T-Mobile uruchomił nowy moduł autorskiej platformy szkoleniowej Cyber Know. To kompleksowe narzędzie stworzone z myślą o podnoszeniu świadomości i kompetencji w obszarze cyberbezpieczeństwa w organizacjach różnej wielkości – od małych i średnich przedsiębiorstw, przez duże firmy, aż po instytucje sektora publicznego.
Cyber Know to nowoczesne i interaktywne rozwiązanie, które pozwala przeprowadzać regularne, roczne programy Security Awareness, obejmujące 12 modułów szkoleniowych z zakresu cyberzagrożeń i najlepszych praktyk bezpieczeństwa. Platforma składa się z dwóch modułów: testowych kampanii socjotechnicznych (do realizacji testowych kampanii phishingowych i smshingowych) oraz platformy szkoleniowej (udostępniającej szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa).
Platforma działa w modelu webowym i mobilnym, umożliwiając naukę w dowolnym czasie i miejscu. Wśród dostępnych funkcji znajdują się m.in. testy, quizy, moduły video oraz elementy gamifikacji, a także system certyfikacji potwierdzający nabyte umiejętności. Platforma umożliwia skuteczne szkolenie pracowników wszystkich szczebli – od administracji po kadrę zarządzającą – poprzez interaktywne moduły e-learningowe oraz testy edukacyjne. Każdy moduł jest opracowany w oparciu o aktualne trendy zagrożeń i najlepsze praktyki branżowe, zgodnie z uniwersalnymi zasadami bezpieczeństwa.
– Człowiek jest najsłabszym, ale też najbardziej podatnym na wzmocnienie ogniwem w łańcuchu bezpieczeństwa cyfrowego. Dlatego w T-Mobile stawiamy na programy edukacyjne, które pomagają zdobyć pracownikom odpowiednią wiedzę. Teraz dzięki platformie Cyber Know możemy realnie pomagać klientom z sektora B2B minimalizować ryzyko cyberataków, które u podstaw mają phishing i smishing – mówi Renata Kania, Główna Specjalistka ds. budowania świadomości i kultury bezpieczeństwa, T-Mobile.
Dane pokazują, że regularne szkolenia mogą zmniejszyć ryzyko incydentów związanych z błędami pracowników nawet o 70% (według raportu SANS Institute), co przekłada się na realne oszczędności i większą odporność organizacji na cyberzagrożenia. Co istotne, Cyber Know spełnia restrykcyjne wymagania regulacyjne, w tym dyrektywę NIS2, oferując klientom pełne wsparcie w zgodności z przepisami.
Pełny pakiet usług
Dzięki integracji platformy z testowymi kampaniami socjotechnicznymi oraz zaawansowanym raportom analitycznym, T-Mobile dostarcza klientom rozwiązanie end-to-end, które łączy edukację z realnym monitorowaniem zagrożeń. W efekcie firmy zyskują nie tylko narzędzie do podnoszenia świadomości i pogłębiania wiedzy, lecz kompleksowego partnera w zarządzaniu cyberbezpieczeństwem.
– Jako operator telekomunikacyjny mamy unikalny wgląd w ruch sieciowy i incydenty bezpieczeństwa – to pozwala nam na bieżąco aktualizować treści szkoleniowe i dostarczać materiały oparte na realnych zagrożeniach, a nie tylko teorii – dodaje Renata Kania.