wtorek, 3 grudnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    ‎35 zespołów w półfinale IV edycji Solve for Tomorrow

    Zobacz również

    Program dla młodzieży Solve for Tomorrow z każdym rokiem zyskuje na popularności. ‎Do IV edycji wpłynęło aż 413 zgłoszeń z całej Polski! Spośród nich 35 zespołów ‎zakwalifikowało się do półfinału. Drużyny będą pracować nad pomysłami przy ‎wsparciu ekspertów oraz poznając metodę myślenia projektowego Design Thinking.‎

    - Reklama -


    Solve for Tomorrow to program skierowany do młodych ludzi, którzy wykazują się ‎wrażliwością na wyzwania współczesnego świata, są otwarci na zmiany i pragną mieć ‎realny wpływ na otoczenie. W programie biorą udział uczniowie klas 1–4 szkół ‎ponadpodstawowych wraz z opiekunami. Ich zadaniem było zaproponowanie innowacyjnego ‎rozwiązania w jednym z czterech kluczowych obszarów: zdrowia, bezpieczeństwa, klimatu ‎lub integracji.‎

    Do IV edycji zgłoszono 413 projektów, co stanowi rekord w historii polskiej odsłony Solve for ‎Tomorrow. Co więcej, po raz pierwszy do programu wpłynęły pomysły ze wszystkich 16 ‎województw Polski. ‎

    Ciekawie wyglądają także statystyki dotyczące obszarów, które wybierali uczniowie. ‎Spośród wypełnionych aplikacji 133 skupiało się tematach związanych z integracją, 123 – ‎związanych ze zdrowiem, 97 – z klimatem i 60 – z bezpieczeństwem. Zaskakuje również ‎różnorodność pomysłów młodych twórców: od wyrównywania szans w edukacji i rozwoju ‎osobistym po odpowiedzialne wybory konsumenckie, troskę o zwierzęta oraz zasoby ‎naturalne, a także wspieranie zdrowia fizycznego i psychicznego oraz przeciwdziałanie ‎poczuciu zagrożenia oraz przemocy.‎

    Do programu zakwalifikowało się 35 placówek, w tym zespół z Technikum TEB Edukacja w ‎Tychach, który zwyciężając w hackathonie organizowanym przez Centrum ElektroEkologii ‎otrzymał zaproszenie do półfinału. Pełna lista półfinalistów wygląda następująco:‎

    ‎9 projektów z kategorii Bezpieczeństwo:‎

    • Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Żywcu
    • Świętokrzyskie Stowarzyszenie na rzecz aktywizacji zawodowej i pomocy młodzieży ‎w Kielcach
    • Prywatne Liceum im. Królowej Jadwigi w Lublinie
    • Zespół Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Tarnowie
    • Zespół Szkół nr 1 im. Melchiora Wańkowicza w Błoniu
    • II Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Raciborzu
    • CLXIII Liceum Ogólnokształcące im. Cz. Niemena w Warszawie
    • III Liceum Ogólnokształcące im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni
    • XXIX Liceum Ogólnokształcące im. hm. Janka Bytnara “Rudego” w Łodzi

    ‎8 projektów z kategorii Integracja:‎

    • Dwujęzyczne Liceum Ogólnokształcące EKOLA z Wrocławia
    • Salezjańskie Szkoły Rzemiosł w Łodzi
    • I Liceum Ogólnokształcące dawne Polskie Gimnazjum im. dra Władysława Gębika w ‎Kwidzynie
    • Niepubliczne Międzynarodowe Dwujęzyczne Liceum Ogólnokształcące “IPS – Upper ‎Secondary” we Wrocławiu
    • Zespół Szkół im. Jana Śniadeckiego w Wyszogrodzie
    • Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr II z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Mari ‎Konopnickiej w Opolu
    • Uniwersyteckie XII Liceum Ogólnokształcące im Marii i Georga Dietrichów w ‎Olsztynie
    • Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Siennicy Różanej

