W pierwszym kwartale 2025 roku, T-Mobile Polska:
- Kontynuował pozytywne trendy z zeszłego roku, osiągając wzrost przychodów o 4% (r/r) oraz EBITDA AL o 4,9% (r/r);
- Pozyskał 376 tysięcy nowych klientów (r/r) usług mobilnych, a jednocześnie przekroczył pułap 400 tysięcy klientów usług szerokopasmowych;
- W segmencie prywatnym zwiększył bazę klientów korzystających z dwóch lub więcej usług T-Mobile oraz z sukcesem zaprezentował nowy format komunikacyjny #BurzymyBariery we współpracy z Dawidem Podsiadłą;
- Rozwijał segment biznesowy dzięki rosnącej sprzedaży usług ICT oraz popularności oferty Magenta Biznes;
- Koncentrował się na rozwoju sieci 5G Bardziej i stałej poprawie jakości usług, co przyniosło operatorowi szereg nagród potwierdzających szybkość i niezawodność sieci;
- Konsekwentnie realizował ambitne cele środowiskowe i wdrażał szereg projektów prospołecznych.
Na koniec pierwszego kwartału 2025 roku baza klientów T-Mobile Polska wzrosła o 376 tysięcy (r/r) i liczyła łącznie 12,6 miliona. Wynik ten był przede wszystkim konsekwencją zwiększenia bazy klientów usług abonamentowych o 241 tysięcy (r/r). Jednocześnie systematycznie rosła liczba klientów konwergentnych, co oznacza, że zgodnie ze strategią firmy coraz więcej osób wybiera T-Mobile jako dostawcę dwóch lub więcej usług, decydując się związać z firmą na dłużej. Wzrosła także liczba użytkowników oferty światłowodowej, dzięki czemu baza klientów stacjonarnego internetu szerokopasmowego w pierwszym kwartale przekroczyła 400 tysięcy użytkowników. Rosnąca baza klientów, zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych, w połączeniu z wyższymi średnimi przychodami, pozwoliła operatorowi utrzymać tempo wzrostu z 2024 roku. W rezultacie T-Mobile zaraportował łączne przychody sięgające 1,8 mld zł, wzrost o 4% rok do roku, a EBITDA AL uległa dalszej poprawie o 4,9% (r/r), osiągając poziom 475 mln zł.
– Nie zwalniamy tempa – nasza dynamika to trwały trend. T-Mobile staje się pierwszym wyborem dla coraz większej liczby klientów, którzy sięgają nie tylko po usługi mobilne, ale pełną gamę oferowanych im możliwości. Nasza oferta konwergentnych i najwyższa jakość w połączeniu z szybkim rozwojem sieci 5G oraz coraz szerszą dostępnością oferty stacjonarnej sprawiają, że coraz klientów może łatwiej niż kiedykolwiek doświadczyć tego, co najlepsze w T-Mobile. I to nie koniec. W pierwszym kwartale we współpracy z Dawidem Podsiadłą zaprezentowaliśmy nową platformę komunikacyjną #BurzymyBariery, która idealnie odzwierciedla wartości naszej marki – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes Zarządu T-Mobile Polska. – Połączenie wielokrotnie nagradzanej za najwyższą jakość sieci T-Mobile z niezwykle popularnym wśród klientów programem Magenta Moments tworzą zwycięską formułę, którą klienci coraz częściej wybierają każdego dnia.
Realizując misję marki „Connecting your world”, czyli łączenie ludzi z całym ich światem, w pierwszym kwartale 2025 r. T-Mobile wystartował z platformą #BurzymyBariery, by walczyć z przeszkodami, jakie utrudniają Polkom i Polakom bycie blisko siebie. Ma to swoje odzwierciedlenie nie tylko w szeroko zakrojonych kampaniach reklamowych, z nowym ambasadorem marki Dawidem Podsiadłą, ale przede wszystkim zmianą podejścia rynkowego, jeszcze wyższą jakością obsługi klienta oraz rozwojem programu Magenta Moments.
