czwartek, 18 grudnia, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Stacja Galaxy rozszerza program cyfrowej edukacji o klasy IV-VIII. Zgłoś szkołę do nowej edycji

    Zobacz również

    Bezpieczne korzystanie z urządzeń mobilnych, umiejętność rozpoznawania zagrożeń w sieci, asertywne reagowanie na niewłaściwe zachowania online oraz dbanie o zdrowie psychiczne i fizyczne w cyfrowym świecie – to kluczowe kompetencje, które rozwijają nowe scenariusze lekcji programu „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci”.

    - Reklama -

    Wraz ze startem strony internetowej projektu, Samsung udostępnia bezpłatne materiały edukacyjne, w tym nowe scenariusze dla uczniów klas IV–VIII szkół podstawowych, wspierające nauczycieli i rodziców w kształtowaniu świadomych i odpowiedzialnych postaw cyfrowych dzieci i młodzieży.


    „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci” to program edukacyjny, którego celem jest wspieranie dzieci, nauczycieli i rodziców w bezpiecznym oraz świadomym korzystaniu z technologii cyfrowych i budowaniu odpowiedzialnych postaw wobec świata online. W dotychczasowych edycjach do inicjatywy dołączyło niemal 700 szkół podstawowych z całej Polski, angażując uczniów klas I–III oraz ich nauczycieli i rodziców.

    Tegoroczna edycja programu wychodzi naprzeciw potrzebom uczniów klas IV–VIII, dla których internet i urządzenia mobilne odgrywają istotną rolę w codziennym funkcjonowaniu. To kluczowy moment dla kształtowania świadomych i bezpiecznych nawyków cyfrowych. W odpowiedzi na sygnały płynące ze szkół opracowano nowe scenariusze lekcji oraz aktywności, które wspierają nauczycieli i rodziców w pracy ze starszą młodzieżą.

    Cztery nowe scenariusze – praktyka, rozmowa i aktywne działania

    W ramach nowej odsłony programu przygotowano cztery scenariusze lekcji, które – podobnie jak wszystkie materiały „Stacji Galaxy” – zostały opracowane we współpracy i konsultacji z nauczycielami, tak aby odpowiadały realiom szkolnym i potrzebom uczniów:

    • „Cyfrowa równowaga. Jak dbać o zdrowie psychiczne i fizyczne w świecie online?” – scenariusz poświęcony budowaniu świadomych nawyków cyfrowych i zasad zachowania równowagi między światem online i offline.
    • „Bezpieczeństwo i higiena korzystania z urządzeń mobilnych” – zajęcia dotyczące zagrożeń związanych z korzystaniem z internetu i smartfonów oraz rozpoznawania sytuacji wymagających szczególnej ostrożności.
    • „Czas offline. Dlaczego jest ważny i jak go planować?” – scenariusz pomagający zrozumieć znaczenie odpoczynku od ekranów i planowania czasu bez urządzeń cyfrowych.
    • „Smartfonowy człowiek. Wpływ urządzeń mobilnych na mój organizm” – zajęcia poświęcone wpływowi korzystania ze smartfona na zdrowie fizyczne i psychiczne dzieci i młodzieży.

    Scenariusze stawiają na aktywność uczniów, pracę w grupach, rozmowę i analizę codziennych sytuacji, z jakimi młodzi ludzie spotykają się w sieci – od presji bycia online, przez hejt, po nadmierne korzystanie ze smartfona.

    „Stacja Galaxy” – zgłoś się już dziś!

    Program pozostaje również otwarty dla nauczycieli i szkół pracujących z dziećmi w klasach I–III. Gotowe scenariusze i materiały edukacyjne wspierają najmłodszych w stawianiu pierwszych kroków w cyfrowym świecie i uczą bezpiecznego korzystania z technologii już od wczesnych lat edukacji.

    Nauczyciele i szkoły zainteresowani udziałem w programie mogą zarejestrować się oraz uzyskać dostęp do wszystkich materiałów edukacyjnych na stronie: https://stacjagalaxy.pl/rejestracja

    III edycja programu „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci” została objęta patronatem Minister Edukacji, Ministerstwa Cyfryzacji oraz Rzecznika Praw Dziecka. Partnerami inicjatywy są: Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, Smart Kids Planet oraz Game Changer.

    ŹródłoSamsung
    0 Komentarze
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Alior Bank wchodzi w nową erę komunikacji cyfrowej dzięki współpracy z Adobe i Dentsu

    Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę z globalnym liderem technologii marketingowej, firmą Adobe oraz partnerem wdrożeniowym Dentsu Polska w celu...