Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), globalny lider w cyfryzacji i automatyzacji procesów na pierwszej linii, ogłosiła dziś uruchomienie swojego inauguracyjnego Frontline AI Summit, który odbędzie się 18 września. Celem wydarzenia jest pokazanie, jak rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję zmieniają pracę na pierwszej linii, zwiększają wydajność i wspierają rozwój nowoczesnej, połączonej kadry pracowniczej.
Dlaczego sztuczna inteligencja ma znaczenie dla operacji na pierwszej linii
Sztuczna inteligencja była dotychczas rozwijana głównie z myślą o środowiskach korporacyjnych, wspierając zwiększanie produktywności osób pracujących przy biurkach. Tymczasem pierwsza linia – gdzie pracownicy funkcjonują w dynamicznie zmieniających się warunkach – stawia własne, unikalne wyzwania, ale także stwarza wyjątkowe możliwości.
Priorytetem Zebra Technologies jest zwiększenie produktywności pracy na pierwszej linii poprzez płynną integrację sztucznej inteligencji z codziennymi zadaniami, usprawnianie procesów i ograniczanie złożoności. Dzięki temu zespoły pierwszej linii mogą pracować szybciej i skuteczniej, a zaoszczędzony czas poświęcać temu, co najważniejsze: świadczeniu najwyższej jakości obsługi klienta.
Środowiska pracy na pierwszej linii są zróżnicowane i wymagają podejmowania szybkich oraz precyzyjnych decyzji. Rozwiązania AI oferowane przez Zebra Technologies mają na celu wyrównanie szans, tak aby każdy pracownik mógł działać na najwyższym poziomie swoich możliwości. Wyobraźmy sobie systemy AI, które dostarczają natychmiastowych odpowiedzi za pomocą prostego skanowania kodu kreskowego, wykonania zdjęcia czy polecenia głosowego – zwiększając przy tym produktywność bez przerywania przebiegu pracy. Wizja ta stanowi kluczowy element strategii Zebra Technologies: AI jako towarzysz i narzędzie wspierające.
– W Zebra Technologies od dziesięcioleci wprowadzamy inteligencję do naszych rozwiązań – powiedział Stuart Hubbard, Senior Director of AI and Advanced Development w Zebra Technologies. – Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji zasadnicze pytanie, przed którym stoją organizacje, nie brzmi już czy powinny ją wdrożyć, lecz w jaki sposób mogą ją najlepiej wykorzystać”. Hubbard pracuje w europejskim centrum innowacji i badań Zebra Technologies w regionie EMEA i podczas szczytu wystąpi z prelekcją poświęconą edge AI.
– Nasz Frontline AI Summit to przełomowy moment, aby pokazać, w jaki sposób sztuczna inteligencja już dziś zmienia pracę na pierwszej linii. Dzięki milionom naszych urządzeń znajdujących się już w rękach zespołów pierwszej linii, nowoczesnym aplikacjom Zebra Workcloud oraz silnemu ekosystemowi niezależnych dostawców oprogramowania (ISV), którzy dostarczają wartość w szerokim zakresie procesów, wyposażamy pracowników w inteligentniejsze narzędzia redefiniujące sposób wykonywania pracy – dodał Hubbard.
Thought Leadership i tworzenie wartości
Zebra Frontline AI Summit to ekskluzywne wydarzenie dostępne wyłącznie na zaproszenie, skierowane do najwyższej kadry kierowniczej koncentrującej się na wdrażaniu technologii sztucznej inteligencji w operacjach na pierwszej linii. Wezmą w nim udział uznani eksperci w dziedzinie AI oraz przedstawiciele kierownictwa Zebra, którzy zaprezentują praktyczne przykłady pokazujące, w jaki sposób sztuczna inteligencja już teraz wpływa na najważniejsze procesy w różnych branżach. Uczestnicy uzyskają praktyczne wskazówki dotyczące tego, jak narzędzia oparte na AI – takie jak inteligentne urządzenia i oprogramowanie Zebra – wspierają podejmowanie lepszych decyzji, zwiększają efektywność i pomagają w rozwiązywaniu wyzwań związanych z zasobami ludzkimi.
