TCL, jeden z czołowych producentów elektroniki użytkowej, jak wynika z niezależnych badań rynkowych, w ubiegłym roku zdobył pozycję światowego lidera w sprzedaży klimatyzatorów z funkcją Fresh Air.
Awans TCL na pozycję lidera to efekt strategicznego skoncentrowania się na dostarczaniu technologii świeżego powietrza większej liczbie konsumentów w Europie i na całym świecie. TCL przewidział rosnące zapotrzebowanie na świeże, zdrowe powietrze w zamkniętych pomieszczeniach i już w 2021 roku ogłosił strategię Fresh Air. Strategia ta ma na celu zapewnienie możliwie najlepszych warunków korzystnych dla zdrowia poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji, technologii świeżego powietrza oraz zaawansowanych rozwiązań oszczędzania energii. Odpowiada ona na kluczowe potrzeby związane z jakością powietrza w pomieszczeniach, efektywnością energetyczną i różnorodnymi scenariuszami użytkowania, czego przykładem jest wprowadzony w 2024 roku model FreshIN 3.0.
Klimatyzator FreshIN 3.0, nagrodzony na targach CES 2025 wyróżnieniem Smart Fresh Air Technology Innovation Award, dzięki stałemu doprowadzaniu powietrza z zewnątrz i bezustannemu filtrowaniu w celu usunięcia zanieczyszczeń i nieprzyjemnych zapachów, pozwala cieszyć się czystym i zdrowym powietrzem w pomieszczeniach.
Urządzenie wyposażono również w czterostopniowy system redukcji hałasu obniżający jego poziom o 17% oraz ograniczający zużycie energii algorytm AI, który dostosowuje pracę klimatyzatora do warunków panujących wewnątrz i na zewnątrz, co pozwala uzyskać nawet o ponad 37% niższe zużycie energii.
Obecnie 65% przychodów TCL pochodzi z rynków zagranicznych. Firma posiada 11 globalnych baz produkcyjnych i sprzedaje rocznie ponad 20 milionów jednostek klimatyzacyjnych. Jej produkty są projektowane z myślą o lokalnych potrzebach i wykorzystują ekologiczne czynniki chłodnicze spełniające europejskie normy.
Wraz z rosnącą świadomością dotyczącą stanu zdrowia, szczególnie po pandemii, globalny rynek klimatyzacji ewoluuje od podstawowej kontroli temperatury w kierunku kompleksowego zarządzania jakością powietrza. TCL przewidział te zmiany, stawiając na innowacje
i rozwijając pełne portfolio produktów Fresh Air we wszystkich segmentach i kategoriach.
Wiodące w branży możliwości produkcyjne i badawczo-rozwojowe
Zespół badawczo-rozwojowy TCL, liczący ponad 1000 specjalistów, opracował dziewięć kluczowych funkcji w portfolio klimatyzatorów, w tym optymalizację głębokiego snu, dostarczanie świeżego powietrza o dużej objętości przy niskim poziomie hałasu oraz energooszczędne systemy pomp ciepła.
Kierując się filozofią „Smart & Healthy”, łączącą nowoczesne innowacje z dążeniem do harmonijnego współistnienia człowieka i natury, TCL będzie rozwijać swoją globalną obecność i wprowadzać na rynek wysokiej jakości urządzenia, które zapewnią konsumentom czystsze powietrze i pozwolą prowadzić zrównoważony styl życia, jednocześnie umożliwiając producentowi umacnianie pozycję lidera na rynku europejskim.