wtorek, 14 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Klienci w Europie wybierają transakcje zbliżeniowe

    Zobacz również

    Mieszkańcy Europy uwielbiają korzystać z kart zbliżeniowych bez względu na to, gdzie i za co płacą. Zakupy w dużych sieciach detalicznych, lokalnych sklepach spożywczych, opłaty parkingowe, środki transportu zbiorowego czy za przejazd taksówką – płatności zbliżeniowe oferują bezpieczeństwo, szybkość i wygodę. W ostatnim kwartale 2014 r. liczba transakcji zbliżeniowych w Europie wzrosła o 174% rok do roku, a stopień korzystania z nich przez użytkowników – o 20%.

    - Reklama -

    W Wielkiej Brytanii i w Polsce ponad 90% klientów płacących w ten sposób, jest w pełni usatysfakcjonowanych z płatności zbliżeniowych.

    W przeszłości przeciętny Europejczyk płacił za poranną kawą drobnymi. Obecnie płatności są znacznie prostsze i bezpieczniejsze. Łatwiej niż kiedykolwiek można płacić za zakupy kartą zbliżeniową, telefonem lub innym urządzeniem, dzięki akceptacji tej formy płatności w ponad 3 milionach punktów sprzedaży detalicznej na całym świecie. Liczba placówek akceptujących płatności zbliżeniowe wzrosła o 56% rok do roku. Europejczycy w coraz większym stopniu otwierają się na płatności zbliżeniowe: w Czechach 52% płatności kartami MasterCard i Maestro® to transakcje zbliżeniowe. Podobne tendencje wzrostowe są widoczne też w Polsce (33%), na Węgrzech (18%) i na Słowacji (17%). Płatności zbliżeniowe kartami MasterCard lub Maestro dostępne są w 38 krajach w Europie (oraz w 68 krajach na całym świecie), a liczba wydanych kart zbliżeniowych przekroczyła 5 milionów sztuk w krajach takich jak: Austria, Francja, Holandia, Polska, Rosja, Turcja, Wielka Brytania i Włochy.

    Jeśli chodzi o komfort korzystania z urządzeń do płatności zbliżeniowych, średnio 73% respondentów w Niemczech, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii wskazało telefon komórkowy jako wygodne rozwiązanie do regulowania płatności. Aż 42% Polaków definitywnie rozważyłoby płatności zbliżeniowe smartfonami.

    Nasza wizja płatności elektronicznych zakłada wysoki poziom satysfakcji użytkowników, niezależnie od sposobu, w jaki dokonują transakcji. W 2014 roku firma MasterCard opublikowała specyfikację dla technologii Host Card Emulation (HCE) na potrzeby bezpiecznych płatności zbliżeniowych telefonami. HCE to kolejna opcja do wdrożenia portfela NFC dla wydawców: banków i instytucji finansowych – powiedział Javier Perez, Prezes MasterCard Europe. Obecnie w 22 krajach Europy MasterCard realizuje 70 projektów płatności mobilnych NFC.

    Płatności zbliżeniowe idealnie przyjęły się i sprawdziły się w transporcie zbiorowym. W Londynie miliony klientów podróżują sprawniej i wygodniej odkąd Transport for London, (TfL), wprowadziła płatności zbliżeniowe we wrześniu 2014 r. Do dziś liczba przejazdów środkami transportu zbiorowego opłaconych kartą lub urządzeniem zbliżeniowym, przekroczyła 40 milionów, a płatności tego rodzaju stanowią blisko 12% płatności typu Pay As You Go za przejazdy środkami transportu zbiorowego. Z kolei w St. Petersburgu, odkąd wprowadzono opcję płatności zbliżeniowych, pasażerowie metra nie muszą już kupować oddzielnego biletu czy żetonu na przejazd.

    ŹródłoMasterCard
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowe soundbary Samsung Q-Serii debiutują w Polsce

    W polskich sklepach pojawiła się właśnie bogata oferta soundbarów Samsung. Wśród nich znalazły się najbardziej zaawansowane modele z Q-Serii,...