środa, 8 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    ChatGPT na topie

    Zobacz również

    ChatGPT to aplikacja webowa udostępniona przez firmę OpenAI, która bazuje na sztucznej inteligencji. Można z niej korzystać bezpłatnie na stronie firmy, openai.com, po rejestracji. Głównym celem ChatGPT jest odpowiadanie na pytania zadane przez użytkowników, udzielanie informacji czy pomoc w rozwiązywaniu problemów (np. tworzenie treści, generowanie pomysłów, programowanie i pomoc techniczna, itd.).

    - Reklama -

    Popularność ChatGPT wśród polskich internautów

    Przeanalizowaliśmy wejścia polskich internautów na stronę firmy openai.com jako miejsca dostępu do ChatGPT, za pomocą badania Mediapanel. Pierwsze dane pojawiły się w badaniu Mediapanel 28 grudnia i od tego momentu obserwujemy stały trend wzrostowy. Ostatnie dni grudnia 2022 przyciągnęły łącznie 155 tys. użytkowników, w styczniu liczba użytkowników dochodziła już do 1 mln, w lutym i marcu oscylowała wokół 2 mln, a w kwietniu osiągnęła blisko 3 mln. Systematycznie rósł też zasięg serwisu, by w kwietniu 2023 osiągnąć 9,61%. Czas spędzony na korzystaniu z serwisu najdłuższy był w kwietniu (34 minuty 48 sekund).

    Jak dotychczas, największa liczba wejść na serwis OpenAI.com nastąpiła 30 marca. Tego dnia skorzystało z niego 550 tys. polskich internautów. 

    Kto korzysta z ChatGPT?

    Podzieliliśmy użytkowników serwisu openai.com w kwietniu br. na dwie grupy wiekowe: 7-39 lat oraz 40-75 lat. W pierwszej z tych grup wskaźnik Affinity Index, świadczący o zainteresowaniu serwisem, osiągnął wartość (100) dla kobiet co oznacza, że udział kobiet w tym wieku w strukturze użytkowników serwisu jest identyczny jak w populacji internautów. Z kolei dla mężczyzn w wieku 7-39 lat wskaźnik wyniósł już 173, co oznacza silną nadreprezentację takich osób w strukturze użytkowników. Jednak to młodsze kobiety spędzały więcej czasu w serwisie – średnio 44 minuty i 22 sekundy, podczas gdy młodsi mężczyźni – 29 minut 45 sekund.

    Osoby w wieku 40-75 lat nie interesowały się tym narzędziem już aż tak bardzo – wartości wskaźnika Affinity Index wyniosły 43 dla kobiet i 90 dla mężczyzn, a więc udział obu tych grup w strukturze użytkowników jest znacznie niższy niż to wynika z struktury polskich internautów. Mężczyźni z tej grupy wiekowej spędzili też na interakcji z ChatGPT więcej czasu – średnio 37 minut i 30 sekund, natomiast kobiety średnio 28 minut 15 sekund. 

    ŹródłoGemius
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Plus uatrakcyjnia ceny iPhone’ów

    Plus daje możliwość zakupu smartfonów Apple w korzystnych ofertach w ramach: programów Plus Wymiana, Plus Odkup i Wakacje od...