środa, 22 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Ericsson: Urządzenia ubieralne wejdą nam w krew

    Zobacz również

    Konsumenci coraz większą rolę przywiązują do poprawy swojego zdrowia i samopoczucia, najczęściej przy użyciu urządzeń ubieralnych (ang. wearables). Często jednak urządzenia te są postrzegane jako wizualnie nieatrakcyjne lub niepraktyczne w codziennym użytkowaniu. Mając na uwadze wypowiedzi respondentów, następna generacja sprzętu monitorującego stan zdrowia może przestać być zakładana na ciało.

    - Reklama -

    Możliwe będzie umieszczenie urządzenia wewnątrz ludzkiego ciała. Zastosowanie tzw. „internables” początkowo ma być podobne do dzisiejszych urządzeń ubieralnych. Połowa użytkowników smartfonów wierzy, że wewnętrzne czujniki już za trzy lata będą w stanie  informować swoich posiadaczy o ich stanie zdrowia. A to dopiero początek.

    Ośmiu na dziesięciu posiadaczy smartfonów chce wykorzystywać technologię do ulepszenia percepcji zmysłowej i możliwości poznawczych – w czołówce obszarów do poprawy znalazły się wzrok, pamięć i słuch. Wielu respondentów chce również poprawić swoje zdolności motoryczne a ponad połowa chce również poprawić swoje zdolności komunikacyjne.

    Badanie wykazało, że co trzeci z nich jest bardzo zainteresowany implantami rozszerzającymi wzrok i słuch za pomocą informacji pochodzących z internetu. Najbliższe lata pokażą, czy „wearables” przekształcą się w „internables”.

    Wnioski zawarte w raporcie „10 Hot Consumer Trends for 2016″ pochodzą z ConsumerLab, globalnego program badawczego firmy Ericsson. Dotyczą szerokiego zakresu opinii konsumentów. Najszerzej reprezentowany, pierwszy z trendów odzwierciedla zdanie 1,1 miliarda ludzi z 24 krajów. Ostatni z trendów na liście jest reprezentatywny dla 46 milionów użytkowników smartfonów, mieszkających w 10 dużych miastach.

    ŹródłoEricsson
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Visa redefiniuje pojęcie karty, prezentując nowe produkty na cyfrowe czasy

    Sposób, w jaki ludzie płacą i otrzymują płatności, zmienił się w ciągu ostatnich pięciu lat bardziej niż w całym...