Już ponad 700 tysięcy gospodarstw domowych i firm jest obsługiwanych przez TAURON z wykorzystaniem nowoczesnej technologii blockchain. Grupa szacuje, że jeszcze w tym roku z tego rozwiązania będzie korzystał ponad milion klientów. Przełoży się to na zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowej obsługi oraz wyeliminuje, tylko w tym roku, blisko 150 ton papierowych wydruków. TAURON jest prekursorem wdrożenia blockchaina w polskiej energetyce na taką skalę.
– Cyfrowe rozwiązania, które sukcesywnie wdrażamy, wspierają naszych Klientów nie tylko w efektywnym korzystaniu z energii elektrycznej, ale również zapewniają skuteczną i bezpieczną komunikację. Dzięki swojej zdecentralizowanej strukturze, wdrażana przez nas technologia blockchain zapewnia wysoki poziom ochrony danych oraz umożliwia szybkie przekazywanie dokumentów do naszych Klientów. Jako pierwsi w polskim sektorze energetycznym wdrażamy to rozwiązanie na dużą skalę, bo chcemy być najbardziej prokliencką grupą energetyczną – mówi Magdalena Kulczyna, Wiceprezes Zarządu TAURON Sprzedaż.
Blockchain to architektura przechowywania informacji w formie elektronicznej, w sposób gwarantujący niezmienność danych historycznych. Powszechnie stosuję się ją między innymi w sektorze bankowości i telekomunikacji.
Technologia ta gromadzi treści w formie zdecentralizowanej i rozproszonej, w której wszystkie zdarzenia rejestrowane są w postaci bloków budowanych z użyciem funkcji kryptograficznych, a każdy z nich zawiera odnośnik do poprzedniego tworząc łańcuch bloków, czyli właśnie tzw. blockchain.
– Każdy Klient, który się na to zdecyduje, może teraz otrzymać i przeglądać swoją umowę online z pomocą technologii blockchain, która zapewnia bezpieczeństwo i autentyczność danych. Takie rozwiązanie od momentu uruchomienia wybiera już prawie co drugi Klient. To dla nas nie tylko krok w stronę wygodniejszej obsługi, ale też realna korzyść dla środowiska. Ograniczamy druk i transport dokumentów, dbając jednocześnie o ekologię. Wierzymy, że odpowiedzialne podejście do technologii i środowiska pomoże nam wzmacniać relacje z naszymi Klientami – zaznacza Michał Mierzwa, Wiceprezes Zarządu TAURON Obsługa Klienta.
Bezpieczeństwo i mniej papieru
Technologia blockchain dzięki transparentności, kryptografii i pozostałych właściwości łańcuchów bloków zapewnia niezmienność dokumentów dostarczonych Klientowi. Zabezpieczone przechowywanie różnego typu informacji i dokumentów gwarantuje cecha Trwałego Nośnika Danych, a więc formalna możliwość wykorzystania rozwiązania w korespondencji z klientami zgodna z unijnymi przepisami oraz najwyższymi standardami bezpieczeństwa.
Klienci wyrażając zgodę na e-dokumenty otrzymują korespondencję nie tylko dobrze zabezpieczoną, ale i ekologiczną, pozbywając się wielokartkowych zapisów.
Zgodę można wyrazić w każdym kanale kontaktu z TAURONEM – najprościej przez portal Mój TAURON.