czwartek, 2 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    LG przedstawia na IAA MOBILITY 2023 wizję przyszłej mobilności

    Zobacz również

    Firma LG Electronics zorganizowała dziś pierwszą w historii konferencję prasową na targach IAA MOBILITY, które są jednym z najważniejszych na świecie corocznych wydarzeń skupionych wokół mobilności. Dyrektor Generalny LG William Cho nawiązał do tematu konferencji prasowej LG („Taking Life’s Good on the Road”) i omówił przyszłość branży. W wystąpieniu przedstawił wizję firmy, która zamierza wprowadzić znaczące zmiany w ekosystemie mobilności. W lipcu tego roku LG ogłosiło misję polegającą na przekształceniu się w firmę oferującą inteligentne

    - Reklama -

    rozwiązania, której celem jest m.in. łączenie i wzbogacanie doświadczeń klientów we wszystkich obszarach ich życia. Zaprezentowano również innowacyjny system ThinQ UP 2.0, który przekształca urządzenia domowe we współpracujące ze sobą sprzęty lifestyle’owe. Dziś natomiast przedstawiono wizję doświadczeń związanych z przyszłą mobilnością.

    Przemysł motoryzacyjny szybko zmierza w kierunku elektryfikacji i jazdy autonomicznej, co stanowi dla LG okazję, aby zaoferować konsumentom nową jakość w dziedzinie mobilności. Samochód stanie się wkrótce czymś więcej niż tylko środkiem transportu: będzie przestrzenią oferującą klientom zróżnicowane możliwości.

    – Firma LG od niemal 70 lat działa w branży konsumenckiej. Przez ten czas dobrze zrozumieliśmy klientów na całym świecie i ich przestrzenie życiowe, nieustannie uwzględniając nowe spostrzeżenia i trendy. Przełożyło się to na szereg innowacji w branży elektroniki użytkowej. Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu w tej dziedzinie z przyjemnością prezentujemy nowe podejście do mobilności — powiedział William Cho.

    Wiedza i doświadczenie stojące za produktami i usługami firmy skupionymi na użytkownikach doprowadziły do szybkiego rozwoju LG Vehicle Component Solutions (VS). Wieloletnie inwestycje w spółkę VS pozwoliły LG na rozszerzenie działalności na rynki podzespołów i rozwiązań motoryzacyjnych.

    Firma Strategy Analytics zajmująca się badaniami rynku szacuje, że w ubiegłym roku LG miało największy udział w globalnej branży telematyki pojazdów wynoszący 23,3%. Od 2021 roku korporacja utrzymuje natomiast dwucyfrowy udział w segmencie audio, wideo i nawigacji (AVN). Wyniki te świadczą o uznaniu i zaufaniu, jakie VS Company zdobyło u głównych producentów samochodów dzięki swoim zróżnicowanym produktom i usługom.

    Alpha-able: mobilność przyszłości skoncentrowana na wrażeniach klientów

    Firma LG przeprowadziła niedawno eksperyment, w ramach którego stworzyła środowisko symulujące wnętrze pojazdu autonomicznego. Jego wyniki sugerują, że większość ludzi postrzega tego typu samochód jako ekskluzywną i prywatną przestrzeń, która daje swobodę oraz pozwala na indywidualne spędzanie czasu na rozrywce lub pracy. Szczegółowe badania pokazują, że obecni kierowcy mają podobne poglądy na temat swoich pojazdów: 72% z nich uważa, że podróż samochodem to przede wszystkim okazja do relaksu, a 43% określa wnętrze auta jako „ważną przestrzeń osobistą”.

    Opierając się na tych spostrzeżeniach, firma LG na nowo zdefiniowała samochód jako „spersonalizowaną cyfrową jaskinię” i opracowała trzy tematy związane z doświadczeniami użytkowników – Transformable, Explorable i Relaxable. Mają one pomóc w realizacji wizji przyszłej mobilności. Wszystkie te kategorie określane są wspólnie jako Alpha-able – jest to interpretacja firmy mówiąca o tym, że wszystko jest możliwe.

    Transformable: środowisko, które dostosowuje się do potrzeb użytkowników

    LG uważa, że wnętrze pojazdu powinno fizycznie się przekształcać, aby dostosowywać się do różnych sytuacji lub celów: zamieniać się w restaurację, biuro, a nawet kino na czterech kołach. Dzięki możliwości transformacji przestrzeń samochodu stanie się bardziej elastyczna, oferując doświadczenia wykraczające poza oczekiwania pasażerów. Koncepcja ta zostanie zrealizowana dzięki innowacyjnym rozwiązaniom LG, takim jak przezroczyste, elastyczne i zwijane wyświetlacze w różnych formach, a także za sprawą unikalnych urządzeń domowych firmy.

    Explorable: redefiniowanie przestrzeni w pojeździe na podstawie treści

    Według LG samochód przyszłości powinien rozumieć unikalny kontekst każdej podróży, biorąc pod uwagę takie czynniki, jak miejsce docelowe, czas trwania jazdy czy pozostałe zmienne. Wizja ta ma na celu zaprogramowanie bardziej inteligentnej podróży oferującej spersonalizowane rekomendacje treści i nie tylko. Firma LG jest przekonana, że uda się to osiągnąć dzięki połączeniu zaawansowanej sztucznej inteligencji (AI) i technologii eXtended Reality (XR).

    Zaawansowana technologia AI opracowana przez LG umożliwi korzystanie w pojazdach z interaktywnych asystentów głosowych rekomendujących pasażerom odpowiednie treści przy uwzględnieniu czasu i celu podróży. Co więcej, dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) oraz przednim szybom wyposażonym w przezroczyste wyświetlacze LG OLED będą oni mogli „przenieść się” z bieżącej lokalizacji do innego miasta lub całkowicie zmienić wygląd wnętrza pojazdu.

