W ramach pierwszej tego rodzaju transformacji technologicznej dla klinicystów produkty Apple weszły do standardowego wyposażenia szpitala Emory Hillandale w Lithonia w Georgii. Zachęcone dostępnością oprogramowania Epic Systems na Macu, kierownictwo Emory Healthcare wdrożyło Maca, iPhone’a, iPada i Apple Watch w całym szpitalu Emory Hillandale, umożliwiając klinicystom efektywniejszą pracę oraz kontakt z ich zespołami z dowolnego miejsca.
– Zmieniamy nie tylko technologię, lecz naszą kulturę, stwierdził dr Ravi I. Thadhani, magister zarządzania zdrowiem publicznym, wicedyrektor zarządzający ds. zdrowia w Emory University i dyrektor zarządzający w Woodruff Health Sciences Center na tej uczelni. – Emory Healthcare redefiniuje doświadczenia pacjentów oraz klinicystów za sprawą efektywniejszego i bardziej intuicyjnego procesu opartego na technologii.

Produkty Apple, takie jak iPhone i iPad, pozwoliły klinicystom przenieść mobilność, wydajność i współpracę na wyższy poziom, co wpłynęło na lepsze wrażenia pacjentów, jak i większą satysfakcję ze świadczonej im opieki. Mac zastąpił w całym szpitalu Emory Hillandale dotychczas stosowane urządzenia, otwierając nowy rozdział dla całego sektora opieki zdrowotnej.
– Jako klinicyści decydujemy się na pracę w tej branży, aby z pełnym zaangażowaniem nieść pomoc potrzebującym, mówi dr Vikram Narayan, profesor wydziału urologii Emory University i urolog onkologiczny w Emory Healthcare. – Jednak realia opieki zdrowotnej są bardzo złożone i wieloaspektowe. Z powodu obciążeń administracyjnych i kurczących się zasobów ludzkich w całej branży obserwujemy postępujące wypalenie zawodowe pracowników pierwszej linii.
Wszystkie dyżurki pielęgniarskie w szpitalu Emory Hillandale wyposażono w stacje robocze iMac, które przyspieszają logowanie się do oprogramowania Epic w celu optymalizacji pracy.
– Poprzez integrację oprogramowania Epic na Macu z działalnością całego szpitala Emory Hillandale pokazujemy światu, jak w najlepszy sposób wykorzystać technologię do usprawniania pracy klinicystów, tak aby mogli wciąż stawiać pacjentów na pierwszym miejscu mówi dr Thadhani.
W celu zmniejszenia obciążenia administracyjnego wszystkie laptopy i komputery stacjonarne w tym dysponującym setką łóżek szpitalu zostały zastąpione komputerami Mac z oprogramowaniem Epic. Stacje pielęgniarskie zostały wyposażone w komputery iMac i Mac mini, a dzięki przenośności MacBooka Air lekarze mogą zarządzać opieką nad pacjentami z dowolnego miejsca.
Korzystając z iPadów przymocowanych magnetycznie przed salami chorych, zespoły opieki medycznej mogą łatwo sprawdzać informacje specyficzne dla danej osoby – dotyczące alergii, przeciwskazań i innych istotnych szczegółów. Usprawnia to komunikację i koordynację pracy zespołów, ponieważ wyświetlane na iPadach dane są aktualizowane na bieżąco. Co więcej, wszyscy członkowie kadry pielęgniarskiej i lekarskiej otrzymują własnego iPhone’a, żeby być ze sobą w stałym kontakcie. Lekarze używają ponadto zegarków Apple Watch, żeby niezwłocznie reagować na potrzeby pacjentów. Mogą na przykład bezpośrednio z nadgarstka na bieżąco sprawdzać powiadomienia z aplikacji Limerick firmy Epic o istotnych wynikach badań laboratoryjnych.
Przy użyciu iPhone’a 16 zespoły opieki medycznej mogą za pomocą aplikacji Rover skanować szpitalne bransoletki identyfikacyjne pacjentów, aby na czas podać im właściwy lek, rejestrować ich parametry życiowe oraz odbierać połączenia i ważne alerty.
