Gdy tylko wystartowały promocje na Black Friday i w całym kolejnym tygodniu przed mikołajkami, Polacy ruszyli po zakupy prezentów, które masowo wysyłali m.in. z pomocą usługi Pocztex. Efekt? Blisko 10-procentowy wzrost liczby paczek w porównaniu z tym samym tygodniem grudnia w ubiegłym roku.
Do Świąt Bożego Narodzenia pozostały jeszcze dwa tygodnie, więc wzrosty będą na pewno jeszcze większe. Już od kilku lat analitycy obserwują rosnącą popularność wygodnych i szybkich zakupów online i rynek e-commerce rośnie o 8-10 proc. rdr. Ta tendencja jeszcze nasila się w grudniu, w okresie wzmożonych zakupów przedświątecznych.
Poczta gotowa na wzrost fali paczek
Poczta Polska ma ogromne doświadczenie w skutecznym szykowaniu się na rosnącą falę paczek z prezentami.
– Z przygotowaniami ruszyliśmy już we wrześniu. Sprawdziliśmy bazę transportową i maszyny do sortowania. Wspólnie z klientami zebraliśmy informacje o tym, jak mogą wzrosnąć wolumeny przesyłek w tym roku, a potem przez kilka intensywnych tygodni przygotowywaliśmy nasz personel i zasoby logistyczne na to, by obsłużyć dynamicznie rosnącą liczbę przesyłek. Dlatego cieszymy się z tych wzrostów, bo wiemy, że doręczymy wszystkie te paczki terminowo i bez większych problemów – komentuje Paweł Witkowski, dyrektor Biura Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.
Ponad 20 tys. punktów odbioru w całej Polsce
Poczta Polska to jeden z największych operatorów w kraju. Spółka posiada sieć odbioru przesyłek złożoną z ponad 20 tys. punktów, w tym 2150 automatów paczkowych, 7,6 tys. placówek i kilkunastu tysięcy punktów partnerskich – m.in. sklepy Żabka, ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum. Z usług Poczty korzysta aż 92% Polaków.
O potencjale operatora stanowi także sieć kilkudziesięciu sortowni i nowoczesna flota składająca się z 5 tys. własnych pojazdów. To pozwala na obsługiwanie ponad 15 mln adresów w całej Polsce.
4 mln sztuk dziennie – bezpiecznie i na czas
Listonosze i kurierzy Poczty Polskiej roznoszą codziennie prawie 4 mln sztuk różnego typu przesyłek. Co bardzo ważne, w ostatnim roku udało się znacznie poprawić wyniki w zakresie terminowości doręczeń – np. w ramach usługi Pocztex ok. 95% przesyłek dostarczanych jest w standardzie D+1, czyli już następnego dnia roboczego.