Firma Samsung już szósty rok z rzędu została zaliczona do tzw. światowej piątki przez Interbrand, globalną firmę konsultingową zajmującą się rozwojem marek i publikującą listę „Best Global Brands”. W tegorocznym rankingu wartość marki Samsung doszła do 90,5 mld dolarów, utrzymując pozycję jedynej azjatyckiej firmy, która od 2020 r. pozostaje niezmiennie w pierwszej piątce światowego rankingu.
Lista najlepszych marek globalnych Interbrand jest ustalana na podstawie oceny wartości każdej marki, będącej wynikiem kompleksowej analizy wyników i perspektyw finansowych firmy, wpływu brandu na zakupy klientów oraz jej konkurencyjności (strategia, empatia, różnicowanie, zaangażowanie klienta, konsekwencja, zaufanie itp.). Jest to ocena wartości marki chwaląca się najdłuższą tradycją i powszechnie uznawana za wiarygodną.
Jakie czynniki wpłynęły na tak wysoką pozycję Samsung w rankingu „Best Global Brands 2025”?
- Wzmocniona konkurencyjność w dziedzinie sztucznej inteligencji we wszystkich pionach biznesowych firmy
- Lepsze doświadczenia klientów dzięki ujednoliconej integracji produktów
- Skoncentrowane inwestycje w półprzewodniki związane z AI
- Strategia marki zorientowana na klienta
– Dzięki innowacjom w zakresie sztucznej inteligencji i otwartej współpracy firma Samsung dąży do tego, aby coraz więcej klientów mogło korzystać z tej technologii w codziennym życiu – powiedział Won-Jin Lee, President and Head of Global Marketing Office w Samsung Electronics. – W przyszłości będziemy nadal koncentrować się na korzyściach dla klientów, w tym w sferze zdrowia i bezpieczeństwa. Zależy nam ogromnie na tym, aby Samsung stał się jeszcze bardziej lubianą marką.
Zgodnie ze swoją misją „Innovation for All”, Samsung nieustannie dąży do tego, aby sztuczna inteligencja była dostępna dla jak największej liczby klientów na całym świecie.
W tym roku firma umocniła swoją pozycję lidera w dziedzinie mobilnej sztucznej inteligencji dzięki ciągłemu rozwojowi technologii Galaxy AI, z zamiarem udostępnienia jej w 400 milionach urządzeń w najbliższym roku, co przyczyni się do jej demokratyzacji. W dziedzinie elektroniki użytkowej firma Samsung zwiększyła konkurencyjność sztucznej inteligencji, wprowadzając technologie dostosowane do każdej kategorii produktów, takie jak Vision AI i Bespoke AI.
Dzięki otwartej współpracy z różnymi partnerami firma wzbogaciła spersonalizowane doświadczenia klientów związane z AI, zapewniając tym samym najlepsze w branży zabezpieczenia Samsung Knox.
W dziedzinie półprzewodników firma odpowiada na rosnące zapotrzebowanie na sztuczną inteligencję, oferując kompleksową gamę jej funkcji w chmurze i lokalnie w urządzeniach, zarówno programowo, jak i sprzętowo. To wyjście naprzeciw popytowi obejmuje zaawansowane produkty, takie jak pamięci HBM, DDR5 o dużej pojemności, LPDDR5X i GDDR7.
Niezależnie od doskonalenia sztucznej inteligencji, Samsung nadal rozszerza dostępność swoich produktów i usług oraz wspiera zrównoważone innowacje we wszystkich swoich działach biznesowych. Obejmuje to na przykład oszczędność energii dzięki wydajnym urządzeniom skomunikowanym w aplikacji SmartThings.
„Best Brands 2025” – nagrodzone kategorie firmy Samsung:
Urządzenia mobilne
- Wiodąca pozycja w erze mobilnej sztucznej inteligencji i popularyzacja tej technologii dzięki Galaxy AI
- Pierwsze miejsce na podium w kategorii foldables po wprowadzeniu na rynek smartfonów Galaxy Z Fold7 i Galaxy Z Flip7
- Więcej zaufania klientów dzięki wzmocnieniu technologii zapewniających bezpieczeństwo i chroniących prywatność
- Rozszerzanie funkcjonalności wspomagających dbanie o zdrowie w urządzeniach wearables, ulepszenia aplikacji Samsung Health i otwarta współpraca z partnerami w tej dziedzinie
Sieci
- Wzmocniona pozycja lidera we wspieranych sztuczną inteligencją sieciach dostępu radiowego zwirtualizowanych (vRAN) i otwartych (RAN)
- Konsekwentnie wprowadzane innowacyjne technologie do obsługi różnych zastosowań łączności 5G, w tym przesyłania strumieniowego i gier
- Lider standaryzacji technicznej łączności 6G
- Zacieśnianie partnerstwa z firmami-klientami i informowanie o aspektach zrównoważonego rozwoju technologii sieciowej marki Samsung
Telewizory i soundbary
- Umocnienie pozycji światowego lidera telewizorów, soundbarów i monitorów do gry
- Wprowadzanie innowacji w telewizorach i soundbarach w postaci zaawansowanego pakietu funkcji Vision AI
- Doskonalenie telewizorów The Frame i platformy Art Store w dążeniu do wzbogacenia spersonalizowanych wrażeń związanych ze sztuką
- Rozszerzanie oferty treści poprzez partnerstwa w serwisie streamingowym TV Plus oraz w innych źródłach rozrywki, gier i muzyki
Urządzenia gospodarstwa domowego
- Utrzymywanie pozycji światowego lidera w kategoriach takich jak lodówki i pralki dzięki konsekwentnym innowacjom i zaawansowanym możliwościom sztucznej inteligencji
- Wprowadzanie do życia użytkowników wygody i zaawansowanych doświadczeń AI poprzez integrację aplikacji inteligentnego domu SmartThings
- Umacnianie przodującej pozycji urządzeń Bespoke AI pod względem efektywności energetycznej, użyteczności, wydajności i wzornictwa
Półprzewodniki
- Udostępnianie zróżnicowanego portfolio aplikacji w chmurze i lokalnie, w urządzeniach przy wsparciu sprzętowym, jak i ze strony sztucznej inteligencji
- Utrzymanie wiodącej pozycji w dziedzinie półprzewodników mobilnych i samochodowych, w tym pamięci DDR, SSD, LPDDR, UFS i Auto SSD
- Kontynuacja rozwoju i inwestycji w innowacyjne rozwiązania, takie jak CMM-D i HBM
- Dzielenie się wizją i inspirowanie branży poprzez wpływowe wydarzenia technologiczne.