Firma Samsung Electronics poinformowała właśnie o zintegrowaniu systemu Microsoft Copilot z gamą oferowanych przez nią w roku 2025 telewizorów i monitorów typu smart. Działanie to idealnie wpisuje się w przyjęte przez markę zobowiązanie – dążenia do oferowania jeszcze bardziej spersonalizowanych i inteligentnych funkcji dzięki wdrożeniu w życie wizji „Samsung Vision AI”. Od teraz wszyscy posiadacze telewizorów Samsung będą mogli wydajniej wyszukiwać informacje, wchodzić w interakcje z treściami i skuteczniej korzystać z możliwości nowych ekranów.
Dzięki integracji telewizorów Samsung z funkcją Copilot, ich użytkownicy mogą uzyskać dostęp do wydajnego asystenta AI firmy Microsoft. W jaki sposób? Wydając po prostu zwykłą komendę głosową lub wciskając przycisk mikrofonu na pilocie. System ułatwia proces wyszukiwania, uczenia się oraz wchodzenia w interakcje z treściami bezpośrednio z poziomu ekranu.
– Nawiązując współpracę z partnerami zajmującymi się sztuczną inteligencją, Samsung wyznacza nowe standardy w zakresie opartych na AI ekranów – zauważa Kevin Lee, Executive Vice President of the Customer Experience Team at the Visual Display (VD) Business of Samsung Electronics. – Funkcja Copilot pozwala w szybki i przyjazny dla użytkownika sposób uzyskać pożądany efekt za pomocą dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwiązań. I to niezależnie od tego, czy widz uczy się czegoś nowego, korzysta z rozrywki, czy po prostu wykonuje codzienne zadania.
Sieciowe rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji
Wraz z najnowszymi aktualizacjami funkcji „Kliknij i wyszukaj” oraz asystenta głosowego Bixby, integracja systemu Copilot pozwala jeszcze wydajniej i skuteczniej korzystać z urządzeń wizualnych w bardziej dopasowany do konkretnego kontekstu sposób. Dzięki niej możliwe także stało się korzystanie z zaawansowanego, opartego na AI wsparcia konwersacyjnego w hubie lifestylowym Samsung Daily+, który daje dostęp do szerokiej gamy usług z zakresu rozrywki, dobrostanu, kulinariów i wielu innych obszarów.
Funkcja Copilot jest dostępna na stronie głównej systemu operacyjnego Samsung Tizen, w hubie Samsung Daily+ oraz za pomocą polecenia „Click to Search”. Zapewnia ona konwersacyjne, oparte na sztucznej inteligencji wsparcie w szerokiej gamie sytuacji i scenariuszy. Wykorzystując naturalną interakcję głosową, Copilot oferuje spersonalizowane rekomendacje, dostosowane do potrzeb użytkownika informacje oraz interaktywne, poszerzające wiedzę doświadczenia. Widzowie mogą zadawać pytanie dotyczące oglądanego właśnie materiału, by dowiedzieć się więcej o danym zagadnieniu. Co więcej, funkcja Copilot potrafi bardzo szybko przytoczyć dodatkowe fakty o aktorach lub sportowcach, streścić akcję filmu, pomóc w procesie uczenia się języka obcego lub nawet wyjaśnić skomplikowane pojęcia i koncepcje. A wszystko to za pomocą największego dostępnego w domu ekranu.
Dostępna w telewizorach marki Samsung funkcja Copilot została zaprojektowana tak, aby pełnić rolę wykorzystującego AI kompana, dostępnego w prywatnym salonie – mówi David Washington, Partner General Manager, Microsoft AI. Korzystając z wiodącej roli firmy Samsung w obszarze zaawansowanych technologicznie wyświetlaczy, oferujemy użytkownikom unikalne doświadczenia pozwalające uzyskać rekomendacje filmowe, zadawać pytania, opracowywać plany lub po prostu cieszyć się spędzonymi wspólnie chwilami. A wszystko to z wykorzystaniem największego dostępnego w ich domu ekranu.
Firma Samsung od 19 lat zajmuje pozycję wiodącego na świecie producenta telewizorów. Posiada tym samym wszelkie niezbędne narzędzia do tego, by stworzyć najbardziej intuicyjnego i oferującego największe wsparcie domowego asystenta AI.