wtorek, 30 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Dlaczego internauci nie korzystają z dedykowanych rozwiązań antywirusowych na smartfony?

    Zobacz również

    Prawie połowa konsumentów w ankiecie zleconej przez Bitdefender przyznała, że ​​nie korzysta z dedykowanego rozwiązania antywirusowego na swoim urządzeniu mobilnym, mimo że zdecydowana większość z nich używa telefonu do wrażliwych transakcji. Ankieta Bitdefender przeprowadzona przez wiodącą firmę badawczą Censuswide wykazała, że ​​55,5% konsumentów zainstalowało (lub wierzyło, że ma) dedykowane zabezpieczenia na swoich telefonach – to bardzo optymistyczny scenariusz, gdyby nie fakt, że wielu dostawców Androida preinstaluje „zabezpieczenia”, które zazwyczaj wygasają po okresie próbnym.

    - Reklama -

    Dlaczego właściciele smartfonów nie korzystają z antywirusów – wyniki ankiety Bitdefender

    Wielu użytkowników prawdopodobnie odkłada zakup na później, zapomina o nim lub w ogóle go odmawia. Tak naprawdę, jak zauważono w raporcie Bitdefender, wielu użytkowników nawet nie zdaje sobie sprawy, że można kupić zabezpieczenia na swoim telefonie.

    Oznacza to, że 44,5% ankietowanych nie korzysta z dedykowanej aplikacji lub rozwiązania zabezpieczającego urządzenia mobilne. Jednak 78,3% respondentów stwierdziło, że używa telefonu do wykonywania transakcji bankowych, uzyskiwania dostępu do danych dotyczących opieki zdrowotnej, zarządzania inwestycjami, handlu kryptowalutami – zasadniczo do zarządzania ważnymi danymi i przeprowadzania wrażliwych transakcji.

    Nic dziwnego, że podejście konsumentów do bezpieczeństwa nie zawsze jest zgodne z ich przyzwyczajeniami. Wiele, jeśli nie większość, badań wykazuje tego typu rozbieżności. Bitdefender postanowił także poznać faktyczne przyczyny niechęci konsumentów do niewdrożenia rozwiązań antywirusowych.

    Zgodnie z wynikami ankiety, wśród użytkowników, którzy odmawiają zainstalowania dedykowanych zabezpieczeń na swoim telefonie, 38% ufa, że ​​producent ich urządzenia poradzi sobie z problemem. Z kolei 23,2% twierdzi, że nawet nie wiedziało, że można kupić zabezpieczenia mobilne. Ponad jedna piąta (21,3%) ma świadomość, że mogłaby kupić zabezpieczenie do swojego telefonu, ale uważa, że ​​jest to zbyt drogie.

    19,4% czuje się bezpiecznie bez dodatkowych zabezpieczeń na swoim urządzeniu. 13,3% przyznaje, że nie ma szczególnego powodu, aby ignorować bezpieczeństwo mobilne. A 11,55% uważa, że ​​takie rozwiązanie spowolni ich telefon.

    Brak odpowiedniej edukacji z zakresu cyberbezpieczeństwa

    Wyniki odzwierciedlają ustalenia z podobnej ankiety zleconej przez Bitdefender w 2021 r., kiedy to większość powodów podawanych za unikanie zabezpieczeń mobilnych to w zasadzie nieporozumienia i brak odpowiedniej edukacji.

    – Chociaż dostawcy rzeczywiście dokładają wszelkich starań, aby udaremnić zagrożenia bezpieczeństwa, rzeczywistość jest taka, że ​​żadne oprogramowanie nie jest odporne na ataki hakerskie – szczególnie w przypadku ataków ukierunkowanych. Kolejnym błędnym przekonaniem jest to, że rozwiązanie zabezpieczające spowalnia urządzenie. Aplikacje zabezpieczające urządzenia mobilne zazwyczaj działają cicho w tle, wywierając minimalny wpływ na zasoby systemowe – mówi Krzysztof Budziński z firmy Marken Systemy Antywirusowe, polskiego dystrybutora oprogramowania Bitdefender.

    Zbyt drogie zabezpieczenia mobilne to kolejne błędne przekonanie. Większość tego typu rozwiązań jest faktycznie bardzo przystępna cenowo – zwłaszcza że ​​mają za zadanie realnie chronić m.in. nasze finanse.

    Rozwiązania antywirusowe na smartfonach mają za zadanie:

    • Wykrywanie złośliwych aplikacji.
    • Skanowanie urządzenia pod kątem potencjalnych zagrożeń.
    • Skanowanie przychodzących wiadomości (SMS, WhatsApp, Telegram, Discord itp.) pod kątem oszustw i złośliwych linków.
    • Nakłonienie użytkownika, aby zainstalował najnowsze aktualizacje zabezpieczeń, które zazwyczaj zawiera ważne poprawki dla nowo wykorzystywanych luk.
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Raport CERT Orange Polska za rok 2023: trzykrotnie więcej fałszywych stron wyłudzających dane

    Rekordową liczbę, bo ponad 360 tysięcy fałszywych stron internetowych, zablokował w ubiegłym roku CERT Orange Polska. To niemal trzykrotnie...