poniedziałek, 13 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Huawei wspiera II edycję kampanii #WiedzaNieMaPłci

    Zobacz również

    Huawei jest partnerem drugiej edycji kampanii #WiedzaNieMaPłci, której celem jest wzmacnianie pozycji kobiet z różnych dziedzin nauki i gospodarki w debacie publicznej. W ramach akcji odbędzie się łącznie pięć debat z udziałem rynkowych ekspertek, które porozmawiają o stereotypach w biznesie, sztucznej inteligencji, przyszłości pracy, automatyzacji oraz odkrywaniu i wykorzystywaniu talentów. Debaty poprowadzą Olga Kozierowska oraz Jarosław Kuźniar.

    - Reklama -

    Wiedza nie ma płci – a jednak na tematy dotyczące kobiet najczęściej w mediach wypowiadają się mężczyźni. Jak podaje Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką, badania z maja 2021 roku pokazują, że w programach publicystycznych i informacyjnych ponad 70 proc. zapraszanych specjalistów stanowią mężczyźni. Kampania #WiedzaNieMaPłci ma na celu zmianę tych proporcji, pokazując szereg polskich ekspertek i top managerek, których głos powinien stanowić wielką wartość dla debaty publicznej. Nie tylko ze względu na ich kompetencje, ale także odmienną optykę patrzenia na trendy i zjawiska.  

    Agnieszka Pietrzak, Technology Cooperation Manager w firmie Huawei Polska wzięła udział w jednej z debat poświęconych automatyzacji w biznesie i jej wpływowi na współczesne organizacje. Wspólnie z Martą Tylek z Accenture i Magdą Kotowską-Gawrylczyk z NatWest, pokazała ona wpływ nowych technologii m.in. na sektor ochrony zdrowia, a także zdiagnozowała zmiany, jakie przyniesie sztuczna inteligencja czy sieć 5G.

    Kampania #WiedzaNieMaPłci jest inicjatywą Klubu Champions of Change, działającego na rzecz wspierania różnorodności w biznesie i wyrównywania szans kobiet oraz mężczyzn na rynku pracy. Klub zrzesza prezesów i prezeski dużych firm działających w Polsce i powstał z inicjatywy Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, najstarszej i największej polskiej organizacji wspierającej przedsiębiorczość kobiet. Obecnie Klub liczy 14 firm członkowskich, jedną z nich jest Huawei Polska.

    – Konsekwentne inspirowanie młodych kobiet, pokazywanie im pozytywnych wzorców – inżynierek i rynkowych ekspertek, pozwalają im wzmocnić pewność siebie i przekonanie o tym, że mogą bez przeszkód budować ścieżkę kariery w dowolnych branżach, nawet tych stereotypowo traktowanych jako męskie. Inicjatywy takie jak kampania #WiedzaNieMaPłci stanowią istotne wsparcie w procesie edukacji społecznej w tym zakresie. Przed nami jeszcze wiele pracy, ale już dzisiaj widać efekty, takie jak choćby znaczący udział kobiet w zarządach startupów. Także w Huawei widzimy szereg zmian. Nasz flagowy program edukacyjny dla studentów, Seeds for the Future, realizowany w ponad 100 krajach świata, zakłada, że każdego roku minimum jedna trzecia zgłoszeń powinna pochodzić od kobiet. W tym roku w Polsce mieliśmy aż 51 proc. uczestniczek, co pokazuje niezwykły potencjał i zainteresowanie kobiet karierą w branży nowych technologii – komentuje Alicja Tatarczuk, menadżerka ds. Public Affairs i CSR w Huawei Polska.

    Wsparcie Huawei dla kampanii oraz celów klubu Champions of Change wpisuje się w szereg aktywności Huawei na rzecz zniwelowania nierówności na rynku pracy w obszarze technologii oraz na rzecz rozwoju talentów ICT. Huawei od kilkunastu lat funkcjonowania na polskim rynku angażuje się w tego typu inicjatywy. Firma stworzyła m.in. swój własny program dla młodych liderek zainteresowanych technologiami – School for Female Leadership in the Digital Age. Wspiera również działania Fundacji Perspektywy m.in. jako Partner Technologiczny Women In Tech Days, a także kampanii „Dziewczyny na Politechniki!”, której celem jest zachęcenie młodych kobiet do studiowania na kierunkach STEM (nauka, technologia, inżynieria i matematyka).

    ŹródłoHuawei
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

    Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania...