poniedziałek, 29 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Getin Bank udostępnia klientom płatności mobilne HCE od MasterCard

    Zobacz również

    Getin Bank zakończył program pilotażowy płatności mobilnych w technologii HCE (Host Card Emulation). Nowa usługa, opracowana i wdrożona we współpracy z MasterCard, pozwoli na bezpieczne płatności zbliżeniowe telefonem, również bez zasięgu sieci. Klienci Getin Banku będą mogli korzystać z technologii HCE już we wrześniu br. Nowa usługa zaoferowana przez Getin Bank umożliwia dokonywanie płatności zbliżeniowych telefonem komórkowym na tej samej zasadzie, co tradycyjna karta zbliżeniowa.

    - Reklama -

    Klient Getin Banku musi jedynie posiadać urządzenie z NFC i działające na systemie operacyjnym Android KitKat lub nowszym. Dostęp do płatności HCE odbywa się z poziomu aplikacji mobilnej Getin Wallet.

    Nowa metoda płatności Getin Banku została oparta o specyfikację MasterCard Cloud-Based Payments (MCBP), gwarantującą najwyższe standardy bezpieczeństwa. Umożliwia ona między innymi możliwość dokonywania płatności zbliżeniowych również poza zasięgiem sieci telekomunikacyjnej, a także dodatkowe zabezpieczenie mechanizmem odnawiania zestawów kluczy kryptograficznych. We wdrożeniu i udostępnieniu klientom zbliżeniowych płatności mobilnych, Getin Bank wspiera partner technologiczny, firma MasterCard Payment Transaction Services (spółka-córka MasterCard, działająca wcześniej pod nazwą Trevica).

    – Płatności w technologii HCE to kolejny etap budowania szerokiej, komplementarnej oferty innowacyjnych rozwiązań bankowych zgodnie z przyjętą strategią rozwoju. Coraz większe grono naszych Klientów docenia korzyści, jakie oferują rozwiązania mobilne. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozwój usługi finansowej, która wymaga jedynie posiadania telefonu
    – mówi Paweł Wawiernia, Dyrektor Departamentu Kart Płatniczych i Płatności Alternatywnych, Getin Noble Bank.

    – Konsumenci na całym świecie coraz chętniej płacą za swoje zakupy przy pomocy urządzeń mobilnych, zamiast fizycznych kart płatniczych. Wygodna i bezpieczna płatność telefonem to przyszłość, która dzieje się już teraz, a Polska ponownie jest na czele wdrażania innowacji, oferując płatności mobilne w dwóch formatach: HCE oraz opartym o karty SIM – powiedział Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. – Cieszymy się, że Getin Bank zdecydował się wprowadzić rozwiązanie MasterCard do swojej oferty. Klienci z pewnością skorzystają na tym prostym i bezpiecznym sposobie dokonywania płatności.

    – MasterCard Payment Transaction Services to europejska firma technologiczna o polskich korzeniach, działająca od 2008 roku. Stale doskonalimy nasze kompetencje i ulepszamy technologie, by oferować naszym klientom najbardziej innowacyjne usługi – powiedzial Bruno Baugnies, Prezes MasterCard Payment Transaction Services. – Getin Noble Bank to jeden z naszych kluczowych klientów, we współpracy z którym stworzyliśmy wiele pionierskich rozwiązań bankowych, funkcjonujących obecnie na polskim rynku.

    Getin Bank jest drugim bankiem w Polsce, który wspólnie z MasterCard wdrożył zbliżeniowe płatności mobilne oparte na standardzie HCE. Niespełna rok po ogłoszeniu specyfikacji MasterCard Cloud-Based Payment, MasterCard realizuje obecnie 50 projektów wdrożeniowych płatności mobilnych w technologii HCE w 18 krajach europejskich, m.in. we Francji, Niemczech, Włoszech, Rosji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Portugalii, Turcji, Finlandii, na Ukrainie, czy Węgrzech.

    Klienci Getin Banku będą mogli płacić zbliżeniowo telefonem we wszystkich terminalach zbliżeniowych w Polsce, których na naszym rynku jest już ponad 76%, a także w 38 krajach europejskich i 68 krajach na całym świecie.

    ŹródłoMasterCard
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Raport CERT Orange Polska za rok 2023: trzykrotnie więcej fałszywych stron wyłudzających dane

    Rekordową liczbę, bo ponad 360 tysięcy fałszywych stron internetowych, zablokował w ubiegłym roku CERT Orange Polska. To niemal trzykrotnie...