piątek, 3 maja, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Badanie : Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 r

    Zobacz również

    PayU, lider płatności online w Polsce, przedstawia wyniki badania „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 r.”, które ujawnia perspektywę e-konsumentów na rolę operatora płatności podczas zakupów internetowych. Zwolenników e-handlu przybywa z roku na rok – obecnie w sieci zaopatruje się już 26 milionów Polaków, a w najbliższych latach liczba ta wzrośnie o kolejnych kilka milionów. Jak wynika z badania PayU, 74 proc. e-konsumentów kupuje online od co najmniej 5 lat, a 8 proc. rozpoczęło swoją przygodę z e-handlem w czasie pandemii.

    - Reklama -

    Ponad połowa kupujących (58 proc.), którzy dokonali zakupu przez Internet w okresie od stycznia do lipca 2022 r., zawsze zwraca uwagę na to, jaka firma jest operatorem ich płatności podczas zakupów online. 67 proc. e-konsumentów, którzy znają PayU, korzysta z tego systemu od pierwszych doświadczeń z zakupami w Internecie.

    – Od 20 lat łączymy możliwości sklepów internetowych z potrzebami kupujących online, zapewniając bezpieczny i wygodny transfer środków pomiędzy obiema stronami transakcji zakupowej. Pomagamy e-sklepom wprowadzać nowe rozwiązania płatnicze, a wyniki naszego badania są dowodem na to, że konsumenci dostrzegają i doceniają obecność PayU w procesie zakupowym – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU.

    O uwagę konsumentów internetowych zabiega obecnie około 150 tys. przedsiębiorców prowadzących sprzedaż produktów i usług online*. Ci, którzy zdobędą największe zaufanie klientów i zapewnią im najbardziej przyjazne doświadczenie zakupowe, mogą zyskać najwięcej. Pomóc mogą w tym operatorzy płatności. Ważne jest bowiem, aby kupujący mieli pewność, że ich środki zostaną bezpiecznie przekazane na konto sprzedawcy, a sam krok związany z płatnością był najlepiej jednym prostym kliknięciem. 

    Z badania „Zachowania e-konsumentów w Polsce w 2022 r.” wynika, że aż 78% kupujących online czuje się bezpieczniej robiąc zakupy przez Internet, gdy rozpoznaje markę operatora płatności, za pośrednictwem którego mogą zapłacić za zamawiane produkty bądź usługi.

    – Wśród osób znających markę PayU poziom poczucia bezpieczeństwa jest nawet wyższy, bo aż 80 proc. potwierdza, że obecność płatności PayU w e-sklepie sprawia, że mają większe zaufanie do zakupów w tym miejscu. Jest to wyraźny sygnał dla sklepów, że wybór właściwego partnera obsługującego płatności może przełożyć się na pozytywne doświadczenie konsumenta – dodaje Joanna Pieńkowska-Olczak.

    69 proc. e-konsumentów w Polsce jest zdania, że coraz szersza dostępność zakupów

    i płatności internetowych motywuje ich do zdobywania wiedzy o nowych produktach i usługach cyfrowych. Jest to budująca informacja, bo im wyższe będą kompetencje cyfrowe społeczeństwa, tym łatwiej będzie konsumentom reagować na napływ nowych technologii mających zastosowanie w coraz szerszym zakresie codziennego życia, włącznie z zakupami. 

    Czynnikami motywującymi najbardziej do robienia zakupów przez Internet są najczęściej te związane z oszczędnością czasu (68 proc.), dostępnością o każdej porze (66 proc.) oraz możliwością zrobienia zakupów z domu (62 proc.). Czynniki finansowe, takie jak niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych oraz rabaty i promocje motywują do zakupów przez Internet odpowiednio 55 i 50 proc. kupujących online, wynika z danych PayU.

    ŹródłoPayU
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS ponownie wybrany najlepszą polską marką gamingową przez czytelników ITHardware

    Z ogromną dumą i radością informujemy, że po raz drugi z rzędu wybraliście GENESIS jako najlepszą polską marką gamingową...