piątek, 11 października, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Aplikacja hitem do rezerwacji wizyt lekarskich. W enel-med tak umawia się już co drugi pacjent

    Zobacz również

    Grupa ENEL-MED zakończyła pierwsze półrocze 2024 roku z przychodami na poziomie 359 mln zł, co oznacza 21% dynamikę w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Połowę przychodów stanowiły firmowe pakiety medyczne, których sprzedaż wzrosła o 16% r/r. Rośnie również zainteresowanie ofertą spółki wśród klientów indywidualnych, o czym świadczy wysoka dynamika sprzedaży usług komercyjnych w przychodniach (+25% r/r). Przedstawiciele enel-med zwracają uwagę na tzw. smartfonizację usług medycznych. Pacjenci rezerwują wizyty i badania w pierwszej kolejności poprzez aplikację mobilną (45% udział), coraz częściej w ten sposób także kupują usługi medyczne. Przychody sieci z aplikacji wzrosły aż o 76% r/r.

    - Reklama -

    Rynek prywatnej opieki medycznej notuje rekordowe wyniki, a trend wzrostowy ma utrzymać się co najmniej przez kolejne pięć lat. PMR szacuje, że tylko w 2024 roku wartość prywatnych usług medycznych wzrośnie o ok. 14% r/r. Biorąc to pod uwagę, dynamika naszego biznesu w pierwszej połowie tego roku na poziomie 21% r/r oznacza bardzo dobry, ponadrynkowy wynik. Złożyło się na niego kilka elementów. Intensywnie rozwijające się aglomeracje miejskie, czyli duże rynki pracy, cały czas zasilane nowymi pracownikami, to naturalne środowisko funkcjonowania sieci enel-med, w której strukturze przychodów cały czas dominują abonamenty medyczne dla firm. Utrzymujemy silną pozycję wśród dostawców produktów zryczałtowanych dla firm, o czym świadczy 16% wzrost r/r. Nie zapominamy jednak o pacjentach indywidualnych, którzy coraz częściej wybierają enel-med jako swoją placówkę podstawowej i specjalistycznej opieki medycznej. Dynamika przychodów FFS w przychodniach w pierwszej połowie tego roku na poziomie 25% r/r to dowód niezwykle silnej pozycji konkurencyjnej naszej spółki. Staramy się zatrudniać najlepszych specjalistów i dbamy o ich komfort pracy, aby mogli leczyć naszych pacjentów w nowoczesnych warunkach. Coraz lepiej układa nam się również współpraca z towarzystwami ubezpieczeniowymi, które zlecają nam wykonanie usług medycznych na rzecz swoich klientów w ramach polis zdrowotnych – komentuje wyniki Jacek Rozwadowski, prezes zarządu Centrum Medycznego ENEL-MED.

    Za wzrost odpowiadają pakiety medyczne i FFS

    Połowę sprzedaży Grupy ENEL-MED., której wartość w pierwszej połowie 2024 roku wyniosła 359 mln zł (+21% r/r), stanowiły produkty zryczałtowane, czyli abonamenty medyczne dla firm. Ich dynamika sprzedaży wyniosła 16% r/r. Do osiągnięcia takiego wyniku przyczyniła się m.in. modyfikacja oferty sieci i rozszerzenie firmowych pakietów medycznych o wybrane usługi stomatologiczne, czego oczekują sami zainteresowani. Zgodnie z raportem „Łączy nas zdrowie” największa część pracowników (42%) chciałaby uzupełnienia firmowego pakietu medycznego właśnie o usługi stomatologiczne.

    W strukturze zakupów prywatnych usług medycznych przez klientów indywidualnych dominuje obszar FFS (75% udział w sprzedaży), 20% stanowią prywatne pakiety medyczne, a 5% to medyczne polisy oferowane przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe. W obszarze usług Fee For Service (FFS) enel-med odnotował 25% wzrost r/r, na co głównie złożyło się większe zainteresowanie naszymi usługami stomatologicznymi, konsultacjami specjalistycznymi, rehabilitacyjnymi oraz badaniami laboratoryjnymi. Obroty z towarzystwami ubezpieczeniowymi wzrosły o 46% r/r.