Nasze sukcesy rynkowe mają bezpośrednie przełożenie na wyniki finansowe. Rosnące przychody pozwalają nam inwestować nie tylko w obsługę klienta i infrastrukturę sieciową, aby zapewnić klientom najlepszą jakość usług, ale teraz także w komunikację marki. Zwiększona obecność w mediach, która nie byłaby możliwa bez dobrej kondycji naszej firmy wypracowanej przez ostatnie kwartały, doskonale wpisuje się w obietnicę długofalowego zrównoważonego wzrostu. Nasze podejście skupione na stałym wzroście i reinwestowaniu w doświadczenia klientów sprawdziło się zarówno w przeszłości, gdy otoczenie było znacznie mniej sprzyjające, jak i teraz, gdy dynamika rynku jest po naszej stronie – powiedział Juraj Andras, członek zarządu T-Mobile Polska ds. finansowych.
W pierwszym kwartale 2025 roku T‑Mobile Polska konsekwentnie realizował również swoją strategię ESG, obejmującą działania na rzecz klimatu oraz te, tworzone z myślą o społeczeństwie, szczególną uwagę zwracając na obszar cyrkularności oraz cyfrowego włączenia. Projekty te zostały w ostatnich miesiącach nagrodzone w prestiżowych konkursach Telekom Team Award oraz CSR Poland Awards.
Burzenie barier na rynku telekomunikacyjnym i w polskim społeczeństwie
Uruchomiona w lutym 2025 roku platforma komunikacyjna #BurzymyBariery prezentuje nowe podejście marki do wszystkich obszarów działalności T-Mobile – począwszy od działań brandowych, przez podejście do klientów w sklepach i na infolinii czy wdrażania w życie sugestii klientów. W ramach burzenia barier i łączenia ludzi dzięki muzyce, T-Mobile został również sponsorem tytularnym dwóch festiwali – „ZORZA wspierana przez T-Mobile” (organizowana w 6 miastach w całym kraju) oraz „Audioriver together with T-Mobile Electronic Beats” w Łodzi.
Co równie istotne, T-Mobile w ramach Magenta Moments – pierwszego na rynku operatorów telekomunikacyjnych programu angażującego dla klientów – systematycznie poszerza zakres ofert, z których mogą korzystać klienci operatora, w tym ofert umożliwiających dzielenie się nimi z drugą osobą. T-Mobile poszerza przy tym portfolio partnerów o firmy tak jak Żabka, Wolt czy Cinema City, których oferty są już dostępne w programie Magenta Moments.
Jednocześnie pierwszy kwartał w segmencie klientów indywidualnych to wyraźny wzrost sprzedaży internetu światłowodowego. Porównując dane z analogicznego okresu w 2024 r., operator zanotował sprzedaż wyższą o 67%. Jest to wynik zarówno atrakcyjnej oferty dla klientów, jak również zwiększenia liczby gospodarstw domowych pozostających w zasięgu światłowodu T-Mobile, dzięki integracji z dwoma ogólnopolskimi partnerami hurtowymi.
Rozwój oferty dla biznesu
W pierwszym kwartale T-Mobile rozwijał portfolio usług T Business dla dużych i średnich firm. Wzmocnił portfolio rozwiązań z zakresu software defined ofertą SD-Connect, dzięki której klienci mogą teraz szybciej i łatwiej zarządzać siecią w wielu lokalizacjach (SD-WAN), zapewnić stabilne i bezpieczne połączenia dla pracowników – zarówno w biurze (SD-LAN), jak i zdalnie (SASE). Dodatkowo wprowadził usługę Business Backup, umożliwiającą automatyczne tworzenie i przechowywanie kopii zapasowych w chmurze T-Mobile, co zwiększa ochronę danych i ciągłość działania biznesu.
Portfolio usług cyberbezpieczeństwa zostało natomiast wzbogacone o rozwiązanie SOC Lite, dostarczające narzędzia umożliwiające firmom na spełnienie wymogów NIS2. Co więcej, dzięki usłudze Cloud Application Protection klienci biznesowi mogą skorzystać z inteligentnej ochrony stron www, aplikacji webowych oraz API, z wykorzystaniem mechanizmów uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji. Ostatnią nowością była nowa odsłona Monitoringu SIM, rozwiązania umożliwiającego monitorowanie i nadzorowanie urządzeń wyposażonych w karty SIM. Rozszerzenie oferty przyczyniło się do zwiększenia w pierwszym kwartale roku przychodów T-Mobile z usług cyberbezpieczeństwa i segmentu ICT.
