środa, 1 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Mecze Polaków – podsumowanie oglądalności

    Zobacz również

    Pierwszy i trzeci – niestety ostatni – mecz polskiej reprezentacji podczas tegorocznego turnieju UEFA Euro 2020 cieszyły się największym zainteresowaniem kibiców. Sekcja „sport” serwisu tvp.pl oraz player TVP 1 na platformie WP Pilot odnotowały wówczas rekordowe liczby zarówno użytkowników, jak i odsłon. W telewizji tradycyjnej największą grupę widzów zgromadziło spotkanie „Polska – Szwecja”.

    - Reklama -

    Kibice, którzy śledzą tegoroczny turniej za pośrednictwem internetu, mogą korzystać m.in. ze strony sport.tvp.pl, na której realizowane są transmisje wszystkich spotkań i która należy do sekcji „sport” serwisu tvp.pl. Analitycy Gemius sprawdzili, w jaki sposób kształtowała się liczba użytkowników i odsłon na omawianej sekcji na przestrzeni czerwca. Wzmożony ruch na stronie widoczny jest od początku mistrzostw, jednak w dniach, w których rozgrywane były mecze Polaków (14, 19, 23 czerwca), widoczna jest wyraźna zwyżka obu wskaźników. Rekordowe wartości padają w dniu trzeciego ze spotkań (1,3 mln RU oraz 5,9 mln Views).

    Rekordową liczbę realnych użytkowników oraz odsłon w dniach, gdy mecze rozgrywali Polacy, obserwujemy również w wynikach playera TVP 1 na platformie WP Pilot, przy czym w tym przypadku największą popularnością cieszyło się pierwsze spotkanie. Ponad 85 tys. użytkowników wygenerowało wówczas niemal 150 tys. odtworzeń.

    Analitycy sprawdzili również, jak dzień po dniu kształtowała się w czerwcu liczba osób oglądających TVP 1, a więc kanał transmitujący spotkania Polaków. Z danych obejmujących zarówno pomiar home jak i out of home wynika, że najliczniejsza grupa widzów oglądała publiczną „Jedynkę” 23 czerwca.

    Jeśli jednak analizie poddamy jedynie oglądalność poza domem, wówczas okaże się, że rekord liczby widzów padł 19 czerwca, a więc w dniu meczu Polska – Hiszpania.

    Przyjrzyjmy się zatem widowni poszczególnych meczów – zarówno w domu, jak i poza nim. Zaprezentowane w poniższej tabeli dane potwierdzają, że największym zainteresowaniem cieszyło się trzecie z rozegranych przez Polaków spotkań, a w szczególności jego druga połowa. Istotną część ogółu stanowiła widownia Out of Home. Na szczególną uwagę zwraca też udział czasu w przypadku OOH podczas trzeciego meczu Polaków, wynoszący ponad 80%.

    ŹródłoGemius
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...