    Relaxable: większy komfort dla pasażerów

    Doświadczenia z kategorii Relaxable będą dostępne dzięki wykorzystaniu zaawansowanej technologii LG i połączonych usług. Zapewnią klientom nie tylko relaks, ale i czas dla siebie. Pasażerowie będą mogli cieszyć się wirtualnym ogrodem czy też skorzystać z masażu w podgrzewanym fotelu podczas słuchania kojącej muzyki. Jest to możliwe dzięki rozległej wiedzy LG w zakresie urządzeń AGD, wyświetlaczy, cyfrowej opieki zdrowotnej i innych konsumenckich obszarów biznesowych.

    Wymienione aspekty, które składają się na „Alpha-able”, są filarami przyszłych wrażeń użytkowników LG w zakresie mobilności i wyróżniają markę na tle konkurencji. Zostaną zrealizowane przy zastosowaniu innowacyjnych usług, treści oraz zorientowanych na klienta autorskich technologii.

    Trzy kluczowe obszary działalności związanej z pojazdami elektrycznymi w erze SDV

    Branża mobilności wkracza obecnie w erę samochodów definiowanych programowo (SDV). Pojazdy SDV będą oferować klientom nowe wrażenia w elastycznych przestrzeniach wykraczających daleko poza wszystko, co obecnie znamy. Przygotowując się do tej nadchodzącej wielkimi krokami ery, LG opracowuje projekty dostosowane do potrzeb użytkowników, by zaoferować im zróżnicowane odczucia w przyszłościowym środowisku mobilności.

    Działalność LG w zakresie mobilności koncentruje się na trzech głównych obszarach: samochodowych systemach informacyjno-rozrywkowych produkowanych przez VS Company; elektrycznych układach napędowych, które opracowują LG Magna e‑Powertrain (LG Magna) oraz spółka joint venture LG i Magna International; a także systemach oświetlenia pojazdów tworzonych przez spółkę zależną LG, ZKW Group. Dzięki różnym obszarom działalności LG zajmuje wysoką pozycję w zakresie najważniejszych technologii, które będą definiować mobilność przyszłości.

    System informacyjno-rozrywkowy pełni przede wszystkim dwie funkcje. Z jednej strony dostarcza pasażerom danych o prowadzeniu pojazdu. Z drugiej natomiast zapewnia im odpowiednią rozrywkę. Rozwiązanie to korzysta także z możliwości, jakie daje zaawansowana technologia – systemy telematyczne do szybkiej transmisji dużej ilości danych, cyfrowe interfejsy (np. Digital Cockpit) czy też wydajna analiza informacji generowanych przez pojazd. Tak bogata oferta technologiczna sprawia, że firma LG jest w stanie reagować na zmieniające się wymagania ery pojazdów SDV i tym samym zaoferować klientom zoptymalizowane wrażenia związane z mobilnością.

    Aby wpłynąć na wydajność swojego układu napędowego do pojazdów elektrycznych (EV) i zwiększyć dostępność produktów, LG Magna planuje budowę nowego zakładu produkcyjnego w Miszkolcu na Węgrzech. Obiekt o powierzchni 26 400 m2 będzie pierwszym zakładem produkcyjnym LG Magna w Europie. Oczekuje się, że ta inwestycja pozwoli zwiększyć udział firmy w  rynku motoryzacyjnym na Starym Kontynencie.

    Wizja większej mobilności dzięki rozwiązaniom do ładowania pojazdów elektrycznych

    Działalność w zakresie rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych ma wzmocnić przyszły ekosystem mobilności LG. W ramach strategii zapewniania nowych doświadczeń związanych z mobilnością LG przejęła w zeszłym roku firmę HiEV Charger, która opracowała technologię ładowarek do pojazdów elektrycznych (EV). W ramach Grupy LG oczekuje się też synergii z działalnością związaną z akumulatorami, która zgodnie z przewidywaniami będzie się szybko rozwijać w nadchodzących latach.

    Aby sprostać rosnącemu popytowi w sektorze przyszłej mobilności, firma HiEV Charger zaprezentowała cztery typy ładowarek do pojazdów elektrycznych. W każdej z nich wyeliminowano problemy występujące w poprzednich modelach, uwzględniając opinie i nowe potrzeby klientów. Produkty te są wygodniejsze w użyciu dzięki zastosowaniu wyświetlaczy LED, które powiadamiają o stanie sprzętu oraz oferują intuicyjną obsługę dotykową. Innowacyjne ładowarki są również wyposażone w szeroką gamę funkcji zwiększających bezpieczeństwo, takich jak odporność na wodę i kurz, a także ochrona elektryczna oraz termiczna podczas ładowania. Zapewniają ponadto łatwe zarządzanie za sprawą wykrywania blokady wtyczki i zdalnych aktualizacji.

    LG dąży do rozszerzenia działalności w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych, wykorzystując możliwości w zakresach produkcji, kontroli jakości, obsługi posprzedażowej i zarządzania łańcuchem dostaw. Wszystko to w celu zwiększenia komfortu ładowania.

    – Jesteśmy głęboko przekonani, że przyszła mobilność powinna koncentrować się na dostarczaniu klientom doświadczeń na nowym poziomie. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom firma LG jest bardzo zaangażowana w tę misję. Starając się utorować drogę dla przyszłej mobilności, zapraszamy wszystkich liderów branży, aby dołączyli do nas w tej ekscytującej i ważnej podróży — podsumował William Cho.

    ŹródłoLG
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...