Inwestycje Zebra w strategiczne przejęcia oraz działalność badawczo-rozwojową sprawiły, że firma oferuje obecnie szerokie portfolio rozwiązań AI – zarówno sprzętowych, jak i programowych – odpowiadających na potrzeby branż od handlu detalicznego i logistyki po sektor produkcyjny:
• Zebra Mobile Computing AI Suite wspiera w bardziej wydajny i uproszczony sposób deweloperów i niezależnych dostawców oprogramowania (ISV) w szybkim i skutecznym uruchamianiu aplikacji opartych na sztucznej inteligencji na komputerach mobilnych.
• Zerba Companion to kompleksowy zestaw agentów AI stworzonych specjalnie po to, aby wspierać pracowników pierwszej linii w handlu detalicznym w zakresie standardowych procedur operacyjnych, sprzedaży, zarządzania urządzeniami i merchandisingu, z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości oraz technologii widzenia komputerowego.
• Zebra Aurora Deep Learning to narzędzie dodatkowe, które wzbogaca możliwości oprogramowania Zebra Aurora do analizy obrazu przemysłowego, oferując zestaw rozwiązań opartych na deep learningu w jakości przemysłowej.
• Rozszerzający się pakiet rozwiązań oprogramowania Zebra Workcloud Solutions, w tym Workcloud Pricing & Allocation, wykorzystuje moc sztucznej inteligencji do optymalizacji decyzji cenowych w branży odzieżowej i w segmencie produktów softline.
• VisibilityIQ Foresight stosuje techniki uczenia maszynowego do analizy danych pochodzących z milionów urządzeń używanych na pierwszej linii, generując predykcyjną wiedzę i praktyczne wskazówki pozwalające na bardziej efektywne zarządzanie operacjami biznesowymi.
• Zebra Mobile Dimensioning umożliwia wymiarowanie większości paczek prostopadłościennych i nieprostopadłościennych, wykorzystując aparat oraz czujnik czasu przelotu w wybranych komputerach mobilnych Zebra wraz ze sztuczną inteligencją i opatentowanymi algorytmami Zebra do wirtualnej rekonstrukcji i pomiaru przedmiotów o nieregularnych kształtach.
Budowanie i integrowanie AI: zrównoważone podejście
Uczestnicy szczytu, który odbędzie się w Nashville w stanie Tennessee, dowiedzą się, że tworzenie rozwiązań AI dla pracowników pierwszej linii wymaga zarówno innowacyjnego podejścia do ich projektowania, jak i przemyślanej integracji z istniejącymi procesami, z uwzględnieniem odmiennych ról twórców i użytkowników w tym procesie.
Twórcy opracowują narzędzia wykorzystujące dane przedsiębiorstw i integrujące się z systemami operacyjnymi. Użytkownicy – dzięki intuicyjnym interfejsom – współtworzą ewolucję systemu. To podejście zapewnia, że sztuczna inteligencja staje się naturalnym elementem codziennych zadań, wspierając pracowników w sposób zarówno praktyczny, jak i transformacyjny.
Inwestycje Zebra w sensoryczną AI
Zebra Technologies od dawna inwestuje w sensoryczną sztuczną inteligencję – technologie, które umożliwiają maszynom analizę otoczenia na poziomie urządzenia końcowego i odpowiednie reagowanie. To fundamentalne prace w obszarze widzenia komputerowego, rozpoznawania głosu i uczenia maszynowego torują drogę aplikacjom AI, które usprawniają procesy i wspierają podejmowanie decyzji. W miarę jak rozwiązania AI stają się coraz bardziej przyjazne użytkownikowi, Zebra otwiera nowe możliwości uzyskiwania wglądu w czasie rzeczywistym oraz zwiększania efektywności operacyjnej.