T-Mobile po raz szósty prezentuje swój raport ESG pt. „W zasięgu przyszłości”. Dokument podsumowuje działania, jakie w obszarze środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego podjął magentowy operator w 2024 roku. Wśród nich znalazły się m.in. dążenie do redukcji emisji CO2, inwestycje w odnawialne źródła energii, modernizacja floty oraz liczne projekty prospołeczne, takie jak „Sieć Pokoleń” czy „Pewni w sieci”.
W T-Mobile Polska wierzymy, że działania społeczne i środowiskowe to nie tylko dodatek do realizacji celów biznesowych – to przede wszystkim warunek długoterminowego wzrostu wartości firmy. Muszą więc one być uwzględniane zarówno w zarządzaniu strategicznym, jak i w codziennych decyzjach operacyjnych. Szczególną uwagę przykuwamy do obszarów, które mają bezpośredni związek z naszą działalnością, takich jak klimat, obieg zamknięty, włączenie cyfrowe, różnorodność oraz ład korporacyjny. Dzięki temu nasza strategia ESG jest konsekwentna i spójna.
– Łączność to dziś znacznie więcej niż technologia. To bezpieczeństwo, obecność i możliwość działania, niezależnie od sytuacji. W świecie pełnym niepewności chcemy być partnerem, który nie zawodzi i któremu można ufać. Właśnie dlatego z takim zaangażowaniem realizujemy naszą strategię ESG. Dla nas to nie lista zadań, ale konsekwentna odpowiedź na rosnące wyzwania i oczekiwania. W 2024 roku po raz kolejny pokazaliśmy, że możliwe jest prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny, długofalowy i party na wartościach. Potwierdziły to liczba nagrody i wyróżnienia, aż 13 w obszarze ESG. To dla nas sygnał, że obraliśmy właściwy kierunek – podkreśla Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.
Technologie w służbie zrównoważonemu rozwojowi
Misją T-Mobile jest „tworzenie środowiska, w którym nowoczesne technologie będą służyć zrównoważonemu rozwojowi społeczeństwa”. Dobrze wiemy, że rozwój naszej sieci 5G Bardziej czy narzędzi sztucznej inteligencji wiąże się z większym zapotrzebowaniem na energię.
Jesteśmy jednak gotowi sprostać temu wyzwaniu, co potwierdzają liczby zawarte w naszym raporcie:
- przez ostatni rok obniżyliśmy emisję CO2, osiągając poziom 0,75 kg na 1TB danych,
- od 2021 roku 100% zużywanej przez nas energii pochodzi z odnawialnych źródeł energii,
- 80% samochodów w naszej flocie stanowią pojazdy hybrydowe i elektryczne, a do 2026 ich udział osiągnie 100%.
– W T-Mobile patrzymy na ESG nie tylko przez pryzmat regulacji i obowiązków. To dla nas realna strategia działania, sposób na budowanie odpornego, nowoczesnego biznesu, który tworzy wartość zarówno dla firmy, jak i dla otoczenia. Wierzymy, że największy potencjał zmian leży na styku technologii, odpowiedzialności i odwagi do działania. Dlatego wdrażamy konkretne rozwiązania, które służą ludziom i planecie, jednocześnie otwierając przed nami nowe możliwości rozwoju – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG.
Raport podkreśla także zaangażowanie T-Mobile w działania na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego, m.in. poprzez projekt „Działamy w trosce o naturę”, który promuje recykling zużytych telefonów i edukację ekologiczną w szkołach. W 2024 roku rozpoczęliśmy również akcję „Stare Telefony Działają Cuda”, zrealizowaną wspólnie ze Szlachetną Paczką. W rezultacie, przekazaliśmy do recyklingu ponad 5% sprzedanych urządzeń. Do 2030 r. chcemy całkowicie zamknąć obieg urządzeń w naszym łańcuchu wartości.
Te wszystkie działania prowadzą nas do naszego nadrzędnego celu w kwestii ochrony środowiska – neutralności klimatycznej. W tym roku zredukujemy własne emisje do zera, a w całym łańcuchu dostaw zrobimy to do 2040 r.
Ludzie w sercu naszej sieci
Jako lider innowacji jesteśmy świadomi konsekwencji wynikających z cyfrowego wykluczenia. Dlatego aktywnie z nim walczymy poprzez inicjatywy takie jak „Sieć Pokoleń”. Dodatkowo poprzez projekty „Pewni w sieci” czy #HejtOutLoveIn” edukujemy o zagrożeniach w Internecie. Naszymi działaniami objęliśmy ponad 1,5 mln osób.
Bez zastanowienia zaangażowaliśmy się także w pomoc osobom poszkodowanym w zeszłorocznej powodzi na południu Polski. Przekazaliśmy milion złotych na wsparcie i zapewniliśmy niezawodną łączność w najbardziej krytycznych momentach.
Jako firma technologiczna chętnie wspieramy też kobiety pracujące w naszej branży. W 2024 r. zostaliśmy głównym partnerem wydarzenia Women in Tech. Przez dwa dni dzieliliśmy się wiedzą, inspirowaliśmy i pokazywaliśmy, jak technologia wspiera rozwój, różnorodność i przyszłość.
Zmiany zaczynamy od siebie
Nie zapominamy także o swoich pracownikach, kładąc nacisk na równość i inkluzywność. W ostatnim czasie wdrożyliśmy regularne testy inkluzywności komunikacji oraz zapewniliśmy równość benefitów. Zorganizowaliśmy także szkolenie DEI dotyczące wymiarów różnorodności oraz związanych z nimi potencjalnych barier i przeszkód oraz strategii przeciwdziałania dyskryminacji. Działania DEI realizujemy zgodnie ze strategią „Connected as One”, a jej skuteczność potwierdza rekordowy poziom satysfakcji zespołu. W 2024 roku wskaźnik satysfakcji pracowniczej wyniósł 81,5!
Pamiętamy, że ESG to nie tylko dbanie o środowisko i projekty społeczne – to także ład korporacyjny. Dlatego nasza kultura organizacyjna opiera się na szacunku do prawa, etycznym postępowaniu i odpowiedzialności osobistej. Dbamy o partnerów biznesowych, oferując im m.in. szkolenie online na temat ESG, aby pomóc im w dostosowaniu się do wymogów zrównoważonego rozwoju. Stosujemy również politykę zerowej tolerancji wobec korupcji.