Przelew na telefon BLIK to jedna z najczęściej wykorzystywanych form przekazywania sobie pieniędzy w Polsce. Tylko w pierwszej połowie tego roku użytkownicy BLIKALI ponad 350 milionów razy, co stanowiło jedną czwartą wszystkich transakcji BLIKIEM zrealizowanych w tym czasie. Aby utrzymać wysokie tempo wzrostu liczby osób korzystających z tej usługi, BLIK ruszył z nową kampanią digitalową, w której Mirosław Baka przekonuje, że korzystanie przelewów na telefon BLIK, to „na chłopski rozum” najlepszy sposób dawania, oddawania i zbierania pieniędzy wśród znajomych. Kampania potrwa do 31 października.
W ramach kampanii wpisującej się w serię „Ludzie Ery BLIKA” przenosimy się na polską wieś, pod koniec XVIII wieku. Bohaterowie spotów borykają się z różnego rodzaju przeszkodami związanymi ze zbieraniem lub przekazywaniem siana. Wygoda i bezpieczeństwo przelewania „siana” na pomocą przelewów na telefon BLIK w obecnych czasach, stanowi kontrast dla problemów z dawnych czasów.
Spotom kampanii towarzyszy seria stylizowanych przyśpiewek ludowych, promujących zalety przelewów na telefon BLIK.
Za koncept kreatywny odpowiada agencja Change Serviceplan, za zakup mediów – Spark Foundry a za produkcję dom produkcyjny OTOFILM.