Mecz Litwa – Polska, El Clasico, czyli spotkanie Realu Madryt z FC Barceloną, oraz 168 odcinek Dancing with the Stars. Tańca z gwiazdami – to podium treści z największą liczbą widzów w październiku w serwisie MEGOGO. Jak wyglądają pozostałe pozycje w podziale na kanały? Zapraszamy do lektury zestawienia.
– Październik był pod wieloma względami podobny do września. Znów TOP 10 treści zdominowały piłka nożna i taniec. Kategorie te zajęły łącznie 8 z 10 pozycji. Dwie ostatnie dopełniły filmy – Znachor z 2023 roku oraz Przykładny obywatel – informuje Artur Pacuła, CEO MEGOGO w Polsce.
TVP1 – piłka nożna na czele, ale filmy i seriale z blisko 70 proc. udziałem
Mecze z udziałem piłkarskiej reprezentacji Polski – z Litwą i Nową Zelandią – zajęły dwie pierwsze pozycje pod kątem największej liczby widzów w MEGOGO w październiku na TVP1. Mimo to, treści sportowe stanowiły jedynie 9,76 proc. wyselekcjonowanego contentu (4 z 41 pozycji) na „Jedynce”.
Co interesujące, na trzecim miejscu podium znalazł się 19. Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, Koncert laureatów.
W tym samym czasie najpopularniejszą kategorią były filmy, odpowiadające za 36,59 proc. (15 z 41) analizowanej całości. TOP 3 zajęły hity na sobotę: Różyczka, Colombiana oraz Krytyczna godzina. Odpowiednio 4., 5. i 7. miejsce w zestawieniu treści z najwyższą liczbą widzów. Ponadto, dużym zainteresowaniem cieszyły się również: Różyczka 2; Poradnik pozytywnego myślenia; Prawnik z Lincolna; Ronin; Seksmisja; Wichry namiętności; Vabank; Vabank 2, czyli riposta czy Kingsajz.
Seriale i teleturnieje zajęły 31,71 proc. (13 z 41). W tej kategorii znalazły się odcinki produkcji, takich jak Rolnik szuka żony, Drelich, Jaka to melodia? czy Ojciec Mateusz.
Łącznie filmy i seriale stanowiły 68,3 proc. analizowanych treści. Oznacza to, że w porównaniu z wrześniem kategoria ta zyskała w październiku 10 proc.
Program informacyjny 19.30 i pogoda zajęły 5 z 41 pozycji, co odpowiadało 12,20 proc. ogółu. Natomiast wydarzenia kulturalne – 9,76 proc. całości. Oprócz wspomnianego konkursu pianistycznego widzowie oglądali w „Jedynce” również Teatr Telewizji: Separatkę, Melodramat i Rudą.
Polsat – teleturnieje i kabarety znów z najwyższym udziałem
W październiku ramówkę Polsatu zdominował Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami. Odcinki 168, 167, 169 i 170 zajęły 4 pierwsze pozycje pod względem najwyższej liczby widzów.
Treści kulturalne, na które złożyły się teleturnieje i kabarety, odpowiadały za 60,98 proc. (25 z 41) z analizowanej całości. W tej kategorii oprócz wymienionego Tańca z Gwiazdami prym wiodły przede wszystkim odcinki Twoja Twarz Brzmi Znajomo, które zajęły aż 7 pozycji w całym zestawieniu. Ponadto, w grupie kulturalnej znalazły się też takie produkcje, jak Kabaret na żywo. Młodzi i Moralni. Nad mętną rzeką; Ninja vs Ninja; Awantura o kasę; K2. Jedziemy po bandzie czy Nasz nowy dom.
Treści w kategorii filmowej – podobnie jak to miało we wrześniu – znów osiągnęły ponad 25 proc. udział. Było to dokładnie 29,27 proc. (12 na 41), co oznacza nieznaczny wzrost w porównaniu z wcześniejszym miesiącem. W TOP 10 znalazły się 4 filmy z cyklu Megahit. Były to Znachor (5 pozycja), Przykładny obywatel (6 pozycja), Bez skrupułów Toma Clancy’ego (9 pozycja) i Jurassic World: Upadłe królestwo (10 pozycja).
