wtorek, 14 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Deutsche Telekom ogłasza międzynarodowy konkurs na inteligentną modę

    Zobacz również

    Nowoczesna technologia i moda spotykają się, aby stworzyć inteligentną odzież — na takim tle Deutsche Telekom ogłosił swą inicjatywę zatytułowaną „Fashion Fusion”. Pobudzanie innowacyjnych koncepcji związanych z modą jutra stanowi część planów firmy, która chce stać się marką reprezentującą cyfrowy styl życia. Nowoczesna technologia i moda spotykają się, aby stworzyć inteligentną odzież — na takim tle Deutsche Telekom ogłosił swą inicjatywę zatytułowaną „Fashion Fusion”.

    - Reklama -
    • „Fashion Fusion Challenge” poszukuje wizjonerskich koncepcji łączących w sobie modę i nowoczesną technologię.
    • Inicjatywę wspierają Intel, WIRED, Adidas i #FASHIONTECH.
    • U podstaw „Fashion Fusion” leży strategia innowacji Deutsche Telekom.

    Pobudzanie innowacyjnych koncepcji związanych z modą jutra stanowi część planów firmy, która chce stać się marką reprezentującą cyfrowy styl życia. Łącząc siły ze znanymi partnerami, Deutsche Telekom uruchamia „Fashion Fusion Challenge”: w międzynarodowym konkursie młode talenty z całej Europy otrzymają niepowtarzalną okazję skorzystania z pomocy ekspertów z branży przemysłowej, sektora modowego oraz specjalistów od tworzenia startupów w celu zrealizowania swych wizjonerskich koncepcji zaawansowanej technicznie odzieży, inteligentnej elektroniki do noszenia, a także produktów cyfrowego stylu życia i wprowadzenia ich na rynek.

    Partnerstwo to niezwykle istotna kwestia dla Deutsche Telekom, która teraz, wraz ze wspaniałymi partnerami: amerykańską firmą z branży technologicznej Intel, światową marką sportową Adidas i poświęconym innowacjom magazynem WIRED Germany, będzie wspierać „Fashion Fusion” specjalistyczną wiedza, materiałami i energią do działania. Jako ekspert międzynarodowy i innowator w branży modowej, partner PREMIUM wraz z #FASHIONTECH zapewnią profesjonalną oprawę prezentacji Fashion Fusion.

    Patronem Fashion Fusion jest Claudia Nemat — członek zarządu Deutsche Telekom AG odpowiedzialny za Europę i technologię — która twierdzi, że inicjatywa stanowi element długofalowej strategii spółki w dziedzinie innowacji. – Kolejnym wielkim przełomem w modzie będą inteligentne i podłączone do sieci ubrania i akcesoria. Wizjonerskie koncepcje dnia dzisiejszego mogą jutro wisieć w waszej szafie. Dlatego tak istotne jest dla nas to, abyśmy stali się partnerem dla innowacyjnych, podłączonych do sieci produktów i usług. Dzięki Fashion Fusion łączymy ważnych zawodników i obiecujące talenty w całej Europie i dajemy im szansę, aby urzeczywistnili swoje wizje.

    Etap składania wniosków do konkursu już się rozpoczął. Studenci, młodzi profesjonaliści oraz nowo założone firmy związane z modą, wzornictwem i technologią mogą zgłaszać swoje koncepcje do 1 sierpnia 2016 roku. Wnioski można rejestrować w jednej z trzech kategorii: Urządzenia skomunikowane i akcesoria, Cyfrowo ulepszona moda oraz Inteligentne usługi.

    Jury składające się ze znakomitych przedstawicieli z branży – takich jak Anita Tillmann (Premium Exhibition), Dirk Schönberger (Adidas), Christin Eisenschmid (Intel w Niemczech), Gesche Joost (Digital Champion) oraz Nikolaus Röttger (Redaktor naczelny, WIRED Germany) wybierze najlepsze pomysły.

    – Może to być smart watch – inteligentny zegarek lub torebka z ładowarką na energię słoneczną bądź też ubrania sportowe, które są inteligentne i trwałe dzięki recyklingowi materiału lub produktu albo kurtki przełączające się na tryb lepszej izolacji w zimie. Fashion Fusion popiera wizjonerskie pomysły i koncepcje o długoterminowym potencjale zaistnienia na rynku –
    wyjaśnia producent Smart Fashion, Lisa Lang, kurator koncepcji konkursu, która odegrała główną rolę w jego ogłoszeniu.

    W samym centrum konkursu Fashion Fusion Challenge znajduje się Laboratorium Fashion Fusion Lab. Podczas trzymiesięcznych warsztatów maksymalnie dziesięć wybranych zespołów będzie dopracowywać swe koncepcje modowe. Wraz z ekspertami z branży i specjalistami w dziedzinie innowacyjnej mody i technologii zespoły przygotują wysokiej jakości prototypy swych koncepcji. Uczestnicy mogą korzystać z ogromnego zasobu kompetencji Laboratorium. Zapewnia im się zakwaterowanie oraz wszelkie niezbędne materiały potrzebne do zrealizowania projektów. Laboratorium to otwarta platforma innowacji, wspierana przez hub:raum, inkubator Deutsche Telekom.

    Pierwszy konkurs Fashion Fusion Challenge zakończy się prezentacją prototypów w ramach #FASHIONTECH podczas berlińskiego tygodnia mody — Berlin Fashion Week w styczniu 2017 roku. Najlepszy zespół otrzyma również nagrodę pieniężną w wysokości 20 000 euro oraz możliwość wprowadzenia swego dzieła na rynek wraz z firmą Deutsche Telekom i jej partnerami.

    Fashion Fusion Lab to projekt długofalowy i co roku może otwierać przestrzeń do wspólnej pracy oraz pomieszczenia warsztatowe w innej europejskiej metropolii.

    ŹródłoT-Mobile
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowe soundbary Samsung Q-Serii debiutują w Polsce

    W polskich sklepach pojawiła się właśnie bogata oferta soundbarów Samsung. Wśród nich znalazły się najbardziej zaawansowane modele z Q-Serii,...