Zespół z Polski zwyciężył w prestiżowym Google Cloud Agentic Era Hackathon 2025, pokonując ponad 50 drużyn z całej Europy. W zaledwie trzy dni stworzył „Team Buddy’ego” – zaawansowanego asystenta AI, który pomaga usprawniać pracę.
Hackathon odbywał się w dziewięciu miastach: Londynie, Madrycie, Berlinie, Stambule, Sztokholmie, Amsterdamie, Rijadzie, Lizbonie i Warszawie, z możliwością udziału online. Jury oceniało projekty według czterech kryteriów: architektury i złożoności agentów, gotowości implementacyjnej, jakości rozwiązania problemu i UX oraz innowacyjności i prezentacji.
Zespół z Polski, w którego skład wchodzili specjaliści z działu R&D SoftServe Poland: Arkadiusz Drohomirecki (Lead R&D Engineer), Mateusz Kowalewski (Lead R&D Engineer) i Damian Rynczak (Senior R&D Engineer), stworzył w ramach hackathonu „Team Buddy’ego”. To wieloagentowy asystent AI usprawniający pracę zespołów. Integruje on popularne narzędzia takie jak Slack czy Jira i wśród swoich funkcjonalności ma np. objaśnianie kodu czy automatyzację zadań. Przekształca rozmowy zespołowe, konwertując je w dokumentację uzupełnioną fragmentami kodu i kluczowymi decyzjami. A jeśli zajdzie taka potrzeba, może nawet… zamówić coś do jedzenia – a wystarczy mu do tego wiadomość na Slacku lub ticket w Jira.
– Inspiracją przy tworzeniu „Team Buddy’ego” była dla nas integracja i automatyzacja wszystkich narzędzi, których używamy codziennie w pracy. Chcieliśmy je połączyć i dodać przydatne funkcjonalności – wyjaśnia Mateusz Kowalewski. – Nasze rozwiązanie to nie system wielu botów. To skoordynowany zespół agentów AI, w którym każdy z nich ma dogłębną wiedzę o danej dziedzinie, specjalistyczne narzędzia i utrzymuje kontekst konwersacji we wszystkich wątkach – dodaje Damian Rynczak.
– Obecnie firmy konkurują w tworzeniu coraz bardziej zaawansowanych modeli, jednak kluczem do sukcesu jest często wykorzystanie istniejących rozwiązań w celu uproszczenia codziennych workflows. Czasami pozornie proste rozwiązanie może znacząco poprawić wydajność i wpłynąć na sposób, w jaki ludzie pracują – podkreśla Arkadiusz Drohomirecki.
W swojej zawodowej pracy członkowie zwycięskiego zespołu również rozwijają projekty z zakresu agentic AI. W SoftServe Poland zajmują się m.in. rozwiązaniami wykorzystującymi sztuczną inteligencję do automatyzacji testowania interfejsu użytkownika (UI) w rozwoju oprogramowania.