    W pierwszej części tego roku sieć enel-med powiększyła się o dwie nowe placówki medyczne we Wrocławiu zlokalizowane w biurowcach Sagittarius oraz Infinity. Mieszkańcy stolicy Dolnego Śląska i okolic mogą korzystać z rozbudowanej oferty medycznej oraz nowoczesnej kliniki stomatologicznej oferującej m.in. leczenie w narkozie.

    W ramach dywersyfikacji przychodów enel-med konsekwentnie rozwija usługi Podstawowej Opieki Zdrowotnej (tzw. POZ), które znakomicie wpisują się w potrzeby pacjentów. Dynamika sprzedaży w pierwszym półroczu 2024 roku wyniosła ponad 40% r/r.

    Oceniając pierwsze półrocze bieżącego roku nie można pominąć jednak wzrostu kosztów. Jest widoczny zarówno w przypadku kosztów bezpośrednich wykonania usług takich jak wynagrodzenia personelu medycznego i materiałów medycznych, jak i kosztów pośrednich związanych z prowadzeniem placówek, takich jak media, usługi obce, zakupy wyposażenia i materiałów gospodarczych. Utrzymujący się taki stan rzeczy może skutkować koniecznością podniesienia cen w drugim półroczu – mówi Jacek Rozwadowski.

    Smartfonizacja zyskuje na sile

    Nie recepcja w oddziale, infolinia telefoniczna czy strona internetowa – pacjenci najczęściej umawiają się do lekarza przez aplikację mobilną. Z danych enel-med wynika, że w pierwszej połowie 2024 roku 45% pacjentów zarezerwowało wizytę lub badania przy użyciu smartfona, to niemal trzy razy więcej niż telefonicznie (16%). Co czwarta osoba umawia się osobiście w oddziale.

    Prezes enel-med podkreśla, że smartfonizacja usług medycznych, która przybrała na sile po pandemii, ma swoje odbicie w wynikach firmy. – Z aplikacji enel-med korzysta ponad 400 tys. osób. Nie tylko przy jej użyciu rezerwują i odwołują wizyty i badania lekarskie, ale coraz chętniej także je kupują. Już teraz aplikacja generuje największe wzrosty przychodów Grupy biorąc pod uwagę kanały sprzedaży. W pierwszym półroczu tego roku sprzedaż sieci z aplikacji wzrosła aż o 76% w ujęciu rocznym. Taki wynik jest możliwy tylko dzięki połączeniu intuicyjnej i prostej w obsłudze aplikacji mobilnej z siecią nowoczesnych i wysokoocenianych przychodni – podkreśla Jacek Rozwadowski.

    Wysokie noty od pacjentów i lekarzy

    Bardzo dobre wyniki to zasługa wysokiego poziomu satysfakcji pacjentów z oferowanych usług oraz satysfakcji lekarzy z pracy. Klienci enel-med mają możliwość leczenia przez bardzo wysoko ocenianych specjalistów – w badaniu satysfakcji pacjentów lekarze zostali ocenieni na 5,72 w 6-stopniowej skali (ponad 62 tys. wypełnionych ankiet).

    Jednocześnie enel-med dba o poziom współpracy z lekarzami. Ogólny wynik ich satysfakcji z pracy w przychodniach sieci wyniósł 5,38 w skali 1-6. W szczególności specjaliści wysoko oceniają warunki pracy (gabinety i wyposażenie – 5,54) oraz codzienne wsparcie zespołu administracyjnego (5,64) i medycznego nielekarskiego (5,68).

    ŹródłoENEL-MED
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nie ze mną te numery – gra edukacyjna BLIKA już dostępna

    SMS-y od nadawców podszywających się pod kurierów, maile phishingowe, kradzież kont na Facebooku oraz inne cyberprzestępstwa to codzienność, z...