poziomie. Blisko połowę sprzedaży stanowią wpływy z usług telewizyjnych (49%). Udział drugiej istotnej części podstawowej działalności tj. szerokopasmowego dostępu do internetu wynosi 28,7% Usługi głosowe z udziałem 18,6% uzupełniają strukturę przychodów. Przychód na abonenta (ARPU) w ujęciu miesięcznym wyniósł w III kwartale 2012 r. 68,8 zł.

    Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec września 2012 r. wynosiła blisko 1,73 mln, czyli ponad 17% (252 tys.) więcej niż 12 miesięcy wcześniej. Skokowy wzrost liczby RGU, głównie w obszarze telewizji i internetu, to efekt przejęcia Stream Communications oraz Diany. Dzięki akwizycjom Multimedia Polska zyskały około 150 tys. dodatkowych RGU.

    Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w III kw. 2012 r. korzystało 117,3 tys. abonentów – 15% więcej niż przed rokiem. Multimedia Polska sprzedawała w III kwartale 2012 r. łącznie blisko 400 tys. pakietów (co najmniej dwie usługi). Oznacza to, że liczba RGU na abonenta wyniosła 2,11 i wróciła na historycznie wysoki poziom po nieznacznym spadku w II kwartale 2012 r. związanym z akwizycją Stream Communications, gdzie wskaźnik ten był nieco niższy niż w Multimedia Polska. Wzrost wskaźnika w III kwartale br. wskazuje na skuteczność zapowiadanej dosprzedaży kolejnych usług istniejącym abonentom, w szczególności w przejmowanych sieciach.

    Telewizja

    Segment telewizji od wielu kwartałów stanowi podstawowe źródło przychodów Multimedia Polska. W III kwartale 2012 r. spółka wypracowała 86,8 mln zł przychodów w tym segmencie czyli o ponad 16% więcej niż rok wcześniej w tym samym kwartale. Po trzech kwartałach tego roku Multimedia Polska miała 248,5 mln zł po 13-proc. wzroście w stosunku do analogicznego okresu 2011 r. Głównym motorem wzrostów segmentu telewizji są rosnące wpływy ze sprzedaży usług telewizji cyfrowej (DTV i IPTV – wzrost o 80% do 28,5 mln zł w III kwartale 2012 r. i 77% do 75,1 mln zł po trzech kwartałach tego roku). Tym samym telewizja cyfrowa stanowi już ponad 30% przychodów całego segmentu telewizji (zarówno w III kwartale jak i narastająco od początku roku).

    Wraz z przychodami rośnie także liczba RGU. Na koniec  września 2012 r. spółka miała ponad 978 tys. RGU telewizji, w tym 257 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV – to ponad 40% więcej niż rok wcześniej. Łączna liczba RGU telewizji wzrosła o 160 tys. rok do roku. To efekt akwizycji (Stream i Diana), a także pozyskiwania nowych klientów na nowo budowanych i istniejących sieciach.

    – Telewizja pozostaje naszym głównym źródłem przychodów, które dodatkowo zostało wzmocnione poprzez zrealizowane w ostatnich miesiącach akwizycje. Godny uwagi jest dalszy wzrost udziału przychodów i liczby sprzedanych usług telewizji cyfrowej. Ma ona już nie tylko duże znaczenie dla segmentu, ale jest ważną częścią przychodów ogółem. To naturalny i pozytywny trend migracji naszych abonentów analogowych do telewizji cyfrowej. Oczekujemy, że będzie on kontynuowany w kolejnych kwartałach  – mówi Andrzej Rogowski.

    Internet
    Wartość przychodów w segmencie internetu wyniosła w III kwartale 2012 r. 50,7 mln zł, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu do tego samego okresu 2011 r. W podobnym tempie (14%) rosły przychody po trzech kwartałach 2012 r. i wyniosły 145,5 mln zł. Liczba użytkowników internetu wyniosła 467 tys. i była o 21% większa niż rok wcześniej.

    Tempo wzrostu liczby abonentów internetowych i skala rozwoju tej części naszego biznesu plasują nas wśród ścisłej czołówki wszystkich dostawców szerokopasmowego internetu w Polsce – komentuje Andrzej Rogowski. – Czynnikiem determinującym sukces jest nasza przewaga technologiczna nad konkurencją. Jesteśmy w stanie oferować dużo większe prędkości za rozsądną cenę, a dodatkowo zapewniamy stabilność działania usług, co dla wielu użytkowników internetu jest niemal tak istotne jak jego cena czy szybkość. Taka strategia przynosi wymierne efekty w postaci dwucyfrowych wzrostów zarówno przychodów, jak i liczby RGU.

    Usługi głosowe
    Spółka Multimedia Polska w III kwartale 2012 r. miała 30,9 mln zł przychodów z usług głosowych. Rok wcześniej było to 32,7 mln zł. Po trzech kwartałach 2012 r. telefonia zapewniła 94,2 mln zł. Przed rokiem – 97,9 mln zł. Na koniec września 2012 r. spółka sprzedała 283 tys. usług głosowych, czyli 4% więcej niż przed rokiem.

    Usługi głosowe konsekwentnie traktujemy jako uzupełnienie naszej podstawowej działalności tj. telewizji i internetu, co ma szczególne znaczenie przy promowaniu pakietów. Dzięki temu telefonia jest stabilnym źródłem przychodów generującym dodatkowe zyski – mówi Andrzej Rogowski.

    ŹródłoMultimedia
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG prezentuje nowe bezprzewodowe słuchawki douszne LG TONE Free z grafenem

    LG Electronics wprowadza na globalny rynek najnowszy model słuchawek TONE Free T90S, który jest gwarancją bardzo dobrej jakości dźwięku....