„Smaki przez pokolenia” to hasło tegorocznej edycji kampanii „HumanBE – Dwie Godziny dla Rodziny / dla Człowieka”, do której dołączył VeloBank. Międzynarodowa inicjatywa promuje wzmacnianie więzi międzyludzkich i docenia pracodawców wspierających balans między życiem zawodowym, a czasem dla bliskich. Punkt kulminacyjny kampanii przypada 15 maja w Międzynarodowy Dzień Rodzin.
Akcję zainicjowano w 2012 roku, jako reakcję na globalne problemy, w tym epidemię samotności oraz kryzys więzi. Głównym założeniem inicjatywy HumanBE jest wzmacnianie relacji międzypokoleniowych i zacieśnianie kontaktów między ludźmi. Bez względu na to, czy dotyczą rodziny, przyjaźni czy współpracy. Bliskość jest fundamentem szczęścia emocjonalnego i społecznego, wskazują organizatorzy akcji z Instytutu Humanites.
Globalnie na rzecz dobrych relacji
Poprzednie 14. edycji kampanii objęło pracowników 3000 firm w 59 krajach na całym świecie. Na inicjatywę składają się badania społeczne, konferencje oraz konkursy dla pracodawców i pracowników. HumanBE promuje dobre praktyki przedsiębiorców związane z wellbeingiem w obszarze kontaktów międzyludzkich.
Tegoroczna akcja przypadająca na 15 maja, w Międzynarodowy Dzień Rodzin, oparta została o hasło „Smaki przez pokolenia”. Motto podkreśla znaczenie ważnych momentów, które przeżywamy i aktywności jakie podejmujemy z rodziną, przyjaciółmi lub znajomymi w pracy czy poza nią. Zgodnie z badaniem Uniwersytetu w Oksfordzie przeciętny człowiek spożywa prawie połowę posiłków w samotności. Niemal 7 na 10 osób nigdy nie usiadło do stołu z żadnym ze swoich sąsiadów. A 20 proc. respondentów od miesięcy nie spotkało się przy posiłku z rodzicami.
– VeloBank dołączył do międzynarodowej inicjatywy HumanBE, która doskonale koresponduje z wartościami naszej marki. Symboliczne „Dwie Godziny dla Rodziny / dla Człowieka” to wyraz naszego zaangażowania w budowanie środowiska pracy sprzyjającego równowadze między życiem zawodowym a prywatnym oraz wzmacnianiu relacji. W świecie bardziej velo od początku stawiamy człowieka i relacje w centrum – zarówno wewnątrz organizacji, jak i w relacjach z klientami. To podejście widać m.in. w naszej włączającej kampanii walentynkowej, która została doceniona na arenie międzynarodowej nagrodą Diamond SABRE Award – wskazuje Małgorzata Górska, dyrektorka departamentu HR w VeloBanku.
Bankowanie blisko ludzi
Pracownicy VeloBanku w ramach tegorocznej edycji HumanBE będą mogli skrócić swój dzień pracy o dwie godziny aby spędzić czas z bliskimi – rodziną, przyjaciółmi, ukochanym zwierzakiem czy po prostu samym sobą. Akcja jest realizowana w ramach kampanii VeloLove – doceniaj relacje, celebruj chwile.
Oprócz tego w świecie bardziej velo realizowanych jest wiele inicjatyw wspierających relacje międzyludzkie. W ramach akcji VeloTalent marka docenia młodych artystów, którzy zyskując mecenat banku i opiekę ekspertów, mogą realizować swoje pasje angażujące szeroką publiczność. Bank jest też sponsorem tytularnym VeloBank VIA Dolny Śląsk, jednego z najpopularniejszych cyklów amatorskich zawodów kolarskich w Polsce.