Search Ads 360, Allegro, Meta Ads czy wizytówki Google – to m.in. narzędzia, które wraz z algorytmami dynamicznie zmieniają marketing w wyszukiwarkach. W jaki sposób wykorzystać galopujące zmiany? Jak unikać pułapek błyskawicznie rozwijających się algorytmów i czerpać maksymalne korzyści z AI i automatyzacji? Nowe strategie, świeże podejścia, błyskotliwe przykłady skutecznych kampanii – aż 150 stron bezpłatnej wiedzy w SEMbooku 2025 od Grupy Roboczej SEO&PPC IAB Polska pokazuje, jak surfować wśród trendów na szerokich wodach marketingu w czasach rewolucji.
Nowe kierunki rozwoju
Zmiany technologiczne to nie tylko nowe narzędzia, to także nowe doświadczenia komunikacyjne i zmieniające się oczekiwania użytkowników. Jak te zmiany wpływają na marketing w wyszukiwarkach?
– Autentyczność i zrozumienie potrzeb użytkowników to bez wątpienia warunek konieczny rozwoju, bo dziś liczy się nie tylko wiedza – trzeba jeszcze umieć wcielać ją w życie. Strategie, które jeszcze rok temu się sprawdzały, dzisiaj wymagają rewizji, zarówno jeśli chodzi o działania organiczne, jak i płatne – mówi Michał Herok, ekspert Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, Founder & CEO SEOgroup
Co dziś działa w PPC?
Automatyzacja, personalizacja, zmiany w algorytmach… płatne kampanie przechodzą prawdziwą rewolucję.
Czy to prawda, że obsługa Meta Ads nigdy nie była taka prosta, a algorytmy zrobią dziś wszystko za ciebie? Co zrobić, by koszty działań na Allegro nie wymknęły się spod kontroli? Czy to będzie rok marketingu online+offline? Między innymi na te pytania odpowiadają autorzy pierwszej części SEMbooka 2025 (Oliwia Antoniak z SEOGroup, Damian Mielech z Sempai, Grzegorz Grzybek z ONE House).
Kolejny temat, któremu warto się przyjrzeć, to Search Ads 360 (SA360), zaawansowane narzędzie z ekosystemu Google Marketing Platform, ułatwiające życie marketerom prowadzącym duże kampanie, którym zależy na synergii wielu platform reklamowych (Julia Waincetel, Senior SEM Specialist w Performics, Publicis Groupe).
Wreszcie pytania, przed którymi stoi dziś branża patrząca z ciekawością, ale i niepokojem w oczy AI: czy w dobie automatyzacji specjalista Google Ads jest jeszcze potrzebny? Fakty i mity o automatycznych kampaniach bierze pod lupę Kinga Mech, Biddable Media Director. O AI w Google Ads, czyli o tym, dlaczego „samo się nie zrobi” pisze zaś Jakub Grabowski z SEOgroup.
O czym jeszcze w pierwszej części publikacji? M.in. o wzajemnym stosunku SEO i SEA (Mateusz Sobolewski, Performics), o Optiscore – wskaźniku jakości konta Google Ads, Competitive Intelligence, czyli efektywnym monitorowaniu konkurencji w środowisku cyfrowym.
Na koniec garść najlepszych praktyk – w praktyce! Case studies Leroy Merlin ze Starcom, branża motocyklowa – JackMotors.pl z Sempai i SEOFLY z branżą AGD.
Najlepsze praktyki w SEO
Co nowego w SEO? Rośnie rola AI, zmienia się podejście użytkowników do wyszukiwania, personalizacja i automatyzacja wkraczają i na to pole. Przed branżą mnóstwo pytań.
Czy SEO jest kluczowe, by odnieść sukces w biznesie online? O skutecznej strategii SEO jako fundamencie długoterminowego sukcesu pisze Paulina Hendożko z Sempai, zwracając uwagę m.in. na dane, analitykę i nowoczesną optymalizację techniczną.
Wizytówki Google, których roli wciąż nie da się pominąć, biorą na tapet Joanna Brożyna z agencji KS i Marcin Karwowski z WeNet. Druga część publikacji pochyla się też nad social proof w marketingu i nad rolą danych w strategii marketingowej.
Ponadto: inspirujące case studies. Jak siła brandu przekłada się na wzrost CTR (WuberToolds i Sempai), SEO i widoczność w branży motoryzacyjnej (WymianaOpon.pl i SEOFLY), koniec z niską widocznością w wyszukiwarce, czyli jak agencja KS wystrzeliła PCP Hunters na szczyt listy wyników wyszukiwania, i wiele innych.
– Tempo zmian w otoczeniu marketingu jest ogromne, dlatego to ważne, by co jakiś czas się zatrzymać, zobaczyć, gdzie jesteśmy jako branża, zidentyfikować ślepe uliczki i trendy oraz określić, w którą stronę chcemy się rozwijać. To właśnie robimy w SEMbooku 2025, który prezentuje wiele różnych perspektyw, analizy, doświadczenia i sprawdzone metody działania. W dobie galopujących innowacji, różnorodności i zmieniających się oczekiwań użytkowników takie wsparcie jest niezbędne, nie tylko po to, by unikać błędnych decyzji, ale przede wszystkim, by w pełni wykorzystać potencjał nowych narzędzi i metod – mówi Szymon Rydelski, Szef Grupy Roboczej SEO & PPC IAB Polska, Product Manager w WeNet.