Polska Telefonia Cyfrowa, operator komórkowej sieci Era, uruchamia nową usługę dla klientów biznesowych – Wirtualną Centralę Abonencką, która oparta jest na telefonach komórkowych (V-PABX).
Jest
to pierwsze w Polsce tego typu rozwiązanie wykorzystujące technologie,
które integruje telefonię komórkową i stacjonarną pozwalając na
efektywne zarządzanie ruchem telefonicznym w firmie.
Jest przeznaczone dla małych i średnich firm, a także dla dużych firm,
posiadających rozproszone geograficznie oddziały. V-PABX umożliwia, na
podstawie reguł definiowanych przez użytkownika, bezpłatne
przekierowanie rozmów przychodzących do firmy na numer stacjonarny do
określonych osób lub grup pracowników bezpośrednio na telefony komórkowe.
V-PABX posiada zalety tradycyjnej centrali telefonicznej oraz oferuje
dodatkowe funkcje, których pozbawione są dotychczas stosowane
rozwiązania. W ramach Wirtualnej Centrali Abonenckiej klienci mają
możliwości uruchomienia usługi Darmowa Sieć Firmowa, dzięki której
połączenia między komórkowymi numerami firmowymi są bezpłatne.
V-PABX umożliwia m.in. wprowadzenie własnego powitania (np. z
informacją o możliwościach wyboru numerów wewnętrznych
przekierowujących do konkretnych działów lub pracowników). Przychodzące
połączenia są ustawiane w odpowiedniej kolejności, a ich dystrybucja
wewnątrz firmy następuje według określanych przez użytkownika filtrów,
np. numer VIP zostaje automatycznie przekierowany na pierwszą dostępną
linię, lub do z góry wyznaczonych osób. Rozbudowane menu głosowe (IVR –
Interactive Voice Response), do tej pory
dostępne tylko w drogich, tradycyjnych rozwiązaniach, umożliwi
dzwoniącemu połączenie się bezpośrednio z wybranym działem lub z
konkretną osobą.