sobota, 11 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Fundacja Orange partnerem Tygodnia z Internetem

    Zobacz również

    Rozpoczął się ogólnoeuropejski Tydzień z Internetem (14-20 marca). Motywem przewodnim kampanii jest świadome korzystanie z sieci i bezpieczne e-zakupy. Do edukacji na ten temat włączyło się ponad 400 placówek w Polsce – bibliotek, szkół, organizacji społecznych i świetlic komputerowych. Fundacja Orange jest partnerem inicjatywy. Polska jest na 20.miejscu pośród 30 krajów europejskich pod względem odsetka osób kupujących online.

    - Reklama -

    W 2015 roku prawie 40 proc. Polaków (około 11 milionów osób) kupowało towary i usługi na użytek prywatny przez internet, wynika z danych GUS[1]. Transakcje online częściej robią mieszkańcy dużych miast – 50 proc., niż wsi, gdzie wskaźnik ten wynosi niecałe 30 proc. Zakupy w sieci najczęściej wykonują osoby w wieku 25-34 lata (64 proc.), najrzadziej 65-74latki (6 proc.).

    Ogólnoeuropejska kampania Tydzień z Internetem (Get Online Week) – organizowana w dniach 14 – 20 marca 2016, ma na celu przybliżać ludziom praktyczne zastosowania internetu. W tym roku skupia się na świadomym korzystaniu z sieci i zakupach online, po to, aby internauci potrafili chronić swoje dane, tworzyć silne hasła do kont, weryfikować wiarygodność sklepów internetowych, bezpieczeństwo płatności i by znali swoje prawa i obowiązki jako konsumentów. Organizatorzy udostępnili specjalne scenariusze spotkań, które można przeprowadzić w bibliotekach, szkołach czy pracowniach komputerowych. Swój udział w ich organizowaniu zadeklarowało ponad 400 placówek     w Polsce, w tym multimedialne Pracownie Orange w małych miastach i wsiach.

    Na stronie akcji można sprawdzić, która instytucja w okolicy włączyła się w Tydzień z Internetem i zaprasza mieszkańców na zajęcia. Znajdują się tam także materiały od partnerów kampanii – dodatkowe scenariusze spotkań dotyczące bezpieczeństwa danych, lekcje online dla rodziców czy linki do stron z informacjami o prawach konsumenckich.

    Wiemy, że coraz więcej ludzi kupuje online. Tegoroczny Tydzień z Internetem dostarcza wiedzy o tym, jak sprawić, aby te transakcje były bezpieczne i bezproblemowe. Tylko wtedy będą prawdziwym ułatwieniem. – mówi Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange, partnera akcji. – Do odpowiedzialnych zakupów w sieci warto też przygotować dzieci. Dlatego zachęcamy do skorzystania z platformy e-learningowej „Bezpiecznie Tu i Tam”, która dostępna jest bezpłatnie na www.fundacja.orange.pl/kurs. Do tej pory skorzystało z niej 8 tys. osób – dodaje. W ramach Tygodnia z Internetem Fundacja Orange przeprowadzi także trzecią edycję warsztatów #Superkoderzy czyli naukę podstaw programowania dla dzieci i młodzieży z 5 małych miast i wsi, w których działają Pracownie Orange.     

    Inauguracja tegorocznej kampanii odbywa się w sieci – każdy internauta może rozwiązać specjalnie przygotowany quiz na stronie akcji www.tydzienzinternetem.pl, który jest okazją do zabawy, ale też do przyswojenia ważnych informacji o zasadach bezpiecznych zakupów w sieci. Wynikami można podzielić się w mediach społecznościowych – na Facebooku i na Twitterze (#TZI2016).

    ŹródłoOrange
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Teraz z Copilot dla Microsoft 365 możesz porozmawiać po polsku

    Dane z nowego, czwartego już raportu Microsoft Work Trend Index wskazują jednoznacznie, że AI przekształca nie tylko sposób wykonywania...