– Mogę być bardziej na bieżąco z informacjami o swoich pacjentach, niż było to dotąd możliwe, twierdzi doktor Rashida La Barrie, lekarka szpitalna i dyrektor medyczna ds. oceny świadczonych usług w szpitalu Emory Hillandale. Możliwość odbierania powiadomień zarówno na iPhonie, jak i Apple Watch zapewnia dr La Barrie stały dostęp do informacji o pacjentach, dzięki czemu może efektywniej się nimi zajmować. – Sektor opieki zdrowotnej jak dotąd raczej opieszale wdrażał nowe technologie, a to, moim zdaniem, poważny błąd. Za pomocą technologii możemy lepiej i wydajniej opiekować się pacjentami, zwłaszcza teraz.
Przed wdrożeniem technologii Apple w szpitalu Hillandale, zespół Emory przeprowadził test słuszności koncepcji w postaci programu pilotażowego w szpitalu Emory Saint Joseph’s. Po wprowadzeniu komputerów iMac, MacBook i telefonów iPhone do wspólnego użytku przez klinicystów i dyplomowanych członków kadry pielęgniarskiej poziom satysfakcji zespołów medycznych wzrósł. Udało się też utrzymać wysoki wskaźnik retencji pielęgniarek i pielęgniarzy. Osoby uczestniczące w programie wymieniały takie usprawnienia jak krótszy czas logowania się przy użyciu urządzeń Apple, łatwiejsze prowadzenie dokumentacji i mniejsze zmęczenie wzroku dzięki wysokiej rozdzielczości wyświetlacza Retina w komputerze iMac.
Dodatkowe badania na temat efektywności dokumentacji przeprowadził doktor Narayan z uczelni Emory. Wykazały one, że połączenie sprzętu Apple z oprogramowaniem Epic i Abridge wykorzystującym technologię ambient AI pozwala zaoszczędzić dwie godzinny dziennie w porównaniu z wcześniej stosowanymi systemami.
Co więcej, za sprawą aplikacji MyChart Bedside na iPada urządzenia Apple podnoszą komfort hospitalizowanych pacjentów. Mając do dyspozycji iPada, uzyskują oni łatwy dostęp do swojej dokumentacji medycznej i planów opieki zdrowotnej. Mogą też zamawiać posiłki i komunikować się z zespołem medycznym, aktywnie uczestnicząc w procesie dbania o własne zdrowie.
–Technologia, którą wykorzystujemy dziś w Emory Hillandale usprawniła pracę całej naszej kadry pielęgniarskiej, mówi mgr Edna Brisco, dyplomowana pielęgniarka, wicedyrektorka ds. opieki nad pacjentem i dyrektorka ds. pielęgniarstwa w szpitalu Emory Hillandale. – Mac pozwala pielęgniarkom i pielęgniarzom szybciej odhaczać zadania w ciągu dnia, a dzięki iPadowi pacjenci mają ważne informacje medyczne na wyciągnięcie ręki. To przełom w świadczeniu opieki medycznej.
Emory Healthcare – podobnie jak wszystkie inne systemy opieki zdrowotnej – dysponuje informacjami o szczególnie osobistym i poufnym charakterze, takimi jak dokumentacja medyczna czy dane osobowe pacjentów. Szpitale na całym świecie są w coraz większym stopniu narażone na cyberataki zagrażające ich personelowi i pacjentom.
Produkty Apple są tworzone z myślą o poufności i bezpieczeństwie, tak aby dane organizacji opieki zdrowotnej i ich pacjentów były skutecznie chronione.
Patrząc w przyszłość, Emory Healthcare i firma Epic szukają dalszych innowacji w zakresie opieki nad pacjentami i ich wspierania z wykorzystaniem urządzeń Apple. Klinicyści przygotowują też grunt pod kolejną fazę rozwoju branży poprzez testowanie nowych technologii, takich jak Apple Vision Pro, w badaniach chirurgicznych i planowaniu zabiegów.
– Chcę być zaangażowana we wszystko, co dotyczy tej transformacji, mówi dr La Barrie. – To przyszłość opieki zdrowotnej, a my, jako osoby ją świadczące, powinniśmy stale wybiegać myślą naprzód.