W niższych segmentach pierwszy kwartał zakończył się wzrostem bazy klientów i usług. Istotnym krokiem było wdrożenie do oferty dla mniejszych firm usługi Magenta Biznes Internet Pro, umożliwiającej korzystanie z bezprzewodowego internetu stacjonarnego. Dotychczas taka opcja była dostępna tylko dla dużych przedsiębiorstw. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, operator zaproponował też firmom możliwość zakupu urządzeń bez abonamentu, co daje przedsiębiorcom większą elastyczność.
Najlepsza prędkość i jakość sieci
T-Mobile wkroczył w 2025 rok na pełnych obrotach, utrzymując dynamiczne tempo rozwoju 5G z końcówki ubiegłego roku, by rozbudowywać i ulepszać swoją sieć. Tylko w pierwszym kwartale operator oddał od dyspozycji klientów 181 nowych stacji bazowych oferujących sygnał 5G w paśmie C, w wyniku czego całkowita liczba stacji bazowych sieci 5G Bardziej sięgnęła 3771. Równolegle, w pierwszym kwartale T-Mobile zmodernizował 457 z ponad 12,5 tysiąca istniejących stacji bazowych wyposażając je w najnowszy sprzęt radiowy, aby zwiększyć ich przepustowość i niezawodność. Jednocześnie, z myślą o stale rosnącym popycie na przesył danych inwestował w rozwój infrastruktury optycznej oraz sieci rdzeniowej.
W efekcie długość własnych łączy światłowodowych operatora zwiększyła się w pierwszym kwartale o 1222 kilometry i obecnie łącznie wynosi ona 34600 km. W konsekwencji 86 procent wszystkich lokalizacji 5G Bardziej jest teraz połączonych światłowodem, a prawie 97 procent łączy do stacji bazowych 5G zapewnia przepustowość 10 Gb/s lub wyższą. W pierwszym kwartale kontynuowano także inwestycje w obszarze centrów danych. Obiekt przy ul Szlacheckiej w Warszawie otrzymał nowy system chłodzenia, który poprawia wydajność energetyczną, oraz najnowocześniejszy generator zapasowy, aby zagwarantować klientom korporacyjnym ciągłość biznesową i redundancję na najwyższym poziomie.
Działania operatora zostały docenione przez ekspertów. Ookla przyznała T-Mobile nagrodę dla Najlszybszej sieci mobilnej w Polsce oraz uznała ją za najbardziej niezwodną sieć mobilną w Polsce. SpeedTest.PL przyznał natomiast firmie nagrody dla najszybszego internetu domowego i mobilnego, a RF Benchmark docenił T-Mobile jako najlepszego operatora sieci LTE oraz docenił najwyższy przyrost prędkości w sieci 5G w 2024 r. Najwyższa jakość sieci zachęca klientów do coraz intensywniejszego korzystania z transmisji danych. W omawianym okresie przetransferowali oni 903 petabajty danych, a ilość danych przesyłanych w sieci 5G wzrosła o 143 procent.
Odpowiedzialność społeczna
Operator w pierwszych miesiącach 2025 rok pracował nad realizacją wyznaczonych celów ESG, które koncentrują się na działań ekologicznych, społecznych oraz tych z zakresu ładu korporacyjnego.
Operator kontynuował szereg działań związanych z troską o planetę. Po raz kolejny dołączył do obchodów „Godziny dla Ziemi”, podsumowując swoje zaangażowanie na rzecz neutralności klimatycznej spółki, zorganizował wydarzenie dla swoich pracowników z okazji Dnia Ziemi, a także zaproponował klientom Outlet T-Mobile w odświeżonej formule.
Jednym z kluczowych działań firmy jest edukacja cyfrowa i ułatwianie korzystania z technologii. Dlatego też operator zainaugurował kolejną odsłonę kampanii edukacyjnej „Sieć Pokoleń”, oferując seniorom rozbudowaną ofertę bezpłatnych warsztatów stacjonarnych oraz nowy kurs online dostępny na stronie www.siecpokolen.pl. Projekt został w ostatnich miesiącach nagrodzony w konkursach Telekom Team Award oraz CSR Poland Awards.
Ważnym pod kątem ładu korporacyjnego jest natomiast fakt, że Deutsche Telekom opublikował pierwsze oświadczenie o zrównoważonym rozwoju, zgodne z unijną Dyrektywą CSRD. To duży krok naprzód w zakresie transparentności i odpowiedzialności korporacyjnej.