Sony poinformowało o wprowadzeniu nowego elementu swojego rozwiązania Camera Authenticity Solution: funkcji Camera Verify. Funkcja ta, dostępna obecnie w wersji beta, pozwala przekazać informacje o autentyczności obrazu za pomocą dedykowanego adresu internetowego. Ułatwi to serwisom informacyjnym weryfikowanie autentyczności zdjęć, co w dobie generatywnej sztucznej inteligencji staje się coraz większym wyzwaniem.
Rosnące wyrafinowanie treści powstających z użyciem sztucznej inteligencji lub w wyniku manipulacji rodzi ogromne zapotrzebowanie na godne zaufania i możliwe do zweryfikowania obrazy, zwłaszcza w sektorze profesjonalnych mediów. Wychodząc naprzeciw temu zapotrzebowaniu, Sony opracowało rozwiązanie Camera Authenticity Solution, umożliwiające osadzanie w rejestrowanym obrazie podpisów cyfrowych C2PA (Coalition for Content Provenance and Authenticity)2 i dostarczanych przez Sony danych o głębi 3D.
Rozwiązanie to powoduje zapis podpisów cyfrowych C2PA i dostarczanych przez Sony danych o głębi 3D w momencie rejestracji obrazu przez aparat fotograficzny. Dzięki niemu możliwa jest późniejsza weryfikacja autentyczności obrazu za pośrednictwem witryny weryfikującej obrazy3. Nowa funkcja „Camera Verify” (beta) pozwala serwisom informacyjnym generować adresy internetowe służące do udostępniania obrazów z podpisami cyfrowymi. W rezultacie odbiorcy zewnętrzni mogą sprawdzać wynik weryfikacji przy użyciu wiarygodnych adresów internetowych generowanych przez witrynę weryfikującą4. Funkcja ta pozwala wybierać elementy o potwierdzonej autentyczności, a następnie udostępniać je w procesie publikacji i dystrybucji treści w celu szybszego rozpowszechniania wiarygodnych, weryfikowalnych materiałów.
Serwis internetowy Creators’ Cloud umożliwia ponadto nabycie licencji na podpis cyfrowy, która pozwala opatrywać podpisami cyfrowymi obrazy rejestrowane przez wybrane aparaty Sony5.
Sony systematycznie promuje godne zaufania media cyfrowe. W ramach tych działań jesienią 2025 r. firma zamierza rozszerzyć swoje wsparcie na materiały wideo. Poza działalnością w komitecie sterującym C2PA Sony pragnie w dalszym ciągu zwiększać wiarygodność treści w dziedzinie mediów.