poniedziałek, 6 października, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Emirates, flydubai i Dubaj Finance łączą siły, aby upowszechnić płatności bezgotówkowe

    Zobacz również

    By umacniać pozycję Dubaju jako globalnego centrum gospodarki cyfrowej, linie lotnicze Emirates i flydubai podpisały umowy o współpracy z ministerstwem finansów Dubaju i niniejszym zobowiązały się do wspierania rozwoju płatności cyfrowych oraz promowania strategii Dubai cashless wśród turystów zagranicznych.

    - Reklama -

    W 2024 roku Dubaj odwiedziło ponad 18,7 miliona turystów. Podróżni posługujący się wyłącznie gotówką stanowią dla emiratu największą grupę potencjalnych odbiorców w zakresie wdrażania płatności cyfrowych.

    Obydwie umowy o współpracy zostały podpisane przez wiceprezesa i dyrektora ds. handlu Emirates Andana Kazima, dyrektora handlowego flydubai Hamada Obaidalla oraz dyrektora wykonawczego sektora rachunków centralnych w ministerstwie finansów Ahmada Aliego Meftaha, w obecności Jego Wysokości Szejka Ahmeda bin Saeeda Al Maktouma, przewodniczącego i dyrektora naczelnego linii Emirates i Emirates Group, oraz Jego Ekscelencji Abdulrahmana Saleha Al Saleha, dyrektora generalnego ministerstwa finansów, a także przedstawicieli kierownictwa Emirates Group i flydubai.

    Partnerstwo będzie opierać się na ugruntowanych relacjach ministerstwa finansów z instytucjami rządowymi oraz dużym doświadczeniu obu linii lotniczych w zakresie płatności cyfrowych, gdyż znaczna część globalnej działalności Emirates i flydubai odbywa się właśnie w takiej formie. Obecnie Emirates udostępniają 14 bramek płatniczych, a Skywards – wspólny program lojalnościowy Emirates i flydubai – wykorzystuje w pełni cyfrową walutę, którą można wymienić na nagrody.


    Protokoły zakładają współpracę między innymi w zakresie wymiany wiedzy, najlepszych praktyk i rozwiązań cyfrowych dla sektora turystyki i podróży. Obie strony będą analizować trendy płatnicze, organizować warsztaty i szkolenia oraz planować działania wspierające wdrażanie nowych rozwiązań.

    Inicjatywy będą skierowane głównie do turystów odwiedzających Dubaj, co ma poprawić ich doświadczenia w zakresie płatności cyfrowych. Partnerzy zamierzają także prowadzić wspólnie kampanie marketingowe, zachęcać do korzystania z płatności bezgotówkowych i rozwijać nowe rozwiązania, takie jak płatności zbliżeniowe.

    Strategia Dubai cashless, której wytyczne są wdrażane od 2024 roku, zakłada, że w sektorze publicznym i prywatnym do końca 2026 roku będzie 90% transakcji bezgotówkowych. Szacuje się, że dzięki rozwojowi innowacyjnych usług fintech inicjatywa ta przyczyni się do wzrostu gospodarczego o ponad 8 miliardów AED rocznie. Strategia jest częścią agendy ekonomicznej Dubaju (D33), której celem jest rozwój innowacji finansowych i wzmocnienie konkurencyjności gospodarki.

    ŹródłoEmirates
    0 Komentarze
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    CK Mediator nawiązuje współpracę z Ansmann. Niemiecka marka trafia do rodziny dystrybutora

    CK Mediator rozpoczyna oficjalną dystrybucję produktów niemieckiej marki Ansmann AG. Choć umowa nie ma charakteru wyłączności, polska firma będzie...