    ‎9 projektów z kategorii Klimat:‎

    • Zespół Szkół nr 18 we Wrocławiu
    • Technikum Menedżerskie w Bydgoszczy
    • XIV Liceum Ogólnokształcące im. Zbigniewa Herberta w Lublinie
    • IV Liceum Ogólnokształcące im św. Jana Pawła II w Jaśle
    • V Liceum Ogólnokształcące w Bielsku-Białej
    • Zespół Szkół Elektronicznych im. Ignacego Domeyki w Bolesławcu
    • Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu
    • Zespół Szkół im. ks. Stanisława Staszica w Tarnobrzegu
    • Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące w Toruniu

    ‎8 projektów z kategorii Zdrowie:‎

    • Technikum Automatyki i Robotyki w Łodzi
    • Akademeia High School w Warszawie
    • Liceum Ogólnokształcące nr V im. gen. Jakuba Jasińskiego we Wrocławiu
    • Kłodzka Szkoła Przedsiębiorczości w Kłodzku
    • ‎2 SLO IB imienia Pawła Jasienicy w Warszawie
    • Zespół Szkół Licealnych i Technicznych nr 1 w Warszawie
    • X Liceum Ogólnokształcące im. Gdyńskich Nauczycieli Bohaterów II Wojny ‎Światowej w Gdyni
    • Zespół Szkół Ogólnokształcących w Wolsztynie

    Pomysły oceniało jury w składzie: Krzysztof Dyl (Zastępca Prezesa Urzędu Komunikacji ‎Elektronicznej), Anna Dziama (Pełnomocnik Dyrektora Naczelnego ds. jakości i rozwoju ‎działań edukacyjnych w Centrum Nauki Kopernik), Barbara Halska (Nauczycielka Roku ‎‎2014), Grzegorz Olczyk (Samsung R&D Institute), Michał Purol (Chief Sustainability Officer ‎w UNEP/GRID-Warszawa), prof. dr hab. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego), ‎Marzena Strzelczak (Doradczyni zarządu ds. DEI w Forum Odpowiedzialnego Biznesu), ‎Kira Sukhoboichenko (Założycielka Międzynarodowego Ruchu Latających Plecaczków), ‎Kamil Tomkowicz (Członek Zarządu Fundacji Our Future Foundation) i dr hab. prof. SGH ‎Joanna Żukowska (Kierownik Studiów Podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coacha). ‎Przewodniczą jury jest Magdalena Olborska, ESG Manager w Samsung Electronics Polska, ‎a wiceprzewodniczącym Adam Roś, Wiceprezes Samsung R&D Institute Polska.‎

    Jak wygląda etap półfinałowy?‎

    W nadchodzących tygodniach półfinaliści będą rozwijać swoje projekty, korzystając z ‎metodologii Design Thinking. Dla części z nich będzie to pierwsza okazja, by poznać ten ‎wyjątkowy proces, który umożliwia analizowanie pomysłu z różnych punktów widzenia. ‎Kluczowym elementem tej metody jest skupienie się na użytkowniku – zrozumienie jego ‎potrzeb, problemów i aspiracji. Proces składa się z pięciu etapów: empatyzacji, definiowania ‎problemu, tworzenia pomysłów, prototypowania i testowania.‎

    Praca w tym modelu często prowadzi do zaskakujących wniosków, a początkowe koncepcje ‎mogą ulec diametralnym zmianom. Dlatego tak ważne jest, aby uczniowie byli otwarci na ‎nowe rozwiązania. W całym procesie wspierać ich będą ambasadorzy programu Solve for ‎Tomorrow – doświadczeni trenerzy i nauczyciel z misją.‎

    Aby pomyślnie zakończyć ten etap, uczestnicy powinni przygotować i przesłać film ‎dokumentujący postępy prac nad projektem najpóźniej do 30 stycznia 2025 roku. Na tej ‎podstawie jury wybierze finalistów IV edycji programu.‎


    Program Solve for Tomorrow objęty został patronatem honorowym Ministra Cyfryzacji, ‎Ministra Edukacji oraz Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, jak również patronatem ‎Centrum Nauki Kopernik i UNEP/GRID-Warszawa. Partnerami programu są: Fundacja Our ‎Future Foundation i Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.‎

    ŹródłoSamsung
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Sterując firmą w cyberprzestrzeni – zarządzanie, regulacje, ubezpieczenia

    Kluczowe wyzwania, związane z cyberbezpieczeństwem oraz odpowiedzialność kierownictwa firm w tym obszarze były tematem konferencji, w której 28 listopada...