poniedziałek, 20 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    GenAI realnie wspiera programistów w codziennej pracy

    Zobacz również

    Jak pokazały badania, generatywna sztuczna inteligencja może zwiększyć produktywność zespołów deweloperskich nawet o 45% i przyspieszyć czas rozwoju projektu o 30% . Firma SoftServe jest w gronie organizacji, które zdecydowały się, już nie testowo, a w realnej pracy projektowej, wesprzeć swoje zespoły narzędziami GenAI. Sztuczna inteligencja wkracza do gry i staje się realnym wsparciem w rozwijaniu projektów klienckich.

    - Reklama -

    Obecnie technologia AI jest wykorzystywana przez zespoły w dziewięciu projektach pilotażowych w sektorze finansowym, produkcji, handlu detalicznym i innych branżach. Zespoły wzięły udział w dwutygodniowym programie szkoleniowym, ucząc się korzystać z narzędzi GenAI. Szkolenie obejmowało analizę procesów zespołowych, zadań i oferowało specjalistyczne zestawy podpowiedzi. Pierwsze wyniki są obiecujące. Czas spędzony na tworzeniu oprogramowania został skrócony o 20%, kontrola jakości (QC) o 25%, automatyzacja testów o 20%, a tworzenie dokumentacji technicznej o 17%.


    Narzędzia używane przez zespoły to mi.in. GitHub Copilot, CodeWhisperer, NEO Platform, Duet AI do programowania i ChatGPT oraz MS Copilot 365 do generowania tekstu.

    – Generatywna sztuczna inteligencja wniosła niezwykle dużo do procesów związanych z tworzeniem oprogramowania. Bardzo przyspiesza ona wykonywanie żmudnych i powtarzalnych zadań i dzięki temu pozwala skupić się na tych, które są bardziej złożone. Technologie generatywnej sztucznej inteligencji są też coraz chętniej wykorzystywane w branżach kreatywnych, gdzie służą między innymi agencjom marketingowym w tworzeniu niepowtarzalnych grafik, które można wykorzystać w celach reklamowych. Zainteresowanie takimi rozwiązaniami ciągle rośnie, w SoftServe zrealizowaliśmy już z sukcesem wiele takich projektów i cały czas napływają nowe. Uważamy, że każdy profesjonalista w świecie IT powinien być na bieżąco z technologiami takimi jak sztuczna inteligencja, gdyż coraz częściej trafiają one do komercyjnych produktów – mówi Mikołaj Janowski, R&D Consultant z SoftServe.


    Ponadto firma rozpoczęła również tworzenie personalizowanych asystentów Gen AI, takich jak architektura oprogramowania, analiza biznesowa i inżynieria QA/QC. Asystenci mogą automatyzować całe klastry procesów związanych z danym obszarem. Przykładem takiego rozwiązania jest asystent dla architektów oprogramowania, który pomaga w tworzeniu dokumentacji i strategii projektu, automatyzuje i usprawnia te procesy, wyjaśnia istotne wymagania projektu, generuje rozwiązania architektoniczne, dekomponuje pracę i buduje plan działania. Narzędzie korzysta z dostosowanego ChatGPT i jest przeszkolone w zakresie najlepszych praktyk projektowania oprogramowania. Dzięki temu narzędziu produktywność architektów w tworzeniu dokumentacji wzrasta średnio nawet o 30%.

    Jako firma, staramy się wspierać naszych pracowników w ich drodze rozwoju, zarówno zawodowego, jak i osobistego. Dlatego oferujemy dostęp do różnorodnych szkoleń i materiałów edukacyjnych, aby mogli swobodnie rozwijać swoje umiejętności. Naszym celem jest nie tylko utrzymanie naszej pozycji na rynku, ale także tworzenie przyjaznego i inspirującego środowiska pracy, które sprzyja ciągłemu wzrostowi i kreatywności – dodaje Paula Rejmer, Poland People Lead w SoftServe.

    – GenAI to rewolucja, która może znacząco wpłynąć na produktywność różnych obszarów biznesowych. Naszym celem jest jak najpełniejsze wykorzystanie potencjału tej technologii, w szczególności w celu zwiększania produktywności specjalistów na wszystkich etapach cyklu tworzenia oprogramowania. W SoftServe rozpoczęliśmy ten proces – od szkolenia zespołów, wyboru narzędzi indywidualnych i zespołowych, doradztwa w zakresie ich wykorzystania w projektach, śledzenia wyników i tworzenia specjalnych ofert dla klientów. Jestem przekonany, że generatywna sztuczna inteligencja pomoże nam przekroczyć wszelkie oczekiwania naszych klientów w zakresie zwiększania produktywności zespołów programistycznych – dodaje Dmytro Ovcharenko, GenAI Practice Director w SoftServe.


    Do końca roku firma planuje wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję w stu projektach klienckich z udziałem ponad 1000 specjalistów. Jednocześnie SoftServe kontynuuje badania nad nowymi narzędziami i formatami interakcji ze sztuczną inteligencją, aby zmaksymalizować produktywność zespołów programistycznych.

    ŹródłoSoftServe
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowe karty sieciowe WiFi 6 od TP-Link – Archer TX50UH oraz Archer TX20U Nano

    TP-Link prezentuje dwie nowe karty sieciowe ze złączem USB. Archer TX50UH pozwala na uzyskanie prędkości transmisji Wi-Fi do 3000...