niedziela, 19 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Jak wykorzystać AI w działaniach marketingowych w 2024 roku?

    Zobacz również

    Podpowiadają eksperci w nowym przewodniku Grupy Roboczej AI IAB Polska

    - Reklama -


    Rozwój sztucznej inteligencji powoduje radykalne zmiany w światowej gospodarce, generując potencjalnie nawet 7-procentowe wzrosty światowego PKB. AI otwiera również niespotykane dotąd możliwości także dla branży digitalowej. Szalona dynamika rozwoju narzędzi AI i wzrostu ich popularności sprawia, że branża zadaje sobie pytania już nie tylko o to, jak nowe technologie zmienią sposób prowadzenia działań marketingowych, ale także o bezpieczeństwo i aspekty prawne.

    Opracowany przez Grupę Roboczą AI IAB Polska najnowszy „Przewodnik po sztucznej inteligencji 2024” pomoże zgłębić temat tym agencjom i marketerom, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie sztucznej inteligencji, a także tym, którzy zdążyli się z nią już trochę zaprzyjaźnić.

    Rewolucja czy ewolucja?

    Listopad 2022 roku – Chat GPT zdobył milion użytkowników w pięć dni, czyli szybciej niż jakakolwiek platforma do tej pory. Obecnie ma 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie i jest jednym z wielu modeli językowych dostępnych na rynku. Od kilku lat możemy zaobserwować ogromną dynamikę rozwoju w obszarze AI – codziennie powstaje mnóstwo startupów opierających się na AI, jak i narzędzi, również tych wspierających działania marketingowe. Jak się w tym odnaleźć i w pełni wykorzystać potencjał AI w digitalu?

    Wiele firm podkreśla, że rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji towarzyszą im już od dłuższego czasu w obszarach takich jak monitoring treści czy algorytmy rekomendacji – mówi Maciej Leonard Żybula, Zastępca Szefa Grupy Roboczej AI IAB Polska, Founder, CEO Bees & Honey. – Czy AI wywoła równie gwałtowne zmiany jak kiedyś maszyna parowa, komputer czy telefon komórkowy? Dziś wiemy tylko tyle, że korzystanie z jej rozwiązań staje się nieodzowne we współczesnym świecie digitalu i że wymaga pewnych kompetencji. W opracowanym przez Grupę Roboczą AI IAB Polska przewodniku w klarowny sposób wyjaśniamy możliwości narzędzi AI w różnych obszarach marketingu, ale również analizujemy jej rozwój na długo przed powstaniem chata GPT i spoglądamy w przyszłość, na trendy rynkowe, tak by stworzyć możliwie najpełniejszy obraz aktualnej sytuacji i uchwycić jej dynamikę – dodaje ekspert IAB Polska.

    Ryzyka AI – po pierwsze bezpieczeństwo

    Większość dostępnych aktualnie narzędzi AI nie gwarantuje zachowania poufności danych, zaś dostawcy systemów zastrzegają sobie prawo do korzystania z wprowadzanych przez użytkowników treści, choćby w celu dalszego szkolenia systemów. Temat bezpieczeństwa jest zatem jednym z dominujących wątków poruszanych w kontekście AI, nie zabrakło go także w „Przewodniku po sztucznej inteligencji 2024”.

    Publikacja porusza zagadnienia z zakresu ryzyk związanych z bezpieczeństwem danych oraz regulacji i sankcji prawnych. Praktyczny wymiar dbania o bezpieczeństwo w firmie wprowadzającej AI autorzy przybliżyli na przykładzie case study Allegro. Wiodąca w Europie Środkowo-Wschodniej platforma e-commerce powołała specjalny zespół w celu zbadania potencjału i zastosowania technologii AI w wewnętrznych procesach oraz tych mających wpływ na jakość oferowanych usług.

    O czym jeszcze w poradniku?

    Publikacja ta przekrojowy zbiór zagadnień zawierający blisko 120 stron opisów i analiz narzędzi AI przydatnych w konkretnych obszarach marketingu. To również wprowadzenie w arkana AI, począwszy od języka, definicji i omówienia rodzajów sztucznej inteligencji, będąc jednocześnie merytorycznym, pełnym konkretów materiałem również dla tych, którzy stawiają dopiero pierwsze kroki z AI.

    W poradniku można znaleźć zarówno analizę narzędzi i technik opartych na AI, które mogą odmienić strategie kampanii reklamowych, personalizować doświadczenia klientów, optymalizować procesy analizy danych, jak i możliwości narzędzi AI w różnych obszarach marketingu – od strategii, badań i researchu, przez copywriting, grafikę, wideo, na mediach i performance skończywszy.

    To również rzut oka w przeszłość i przyszłość AI (m.in. o historii i trendach), standardy rynkowe i zagadnienia prawne – tak przemyślany zestaw tematów tworzy kompleksowe wprowadzenie w świat narzędzi AI, które powinno stać się must have każdego marketera.

    https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2024/04/Przewodnik-po-sztucznej-inteligencji-2024_IAB-Polska.pdf

    ŹródłoIAB Polska
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG prezentuje nowe bezprzewodowe słuchawki douszne LG TONE Free z grafenem

    LG Electronics wprowadza na globalny rynek najnowszy model słuchawek TONE Free T90S, który jest gwarancją bardzo dobrej jakości dźwięku....