poniedziałek, 13 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Jak i dlaczego warto mierzyć skuteczność kampanii SMS?

    Zobacz również

    Wiem, że połowa pieniędzy przeznaczonych na reklamę, jest marnotrawiona, nie wiem tylko, która połowa – powiedział żyjący na przełomie XIX i XX John Wanamaker, założyciel jednej z pierwszych na świecie sieci handlowych. Na szczęście obecnie mamy do dyspozycji wiele różnych kryteriów, na podstawie których możemy oceniać skuteczność kampanii marketingowych, także jeśli chodzi o działania mobilne za pomocą komunikacji SMS.

    - Reklama -

    Monitorowanie efektów prowadzonej kampanii to klucz do kolejnych sukcesów. Dane, które otrzymuje marketer, pozwalają w przyszłość na lepsze targetowanie komunikatów, dokładniejsze wyznaczenie celów i określenie budżetu przeznaczonego na kampanię.

    Komunikacja SMS jest bardzo skuteczna i popularna. Wskaźnik otwieralności wiadomości SMS to aż 99% – przypomina Andrzej Ogonowski, Brand & PR Director w SMSAPI, platformie do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS i VMS. – Co więcej, według wyników badania Ipsos Polska, Polacy wskazują właśnie SMS-a jako najlepsze narzędzie do otrzymywania ofert handlowych na telefon.

    Tym bardziej warto przyjrzeć się metodom, dzięki którym można będzie w prosty i skuteczny sposób sprawdzić efektywność kampanii SMS-owej.

    Cztery kroki marketera
    1)    Kod w kasie
    Sprawdzanie kodu rabatu przy zakupie, czyli akceptuj kody rabatowe z ekranu komórki i uzyskaj najdokładniejszy wynik skuteczności kampanii.

    2)    Internet
    Rejestracja użycia kodu w Internecie, czyli przekieruj Klienta do świata online (e-sklep, landing page) i rozlicz swoją kampanię co do grosza.

    3)
        Raporty
    Optymalna kontrola efektywności dzięki interakcji z odbiorcą, czyli analizuj raporty i targetuj kolejne kampanie do najaktywniejszych grup odbiorców.

    4)    Średnia sprzedaży
    Analiza sprzedaży, czyli porównuj średni obrót w czasie trwania kampanii, ale nie zapomnij o wpływie czynników dodatkowych (inne kanały reklamowe czy towarzyszące eventy).

    Monitorowanie efektywności mobilnego marketingu (na podstawie dostarczonych raportów, rejestracji m-kuponów, średniej sprzedaży, czy odwiedzin na stronie www) pozwala jednocześnie, dzięki dokładniejszemu planowaniu, zrealizować dwa dalekosiężne cele: osiągnąć lepszą efektywność podczas następnych wysyłek i przenieść środki finansowe tam, gdzie przynoszą one najwyższe ROI (zwrot z inwestycji).

    Skrócone linki

    Jeszcze innym sposobem na monitorowanie skuteczności kampanii SMS jest umieszczenie w wysyłanej wiadomości skróconego linku. Jest to narzędzie idealnie wpisujące się w trend mierzenia skuteczności działań marketingowych i tworzenia kampanii wielokanałowych. – Funkcja polega na tym, że do tworzonej wiadomości można dodać krótki adres URL w domenie http://idz.do/sklep, który przekierowywać będzie odbiorcę wiadomości na dowolnie wskazaną stronę www – tłumaczy Andrzej Ogonowski z SMSAPI.pl.

    Jakie konkretnie korzyści przynosi marketerom taka funkcjonalność? Przede wszystkim pozwala monitorować kliknięcia  w link i pobrać bardziej szczegółowe informacje o: systemie operacyjnym, z jakiego został kliknięty link (np. iOS), użytej przeglądarki (np. Safari), rodzaju urządzenia (np. iPhone) oraz daty kliknięcia. Nie bez znaczenia jest też skrócenie tekstu całej wiadomości.

    ŹródłoSMSAPI
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowe soundbary Samsung Q-Serii debiutują w Polsce

    W polskich sklepach pojawiła się właśnie bogata oferta soundbarów Samsung. Wśród nich znalazły się najbardziej zaawansowane modele z Q-Serii,...