Całość dopełniły 4 odcinki programu śniadaniowego Halo, tu Polsat, stanowiące 9,76 proc.
TVN – Dzień Dobry TVN umacnia swoją pozycję. Filmy z delikatną poprawą
W TOP 10 treści z najwyższą liczbą widzów 4. pierwsze pozycje zajmuje Dzień Dobry TVN. 6. kolejnych – filmy, czyli Flash; Barbie; Gra fortuny; Shrek Trzeci; Shrek Forever i Johnny.
Filmy były też najpopularniejszą kategorią na TVN w październiku, stanowiąc 48,78 proc. całości. Dzięki czemu procentowo bliżej było im do sytuacji z sierpnia, aniżeli z września. W ostatnim miesiącu wakacji zajęły 43,90 proc., natomiast miesiąc później było to już prawie 2/3 z 41 analizowanych pozycji.
Istotną rolę w ramówce po raz kolejny miał program śniadaniowy – Dzień Dobry TVN. Blisko co 5. treść oglądana przez widzów na tym kanale miała właśnie charakter śniadaniowy (8 z 41 pozycji).
Taki sam procent, jak Dzień Dobry TVN (19,51), stanowiły dwa teleturnieje: MasterChef i Afryka Express. Całości dopełniło 5 programów informacyjnych Fakty, co przełożyło się na 12,20 proc. udział.
TV Puls – trzeci miesiąc z rzędu 100 proc. analizowanych treści to filmy
W październiku – podobnie jak w sierpniu i wrześniu – spośród treści oglądanych w TV Puls przez największą liczbę widzów na MEGOGO 41 pozycji zajęły filmy. Trzeci miesiąc z rzędu kategoria ta stanowi 100 proc. contentu, po który wracają oglądający ten kanał.
TOP 10 filmów w Pulsie w październiku to: Zjawa; Człowiek w ogniu, w ramach mocnego sobotniego kina; Pocałunek smoka oraz Przerwany lot – obydwa jako Niedziela z gwiazdami; Dirty Dancing; Skazany; Osaczeni; Kandahar, w ramach Niedzieli z gwiazdami; Najemnik oraz Transporter 3.
Propozycję filmową stacji uzupełniają seriale, stanowiące ważną część ramówki, takie jak Lombard. Życie pod zastaw, Ranczo czy Wspaniałe stulecie.
Eleven Sports – po raz kolejny piłka hiszpańska i Formula 1®
Prawdziwym hitem na MEGOGO w październiku było El Clasico. Mecz Realu Madryt z FC Barceloną znalazł się na drugim miejscu pod względem liczby widzów, biorąc pod uwagę wszystkie treści oraz kanały. Na drugiej pozycji na Eleven Sports znalazło się studio do hiszpańskiego klasyka.
Mimo dominacji hiszpańskiej piłki, w TOP 10 treści z największą liczbą widzów 6 pozycji zajęła Formula 1®. Były to w kolejności GP Meksyku, GP Singapuru, GP Meksyku – studio, GP USA, GP Singapuru – studio. Uzyskały miejsca od 3 do 7.
Na 8. miejscu uplasował się niemiecki Der Klassiker, czyli mecz Bayernu Monachium z Borussią Dortmund. Na 9. – mecz Barcelony z Gironą. Dziesiątkę uzupełniło studio do GP USA.
TVP2 – James Bond wygrywa z Atletico i Arsenalem, ale to seriale i teleturnieje zdominowały zestawienie
W TOP 4 treści na TVP2 na MEGOGO znalazły się trzy filmy z Jamesem Bondem, przedzielone na drugiej pozycji meczem Atletico Madryt z Arsenalem Londyn w ramach rozgrywek Ligi Mistrzów. Na 1. miejscu znalazł się film W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości. Na trzecim – Diamenty są wieczne. Natomiast na 4. – Żyj i pozwól umrzeć. Ostatnią pozycją filmową w zestawieniu, która uplasowała się na 22. miejscu był tytuł Do domu po miłość. Kategoria filmowa stanowiła w październiku na „Dwójce” 9,76 proc., co jest analogiczną sytuacją do tej z września. Tam podobnie dominowały filmy o Jamesie Bondzie.
Najpopularniejszą kategorią w drugim kanale Telewizji Publicznej były seriale, zajmujące 17 z 41 pozycji, czyli 41,46 proc. Zdominowało ją 7 odcinków M jak miłość. Ponadto, w zestawieniu seriali z największą liczbą widzów wymienić należy po 4 odcinki Rodzinka.pl oraz Na dobre i na złe. Całości dopełnia po jednej odsłonie Na sygnale i Barw Szczęścia.
Sporym zainteresowaniem na TVP2 cieszyły się również programy kulturalne – przede wszystkim teleturnieje. Osiem pozycji miało związek z The Voice of Poland, a po jednej z Szansą na sukces. Opole 2026 i koncertem Kortez na dobry wieczór. Kategoria ta stanowiła 24,39 proc. wszystkich treści na „Dwójce”.
Łącznie seriale i teleturnieje miały 65,85 proc. udział w treściach konsumowanych na TVP2 na MEGOGO w październiku. To wynik identyczny jak we wrześniu.
Na 41 analizowanych pozycji 8 miało charakter śniadaniowy. Pytanie na Śniadanie było blisko co 5. propozycją (19,51 proc.) z najwyższą liczbą widzów.
Drugim wydarzeniem sportowym oprócz meczu Atletico z Arsenalem, które miało wysoką liczbę oglądających, było spotkanie legend Polska – Niemcy. Zajęło ono wysokie, 5. miejsce w zestawieniu. Dwie treści sportowe stanowiły w ubiegłym miesiącu 4,88 proc. analizowanej całości.
TVP3 – 1. i 2. ligowa piłka nożna znów wygrała
W TOP 10 propozycji na TVP3 aż 6. pierwszych zajęły mecze piłkarskiej 1. i 2. ligi polskiej. Były to odpowiednio:
● Betclic 2. Liga – Resovia Rzeszów – Unia Skierniewice
● Betclic 2. Liga – Stal Stalowa Wola – Zagłębie Sosnowiec
● Betclic 1. Liga – Znicz Pruszków – Śląsk Wrocław
● Betclic 2. Liga – Olimpia Grudziądz – Sokół Kleczew
● Betclic 1. Liga – GKS Tychy – Wieczysta Kraków
● Betclic 1. Liga – Śląsk Wrocław – Górnik Łęczna
● Betclic 2. Liga – GKS Jastrzębie – KKS 1925 Kalisz
22 z 41 pozycji – 53,66 proc. – stanowiły w październiku na TVP3 w MEGOGO treści informacyjne. Wśród nich wymienić należy: Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie; Dobrego dnia; Kryminalna siódemka, Extra; Gość Regionów; Dziennik regionów; Polska o poranku czy Pogoda.
Blisko 10 proc. treści analizowanych w październiku zajęły treści kulturalne – Piosenka dla Ciebie. 6 pozycji (14,63 proc.) zajęły wydarzenia religijne. Natomiast dwa miejsca (4,88 proc.) zostały zarezerwowane dla reportaży – Tacy byliśmy, 2 plus 1 oraz Bohaterki, Maja Komorowska.
– Zgodnie z przewidywaniami, w październiku było widać stabilizację w ramówkach stacji branych pod uwagę w naszej analizie. W niektórych przypadkach procent treści był identyczny w minionym miesiącu jak we wrześniu. Dotyczy to np. filmów na TVP2 czy seriali i teleturniejów na tym samym programie. Seriale i kabarety to też po raz kolejny mocna strona Polsatu. TV Puls filmami stoi, a Eleven hiszpańską piłką nożną oraz Formula 1® – podsumował zestawienie Artur Pacuła z MEGOGO.